30. Takes note of the Commission's intention to esta
blish an EU 'skills audit' every two years; considers, however, that the development of skills and competences throughout the lifecycle is best served by a rights-based approach to active labour market policies and lifelong learning, compr
ehensive health and safety at work, universal and equal social and workers' rights for everyone, a work/life balance and reconciliation of work and non-work life, improving the quality of employment and well-being at work instead of a narrow approa
...[+++]ch of 'boosting labour mobility' and promoting flexicurity; insists that the skills and jobs agenda must be closely linked to robust supply and demand side measures to promote a green and social economy and respective industrial and regional policies for sustainable development, rather than a mere strategy of 'anticipating change'; 30. neemt kennis van het voornemen van de Commissie om de twee jaar een “vaardighedenaudit” uit te voeren; is evenwel van mening dat de ontwikkeling van vaardigheden en bekwaamheden gedurende de gehele levenscyclus het meest gebaat is bij een op rechtsaanspraken gebaseerde benadering van een actief arbeidsmarktbeleid en een leven lang leren, omvattende gezondheid en veiligheid op het werk, universele en gelijke sociale en werknemersrechten, het waarborgen van evenwicht tussen en het combineren van werk en privéleven, verbetering van de kwaliteit van het werk en het welzijn op de werkplek in plaats van een geborneerde aanpak gericht op “vergroting van de arbeidsmobiliteit” en bevordering van flexizekerheid; wijst er met klem op dat de agen
...[+++]da voor vaardigheden en banen nauw moet worden gekoppeld aan stevige maatregelen aan de aanbod- en vraagzijde ter bevordering van een groene en sociale economie en een op duurzame ontwikkeling gericht regionaal en industriebeleid, in plaats van een strategie waarin het alleen gaat om het “anticiperen op veranderingen”;