Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ART model
Act as a role model in community arts
Adaptive resonance theory
Art model
Art trade
Artist's model
Artists' model
Arts
Atmospheric dispersion model
Be a community arts' role model
Be a person who is looked up to in the community arts
Be a role model in community arts
Custom-made anatomy model
Decorative arts
Diffusion model
Dispersion model
Exportation of works of art
Fine arts
Graphic arts
Maintain performing arts relationships
Model Tax Convention on Income and on Capital
Nude art model
OECD Model Tax Convention
OECD Model Treaty
Plastic arts
Sale of objects belonging to the national heritage
Trafficking in works of art
Turbulent diffusion model

Vertaling van "art model " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
artist's model | nude art model | art model | artists' model

fotomodel | tekenmodel | artistiek model | levend model


adaptive resonance theory | ART model

adaptieve resonantie theorie | ART-model


be a community arts' role model | be a person who is looked up to in the community arts | act as a role model in community arts | be a role model in community arts

rolmodel bij community art zijn | rolmodel bij gemeenschapskunst zijn


fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]

schone kunsten [ beeldende kunsten | decoratieve kunst | grafische kunst | plastische kunst ]


atmospheric dispersion model | diffusion model | dispersion model | mathematical model representing the distribution of pollutants | turbulent diffusion model

verspreidingsmodel | wiskundig model inzake de verspreiding van verontreinigende stoffen




foster relationships with others in the performing arts | maintaining relationships with others in the performing arts | maintain performing arts relationships | maintain relationships with others in the performing arts

contacten met andere personen in podiumkunsten onderhouden


Model Convention with respect to taxes on income and on capital | Model Tax Convention on Income and on Capital | OECD Model Tax Convention | OECD Model Treaty

OESO-modelverdrag | OESO-modelverdrag inzake dubbele belasting naar het inkomen en naar het vermogen | OESO-modelverdrag ter voorkoming van dubbele belasting


art trade [ exportation of works of art | sale of objects belonging to the national heritage | trafficking in works of art ]

handel in kunstvoorwerpen [ smokkel van antiquiteiten | uitvoer van kunstvoorwerpen | verkoop van cultuurgoederen ]


Custom-made anatomy model

op maat gemaakt anatomisch model
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[25] The Royal Netherlands Academy of Arts and Sciences published recently its report 'Public knowledge investments and the value of science', which argues that, while the Netherlands has a long tradition of using macro-economic models to examine the impact of public policies and budgets, these do not sufficiently reflect the long term benefits of public investments in research and innovation.

[25] De Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen heeft onlangs het rapport 'Publieke kennisinvesteringen en de waarde van wetenschap' gepubliceerd. Hierin wordt gesteld dat, hoewel Nederland een lange traditie heeft van het gebruiken van macro-economische modellen voor het onderzoeken van de effecten van overheidsbeleid en budgetten, deze een onvoldoende beeld geven van de langetermijnvoordelen van overheidsinvesteringen in onderzoek en innovatie.


Radical breakthroughs with a transformative impact increasingly rely on intense collaboration across disciplines in science and technology (for instance, information and communication, biology, bioengineering and robotics, chemistry, physics, mathematics, medicine modelling, Earth system sciences, material sciences, neuro- and cognitive sciences, social sciences or economics) and with the arts, behavioural sciences and humanities.

Radicale doorbraken met een transformerend effect zijn in toenemende mate afhankelijk van intensieve samenwerking tussen wetenschappelijke en technologische disciplines (bijvoorbeeld informatie en communicatie, biologie, biotechniek en robotica, chemie, fysica, wiskunde, de ontwikkeling van geneesmiddelen op basis van modellen, aardsysteemwetenschappen, materiaalwetenschappen, neuro- en cognitieve wetenschappen, sociale wetenschappen of economie) en met de kunsten, gedragswetenschappen en menswetenschappen.


Radical breakthroughs with a transformative impact increasingly rely on intense collaboration across disciplines in science and technology (for instance, information and communication, biology, bioengineering and robotics, chemistry, physics, mathematics, medicine modelling, Earth system sciences, material sciences, neuro- and cognitive sciences, social sciences or economics) and with the arts, behavioural sciences and humanities.

Radicale doorbraken met een transformerend effect zijn in toenemende mate afhankelijk van intensieve samenwerking tussen wetenschappelijke en technologische disciplines (bijvoorbeeld informatie en communicatie, biologie, biotechniek en robotica, chemie, fysica, wiskunde, de ontwikkeling van geneesmiddelen op basis van modellen, aardsysteemwetenschappen, materiaalwetenschappen, neuro- en cognitieve wetenschappen, sociale wetenschappen of economie) en met de kunsten, gedragswetenschappen en menswetenschappen.


