10. Agrees with the view that, in some Member States, working relationships and conditions (affecting working hours, initial and further training as a guarantee of quality) have deteriorated and wage levels have been reduced by non-tariff agreements, which in many cases has resulted in a reduction in the quality of the services provided and loss of efficiency at airports (e.g. transfer processes, loss of and
/or failure to load checked baggage, punctuality of flight movements); points out that the existing and threatened deterioration in working conditions runs directly co
unter to the Lisbon Strategy ...[+++] objectives; challenges the Commission’s view that air safety aspects are not affected by market liberalisation; 10. is het eens met de opvatting dat in sommige lidstaten de arbeidsverhoudingen en -voorwaarden zijn verslechterd (ten aanzien van werktijden en her- en bijscholing om de kwaliteit te waarborgen) en dat het loonniveau door afspraken buiten de cao om is gedaald, hetgeen veelal tot een kwaliteitsvermindering van het dienstenaanbod en een verlies aan efficiëntie op de luchthaven heeft geleid (bijv. aan overstapregelingen, het kwijtraken of niet vervoeren van afgegeven bagage of de stiptheid van vluchten); wijst erop dat de reeds bestaande en dreigende verslechtering van de arbeidsomstandigheden in tegenspraak is met de do
elstellingen van de strategie van Lissa ...[+++]bon; bestrijdt de opvatting van de Commissie dat de aspecten die betrekking hebben op de veiligheid van de luchtvaart niet worden beïnvloed door de openstelling van de markt;