Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess a supplier risk
Assess outdoor risks
Assess risk in the outdoors
Assess risks involved in fighting actions
Assess risks outdoors
Assess risks outside
Assess supplier risks
Carry out risk assessments for combat scenes
Check supplier risks
ERM
Enterprise risk management
Environmental risk prevention
Fall risk assessment
Hypothermia risk assessment
Own-risk assessment
PRA
PRAAC
PRAC
PSA
Perform fight actions' risk assessments
Perform risk assessment for fight actions
Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee
Pharmacovigilance Risk Assessment Committee
Prevention measure
Probabilistic risk analysis
Probabilistic risk assessment
Probabilistic safety analysis
Probabilistic safety assessment
Probabilistic safety study
Risk analysis
Risk assessment
Risk management
Risk self-assessment
SRA
Self-risk assessment
Test supplier risks

Vertaling van "assess supplier risks " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assess a supplier risk | check supplier risks | assess supplier risks | test supplier risks

leveranciersrisico’s beoordelen


assess risks outdoors | assess risks outside | assess outdoor risks | assess risk in the outdoors

risico's buitenshuis beoordelen | risico's buitenshuis evalueren


assess risks involved in fighting actions | carry out risk assessments for combat scenes | perform fight actions' risk assessments | perform risk assessment for fight actions

risicoanalyses van vechtscènes uitvoeren


risk management [ enterprise risk management | ERM | risk analysis | risk assessment | risk assessment(UNBIS) ]

risicobeheer [ integraal risicomanagement | risicoanalyse | risicobeoordeling | risicomanagement ]


own-risk assessment | risk self-assessment | self-risk assessment | SRA [Abbr.]

eigen risicotoetsing


Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee | Pharmacovigilance Risk Assessment Committee | PRAAC [Abbr.] | PRAC [Abbr.]

Raadgevend Risicobeoordelingscomité voor geneesmiddelenbewaking


probabilistic risk analysis | probabilistic risk assessment | probabilistic safety analysis | probabilistic safety assessment | probabilistic safety study | PRA [Abbr.] | PSA [Abbr.]

probabilistische veiligheidsstudie


environmental risk prevention [ prevention measure(GEMET) | risk assessment(GEMET) ]

preventie van milieurisico's [ voorkomen van natuurrampen ]




Hypothermia risk assessment

evalueren van risico op hypothermie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Stresses the need for greater transparency in energy-related agreements, which could be achieved by strengthening the role of the Commission in energy-related negotiations involving one or more Member States and third countries, in particular by making it a requirement for the Commission to participate in all negotiations as an observer in order to strengthen the position of individual Member States vis-à-vis a third-country supplier involved in the negotiations, so as to mitigate the risks of abuse of a dominant position by one s ...[+++]

23. benadrukt de noodzaak van meer transparantie in energiegerelateerde overeenkomsten, die kan worden bereikt door de rol van de Commissie in het kader van energiegerelateerde onderhandelingen waarbij een of meer lidstaten en derde landen betrokken zijn te versterken, met name door het een vereiste te maken dat de Commissie als waarnemer deelneemt aan alle onderhandelingen teneinde de positie van individuele lidstaten tegenover een bij de onderhandelingen betrokken derde-land-leverancier te versterken en zo het risico te verminderen dat een leverancier een dominante positie zou misbruiken; merkt voorts op dat de Commissie beoordelingen ...[+++]


Key actions The Commission and Member States should: · Intensify cooperation within the Gas Coordination Group[4] and notably continue monitoring natural gas flows and the level of gas storage and coordinate at EU and/or regional level national risk assessments and contingency plans; · Update the risk assessments and the Preventive Action Plans and Emergency Plans, as provided for by Regulation 994/2010. · Launch energy security stress tests in light of the supply disruption risks in the upcoming winter, and develop back-up mechanism ...[+++]

Kernacties De Commissie en de lidstaten moeten: · de samenwerking binnen de Groep coördinatie gas[4] intensiveren, en met name de aardgasstromen en de gasopslag verder in kaart brengen en op EU‑ en/of regionaal niveau nationale risicobeoordelingen en noodplannen coördineren; · actualisering van de risicobeoordelingen en de preventieve actieplannen en noodplannen overeenkomstig Verordening (EU) nr. 994/2010; · stresstests inzake energiezekerheid starten met het oog op het risico dat de energievoorziening de komende winter kan worden verstoord, en zo nodig back‑upsystemen ontwikkelen, zoals grotere gasvoorraden aanleggen, noodinfrastruct ...[+++]


What is more, following registration, they must comply with the improved safety recommendations made by their suppliers, or in certain cases make their own risk assessments for their specific uses.

Bovendien moeten gebruikers na de registratie voldoen aan de verbeterde veiligheidsaanbevelingen van hun leveranciers en in bepaalde gevallen zelf een evaluatie uitvoeren van de risico’s die hun specifieke gebruik van de stof oplevert.