5. Emphasises that the digital roll-out must preserve programming diversity and cultural facilities for rural and urban areas in all EU countries and must not result in the closure of small and art-house cinemas to the benefit of multiplexes; emphasises the importance of the social and cultural role played by cinemas, one which must be preserved, particularly in rural and remote areas; highlights the fact that many small, rural and art-house cinemas which mainly show European content are excluded from the Virtual Print Fee (VPF) commercial model for finan ...[+++]

5. onderstreept dat de algemene digitalisering de diversiteit van de programmering en de culturele faciliteiten voor plattelandsgebieden en stedelijke gebieden in alle landen van de EU in stand moet houden en er niet toe mag leiden dat kleine bioscopen en arthousebioscopen moeten sluiten ten voordele van bioscoopcomplexen; benadrukt het belang van de maatschappelijke en culturele rol van bioscopen, die moet worden behouden, met name in plattelandsgebieden en afgelegen gebieden; onderstreept dat veel kleine bioscopen, plattelandsbioscopen en arthousebioscopen die voornamelijk Europese content vertonen, uitgesloten zijn van het commercië ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
86. Highlights the fact that many small, rural and art-house cinemas which mainly show European content are excluded from the VPF model and that alternative financing models, including public support, may be necessary to maintain and strengthen cultural diversity and to safeguard competitiveness;

86. onderstreept dat veel kleine bioscopen, plattelandsbioscopen en arthousebioscopen die voornamelijk Europese content vertonen, uitgesloten zijn van het VPF-model en dat wellicht alternatieve financieringsmodellen, waaronder overheidssteun, nodig zijn om de culturele verscheidenheid te handhaven en te versterken en het concurrentievermogen te beschermen;


86. Highlights the fact that many small, rural and art-house cinemas which mainly show European content are excluded from the VPF model and that alternative financing models, including public support, may be necessary to maintain and strengthen cultural diversity and to safeguard competitiveness;

86. onderstreept dat veel kleine bioscopen, plattelandsbioscopen en arthousebioscopen die voornamelijk Europese content vertonen, uitgesloten zijn van het VPF-model en dat wellicht alternatieve financieringsmodellen, waaronder overheidssteun, nodig zijn om de culturele verscheidenheid te handhaven en te versterken en het concurrentievermogen te beschermen;


36. Calls on the Commission to provide funding for measures and pilot projects making it possible to identify appropriate models for art education at school through the introduction of a European system for the exchange of information and experiences for the benefit of arts teachers;

36. verzoekt de Commissie te voorzien in de financiering van maatregelen en proefprojecten met het oog op de vaststelling van onder meer geschikte modellen op het gebied van de artistieke opleiding in het schoolonderwijs door de invoering van een Europees systeem voor de uitwisseling van informatie en ervaringen ten behoeve van kunstdocenten;


35. Calls on the Commission to provide funding for measures and pilot projects making it possible to identify appropriate models for art education at school through the introduction of a European system for the exchange of information and experiences for the benefit of arts teachers;

35. verzoekt de Commissie te voorzien in de financiering van maatregelen en proefprojecten met het oog op de vaststelling van geschikte modellen op het gebied van de artistieke opleiding in het schoolonderwijs door de invoering van een Europees systeem voor de uitwisseling van informaties en ervaringen ten behoeve van kunstdocenten;


3. All reviews shall include a further investigation of the estimated costs and benefits of national emission ceilings computed with state-of-the-art models and making use of the best available data to achieve the least possible uncertainty and taking also into account progress in the enlargement of the European Union, and of the merits of alternative methodologies, in the light of the factors listed in Article 9.

3. Alle herzieningsonderzoeken gaan ook dieper in op de geraamde kosten en baten van nationale emissieplafonds, berekend aan de hand van de meest actuele modellen en gebruik makend van de best beschikbare gegevens om onzekerheden zoveel mogelijk uit te sluiten, en rekening houdend met de voortgang van de uitbreiding van de Europese Unie en met de verdiensten van alternatieve methodes, in het licht van de factoren van artikel 9.


3. All reviews shall include a further investigation of the estimated costs and benefits of national emission ceilings, computed with state-of-the-art models and making use of the best available data to achieve the least possible uncertainty and taking also into account progress in the enlargement of the European Union, and of the merits of alternative methodologies, in the light of the factors listed in Article 9.

3. Alle herzieningsonderzoeken gaan ook dieper in op de geraamde kosten en baten van nationale emissieplafonds, berekend aan de hand van de meest actuele modellen en gebruik makend van de best beschikbare gegevens om onzekerheden zoveel mogelijk uit te sluiten, en rekening houdend met de voortgang van de uitbreiding van de Europese Unie en met de verdiensten van alternatieve methodes, in het licht van de factoren van artikel 9.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'art model' ->

Date index: 2022-08-18
w