Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Additional data
Ailing bank
All-purpose bank
Audit banking sector development
Bank in distress
Bank of issue
Bank to bank information
Banking
Banking operation
Banking services
Banking transaction
Blood bank information system
Central bank
Combined commercial and investment bank
DNA library
Discretionary data
Distressed bank
Failing bank
Federal bank
Full-service bank
Further identification
Further information
Gene bank
Gene banks
Gene library
Genetic catalogue
Genetic data bank
Genetic data base
Genetic databank
Genetic database
Genetic information database
Genomic library
Manage corporate bank account
Manage corporate bank accounts
Managing corporate bank accounts
Monitor banking sector development
Multi-purpose bank
Multibank
National bank
Non-specialized bank
Observe banking sector development
Oversee corporate bank accounts
Safeguard bank honour
Safeguard bank name
Safeguard bank rating
Safeguard bank reputation
Survey banking sector development
Troubled bank
Universal bank

Vertaling van "bank to bank information " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Blood bank information system

bloedbankinformatiesysteem


genetic database [ DNA library | gene bank | gene library | genetic catalogue | genetic databank | genetic data bank | genetic data base | genetic information database | genomic library | [http ...]

genetische database [ DNA-bibliotheek | genbank | genbibliotheek | genetische catalogus | genetische databank | genetische informatiedatabase | genomische bibliotheek ]


additional data | bank to bank information | discretionary data | further identification | further information

aanvullende data


banking [ banking operation | banking services | banking transaction ]

bankactiviteit [ bankafdeling | bankoperatie ]


central bank [ bank of issue | federal bank | national bank ]

centrale bank [ circulatiebank | emissiebank | federale bank | nationale bank ]


all-purpose bank | combined commercial and investment bank | full-service bank | multibank | multi-purpose bank | non-specialized bank | universal bank

algemene bank | polyvalente bank met een brede dienstverlening | polyvalente bank met een brede waaier van diensten


ailing bank | bank in distress | distressed bank | failing bank | troubled bank

noodlijdende bank


managing corporate bank accounts | oversee corporate bank accounts | manage corporate bank account | manage corporate bank accounts

bedrijfsrekeningen beheren


safeguard bank honour | safeguard bank name | safeguard bank rating | safeguard bank reputation

reputatie van een bank waarborgen


audit banking sector development | observe banking sector development | monitor banking sector development | survey banking sector development

ontwikkelingen in de banksector volgen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
36. Stresses that, in addition to regulation and supervision, efforts towards a cultural change in the financial sector have to be pursued further; calls on all actors in the financial sector, including banks, non-banks, national central banks and the ECB, to work towards a cultural change and a culture of compliance within their organisations that puts the interest of customers first, ensures a system of liability for responsible key managers and a longer-term orientation of financial market participants, and contributes to the diversity of funding sources; stresses the benefits of a long-term partnership approach to funding and a div ...[+++]

36. benadrukt dat, naast regelgeving en toezicht, de inspanningen om een culturele omslag in de financiële sector teweeg te brengen moeten worden geïntensiveerd; roept alle actoren in de financiële sector, waaronder banken, niet-bancaire instellingen, nationale centrale banken en de ECB, op om zich in te zetten voor een cultuuromslag en de totstandbrenging van een "nalevingscultuur" binnen hun organisaties, waarin de belangen van de consument op de eerste plaats komen, een aansprakelijkheidssysteem voor belangrijke verantwoordelijke managers wordt gewaarborgd, wordt voorzien in een langeretermijnbenadering van financiële-marktdeelnemers ...[+++]


(9) As a result, information on the risks inherent in securities financing markets will be centrally stored and easily and directly accessible, among others, to the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) ("ESMA"), the European Supervisory Authority (European Banking Authority) ("EBA"), the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) ("EIOPA"), the relevant competent authorities, the ESRB and the relevant central banks of the European System of Central Bank ...[+++]

(9) Dit zou tot gevolg hebben dat de informatie over de aan de effectenfinancieringsmarkten inherente risico's centraal wordt opgeslagen en gemakkelijk en rechtstreeks toegankelijk zou zijn voor onder andere de Europese autoriteit voor effecten en markten (ESMA, European Securities and Markets Authority), de Europese Bankautoriteit (EBA), de Europese Autoriteit voor verzekeringen en bedrijfspensioenen (EIOPA, European Insurance and Occupational Pensions Authority), de betrokken bevoegde autoriteiten, het ECSR en de betrokken centrale ...[+++]


14. Calls on the European Banking Authority (EBA) and the European Central Bank (ECB) to establish a best practice campaign in order to encourage banks and their employees to provide clear, understandable and correct information; stresses that consumers need to make an informed decision based on a full understanding of the risks they may incur, and that traders and banks must not mislead consumers;

14. verzoekt de Europese Bankautoriteit (EBA) en de Europese Centrale Bank (ECB) een campagne van beste praktijken te starten om banken en hun personeel ertoe aan te zetten duidelijke, begrijpelijke en juiste informatie te verstrekken; onderstreept dat consumenten een weloverwogen besluit moeten kunnen nemen met volledige kennis van zaken van de risico's die zij lopen en dat handelaren en banken consumenten niet mogen misleiden;


11. Calls on the European Banking Authority (EBA) and the European Central Bank (ECB) to establish a best practice campaign in order to encourage banks and their employees to provide clear, understandable and correct information; stresses that consumers need to make an informed decision based on a full understanding of the risks they may incur, and that traders and banks must not mislead consumers;