The due diligence system should provide access to information about the sources and suppliers of the timber and timber products being placed on the internal market for the first time, including relevant information such as compliance with the applicable legislation, the country of harvest, and where applicable sub-national region where the timber was harvested and concession of harvest, species, quantity and value. On the basis of this information, operators should carry out a risk assessment. ...[+++]

Het zorgvuldigheidsstelsel moet toegang bieden tot informatie over de bronnen en leveranciers van hout en houtproducten die voor het eerst op de interne markt worden gebracht, waaronder relevante informatie zoals naleving van de toepasselijke wetgeving, het land van herkomst, en in voorkomend geval de subnationale regio waar het hout gekapt werd, de kapconcessie, de boomsoort, hoeveelheid en waarde..


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
running various scenarios of exceptionally high gas demand and supply disruption, such as failure of the main transmission infrastructures, storages or LNG terminals, and disruption of supplies from third country suppliers, taking into account the history, probability, season, frequency and duration of their occurrence as well as, where appropriate, geopolitical risks, and assessing the likely consequences of these scenarios;

het doorlopen van verscheidene scenario’s van uitzonderlijk hoge gasvraag of verstoring van de levering, zoals het uitvallen van belangrijke transmissie-infrastructuur, opslagfaciliteiten of LNG-terminals en verstoring van de levering door leveranciers uit derde landen, daarbij rekening houdend met historische gegevens, waarschijnlijkheid, jaargetijde, frequentie en duur van dergelijke voorvallen en, in voorkomend geval, geopolitieke risico’s, alsook het evalueren van de waarschijnlijke gevolgen van die scenario’s;


1c. Competent authorities shall be equipped with a reliable traceability system to track internationally-traded timber products and with public monitoring systems to assess the performance of operators in complying with their obligations and to help operators identify suppliers of high-risk timber and timber-derived products.

1 ter. De bevoegde autoriteiten beschikken over een betrouwbaar traceerbaarheidssysteem om internationaal verhandelde houtproducten te kunnen opsporen en openbare controlestelsels om te kunnen beoordelen in hoeverre de exploitanten hun verplichtingen nakomen en exploitanten te helpen bij het identificeren van leveranciers van hout en houtproducten met bijzonder risico.


Essentially, the new regulation will establish the provisions for suppliers of substances and mixtures to obtain available information for evaluating the intrinsic hazards of these substances and mixtures with the aim of labelling them with this information on the hazards and appropriate precautionary measures to be taken before being placed on the market. REACH, on the other hand, requires that manufacturers and importers of substances assess the risks in relation to identified uses with the ...[+++]

In essentie komt het erop neer dat in de nieuwe verordening bepalingen worden vastgesteld voor leveranciers van substanties en mengsels, die ervoor moeten zorgen dat er informatie beschikbaar is voor de beoordeling van de intrinsieke risico's van deze substanties en mengsels, met het oog op de etikettering daarvan en de informatie over deze risico's en de gepaste veiligheidsmaatregelen die genomen moeten worden voordat zij op de markt worden gebracht. REACH, aan de andere kant, vereist van de fabrikanten en importeurs van substanties dat zij de risico's in verband met het beoogde gebruik ervan evalueren met het oog op de verstrekking van ...[+++]


(61) In order to have a chain of responsibilities, downstream users should be responsible for assessing the risks arising from their uses of substances if those uses are not covered by a safety data sheet received from their suppliers, unless the downstream user concerned takes more protective measures than those recommended by his supplier or unless his supplier was not required to assess those risks or provide him with informatio ...[+++]

(61) Om tot een verantwoordelijkheidsketen te komen moeten de downstreamgebruikers de taak krijgen de risico's van hun gebruik van een stof te beoordelen, als dit gebruik niet is behandeld in een door de leverancier verstrekt veiligheidsinformatieblad, tenzij zij meer beschermende maatregelen nemen dan door de leverancier is aanbevolen, of de leverancier niet verplicht was deze risico's te beoordelen of hun er informatie over te geven; om dezelfde reden moeten downstreamgebruikers de risico's van hun gebruik van stoffen beheren en informatie verschaffen over een veilig gebruik ervan in de gehele toeleveringsketen tot en met de laatste g ...[+++]


The employer shall obtain additional information which is needed for the risk assessment from the supplier or from other readily available sources.

De werkgever zal van de leverancier of uit andere makkelijk toegankelijke bronnen de aanvullende informatie verkrijgen die noodzakelijk is voor de risico-evaluatie.


. to ensure a high level of protection of public health, safety and other consumer interests; 2. to ensure the free movement of goods within the internal market; 3. to ensure that the legislation is primarily based on scientific evidence and risk assessment; 4. to ensure the competitiveness of European industry and enhance its export prospects; 5. to place the primary responsibility for food safety on industry, producers and suppliers.

. een hoog niveau van bescherming van de gezondheid, de veiligheid en de overige belangen van de consument waarborgen; 2. het vrij verkeer van goederen binnen de interne markt verzekeren; 3. zorgen dat rechtsvoorschriften in de eerste plaats op wetenschappelijke inzichten en risico-evaluaties steunen; 4. het concurrentievermogen van de Europese industrie bevorderen en haar exportmogelijkheden verbeteren; 5. bij de producenten, verwerkers en leveranciers de primaire verantwoordelijkheid leggen voor de veiligheid van voedsel.


w