11. verzoekt de Europese Bankautoriteit (EBA) en de Europese Centrale Bank (ECB) een campagne van beste praktijken te starten om banken en hun personeel ertoe aan te zetten duidelijke, begrijpelijke en juiste informatie te verstrekken; onderstreept dat consumenten een weloverwogen besluit moeten kunnen nemen met volledige kennis van zaken van de risico's die zij lopen en dat handelaren en banken consumenten niet mogen misleiden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Where the creditor has obtained in a Member State an enforceable judgment, court settlement or authentic instrument which requires the debtor to pay the creditor’s claim and the creditor has reasons to believe that the debtor holds one or more accounts with a bank in a specific Member State, but knows neither the name and/or address of the bank nor the IBAN, BIC or another bank number allowing the bank to be identified, he may request the court with which the application for the Preservation Order is lodged to request that the information authority of the Me ...[+++]

1. Indien de schuldeiser in een lidstaat een uitvoerbare rechterlijke beslissing, gerechtelijke schikking of authentieke akte heeft verkregen op grond waarvan de schuldenaar de vordering moet voldoen en de schuldeiser redenen heeft om aan te nemen dat de schuldenaar een of meer rekeningen bij een bank heeft waarvan hij noch de naam en/of het adres kent, noch het IBAN, de BIC of een ander bankrekeningnummer aan de hand waarvan de bank kan worden geïdentificeerd, kan hij het gerecht waar het verzoek om een bevel tot conservatoir beslag wordt ingediend vragen de informatie-instantie ...[+++]


The relevant data used in order to arrive at the aforesaid findings is derived from information submitted by the GOC, the annual reports of Chinese banks that were either submitted from GOC or publicly available, information retrieved from the 2006 Deutsche Bank Research on China's banking sector, WTO Policy review on China (2010 and 2012), China 2030 World Bank Report, information submitted from the co-operating exporting producers and information existing in the complaint.

De relevante gegevens die werden gebruikt om tot de bovenstaande bevindingen te komen, zijn afgeleid van informatie van de GOC, van de jaarverslagen van Chinese banken die door de GOC zijn verstrekt of publiek beschikbaar zijn, van informatie van Deutsche Bank Research uit 2006 over de banksector in de VRC, van de WTO-toetsing van het beleid in de VRC (2010 en 2012), van het China 2030-verslag van de Wereldbank, van informatie van de medewerkende producenten-exporteurs en van informatie in de klacht.


Regulation (EC) No 2533/98 provides in Article 2(1) that, for the fulfilment of its statistical reporting requirements, the European Central Bank (ECB), assisted by the national central banks (NCBs), shall have the right to collect statistical information within the limits of the reference reporting population and of what is necessary to carry out the tasks of the European System of Central Banks.

Verordening (EG) nr. 2533/98 bepaalt in artikel 2, lid 1, dat ter vervulling van haar vereisten met betrekking tot het rapporteren van statistische gegevens de Europese Centrale Bank (ECB), bijgestaan door de nationale centrale banken (NCB's), bevoegd is tot het verzamelen van statistische gegevens binnen de grenzen van de referentiepopulatie van informatieplichtigen en van hetgeen nodig is om de taken van het Europees Stelsel van centrale banken (ESCB) uit te voeren.


Although Austria argues that, apart from BB, virtually the only important bank doing business in Burgenland is the Raiffeisen group (rural credit cooperatives) and that BB’s disappearance would thus lead to a greater concentration of market structure and further strengthen that group, this argument is not, on the basis of the information currently available, convincing, given that other banks, savings banks and people’s banks are present in Burgenland.

Oostenrijk voert weliswaar aan dat naast BB de Raiffeisen-Gruppe zowat de enige belangrijke bank is die in Burgenland actief is en dat het verdwijnen van BB derhalve tot een verdere concentratie van de marktstructuur en een verdere versterking van de Raiffeisen-Gruppe zou leiden. Aangezien in het bondsland Burgenland echter nog andere banken, spaarbanken en „Volksbanken” vertegenwoordigd zijn, kan dit argument op basis van de thans beschikbare informatie niet overtuigen.


Although the 2001 Protocol to the Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters between the Member States of the European Union [14] (not yet ratified) contains provisions on requests for information on bank accounts, banking transactions and the monitoring of banking operations, it is not clear that the necessary information is always readily available.

Hoewel het Protocol van 2001 bij de Overeenkomst betreffende wederzijdse rechtshulp in strafzaken tussen lidstaten van de Europese Unie [14] (nog niet geratificeerd) bepalingen bevat inzake informatieverstrekking over bankrekeningen, banktransacties en het toezicht op bankverrichtingen, blijkt de benodigde informatie niet altijd gemakkelijk beschikbaar te zijn.


5. Articles 54, 58 and 63 shall not prevent a competent authority from transmitting to central banks, the European System of Central Banks and the European Central Bank, in their capacity as monetary authorities, and, where appropriate, to other public authorities responsible for overseeing payment and settlement systems, confidential information intended for the performance of their tasks; likewise such authorities or bodies shall not be prevented from communicating to the competent authorities such information as they may need for ...[+++]

5. De artikelen 54, en 63 vormen geen belemmering voor een bevoegde autoriteit om aan centrale banken, het Europees Stelsel van Centrale Banken en de Europese Centrale Bank in hun hoedanigheid van monetaire autoriteit, alsook, in voorkomend geval, aan andere overheidsinstanties die met het toezicht op betalings- en afwikkelingssystemen belast zijn, voor de uitoefening van hun taak dienstige vertrouwelijke gegevens mede te delen; evenzo wordt het deze autoriteiten of organen niet belet om aan de bevoegde autoriteiten de informatie te doen toekomen di ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'bank to bank information' ->

Date index: 2023-04-21
w