Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous Community body
BTPS
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Community service body
Conduct water navigation
Decentralised Community body
EC institutional body
EC satellite body
EC specialised body
EU Agencies and decentralised bodies
EU office or agency
European Monitoring Centre
European Union office or agency
European agency
European foundation
Ferry-boat Liner
Global maritime waterways
Hovercraft
Hydrography
International navigable bodies of water
International water transport routes
International waterways
Navigate bodies of water
Navigate waterways
Perform water navigation
Receiving bodies of water
Receiving body of water
Receiving water medium
Receiving waters
Specialised Community agency
Surf-board Windsurfer
The study of water bodies
Water management
Water policy
Yacht

Vertaling van "body water " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
navigate bodies of water | perform water navigation | conduct water navigation | navigate waterways

navigeren op water


receiving body of water | receiving water medium | receiving waters

aquatisch milieu waarin is geloosd | ontvangend water | ontvangende wateren


body temperature,saturated with water vapor,body pressure | BTPS [Abbr.]

body temperature,body pressure,saturated with water vapor | BTPS [Abbr.]


global maritime waterways | international navigable bodies of water | international water transport routes | international waterways

internationale wateren | internationale waterwegen


receiving bodies of water | receiving waters

ontvangende wateren | ontvangende waterloop


EU office or agency [ autonomous Community body | Community service body | decentralised Community body | EC institutional body | EC satellite body | EC specialised body | EU Agencies and decentralised bodies | European agency | European foundation | European Monitoring Centre | European Union office or agency | specialised Community agency ]

EU-instantie [ communautair autonoom organisme | communautair decentraal organisme | communautair dienstverlenend organisme | communautair persoonlijk organisme | EU-agentschappen en gedecentraliseerde organen | Europees agentschap | Europees waarnemingscentrum | instantie van de Europese Unie | institutioneel orgaan EG | orgaan en agentschap van de Europese Unie | satellietorganisme EG ]








watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) ...[+++]

ongevallen met vaartuigen tijdens recreatieve activiteiten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These include the designation of heavily modified water bodies, classification system for artificial and heavily modified water bodies, maintenance works carried out on a large scale on rivers, and exemptions at water body level to the environmental objectives of achieving good status by 2015.

Daartoe behoren de aanwijzing van sterk veranderde waterlichamen, een classificatiesysteem voor kunstmatige en sterk veranderde waterlichamen, grootschalige onderhoudswerkzaamheden aan rivieren en vrijstellingen per waterlichaam van de milieudoelstellingen om uiterlijk in 2015 een goede toestand te bereiken.


However, as regards point (f) investments affecting bodies of ground- or surface water whose status has been identified as less than good in the relevant river basin management plan for reasons related to water quantity as well as investments resulting in a net increase of the irrigated area affecting a given body of ground- or surface water shall not be eligible for aid under this Article.

Wat het bepaalde onder (f) betreft, komen zowel investeringen die betrekking hebben op grond- of oppervlaktewaterlichamen waarvan de toestand, om redenen in verband met de waterhoeveelheid, in het betrokken stroomgebiedbeheerplan is aangemerkt als minder dan goed, als investeringen die leiden tot een netto-uitbreiding van het geïrrigeerde areaal met gevolgen voor een bepaald grond- of oppervlaktewaterlichaam, echter niet in aanmerking voor steun op grond van dit artikel.


(a) they shall be located where water flow, depth and water-body exchange rates are adequate to minimise the impact on the seabed and the surrounding water body;

(a) zij moeten zich bevinden op een locatie met de juiste waterdoorstroming, waterdiepte en uitwisseling tussen de verschillende waterlichamen om de impact op de zeebodem en het omgevende waterlichaam tot een minimum te beperken;


If the water body affected by the investment is under stress for reasons related to water quantity as set out in the analytical framework established by the Water Framework Directive, half of the gain in terms of water efficiency should be translated into a real reduction in water use at the level of the supported investment, in order to reduce the stress on the water body concerned.

Indien het waterlichaam waarop de investering betrekking heeft, onder druk staat in verband met de waterhoeveelheid overeenkomstig het bij de kaderrichtlijn water vastgestelde analytische kader, moet de helft van deze winst aan waterefficiëntie worden vertaald in een daadwerkelijke vermindering van het watergebruik in het kader van de gesteunde investering, teneinde de druk op het betrokken waterlichaam te verminderen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Despite the requirement in the Water Framework Directive to protect, enhance and restore all bodies of surface and ground water, and considerable efforts to date, the objective of ‘good ecological status’ by 2015 is likely to be met only for 53 % of surface water bodies in the Union (24).

Ondanks de vereiste op grond van de kaderrichtlijn water om alle oppervlakte- en grondwaterlichamen te beschermen, te verbeteren en te herstellen, en de aanzienlijke inspanningen tot nu toe, zal de doelstelling om tegen 2015een „goede milieutoestand” te halen waarschijnlijk slechts voor 53 % van de oppervlaktewaterlichamen in de Unie worden gehaald (24).


The Water Framework Directive obliges Member States to protect and restore all bodies of ground water and surface water (rivers, lakes, canals and coastal water) to achieve "good status" by 2015 at the latest, meaning that the waters show as few traces of human impact as possible.

Krachtens de waterkaderrichtlijn moeten de lidstaten ervoor zorgen dat alle grond- en oppervlaktewaterlichamen (rivieren, meren, kanalen en kustwateren) uiterlijk tegen 2015 in een goede toestand verkeren. Dit betekent dat ze zo weinig mogelijk sporen van menselijke activiteit mogen vertonen.


there shall be no interference with surface water bodies with civil catching or springs, or if the water body is included in the Register of protected areas established by Directive 2000/60/EC of the European Parliament and of the Council (1) or if the watercourse's average flow is > 5 m3/s,

er mag geen sprake zijn van verstoring van oppervlaktewaterlichamen met civiele afvloeigebieden of bronnen, of indien het waterlichaam is opgenomen in het register van beschermde gebieden dat is opgesteld overeenkomstig Richtlijn 2000/60/EG van het Europees Parlement en de Raad (1) of indien het gemiddelde debiet van de waterloop > 5 m3/s is,


With regard to groundwater protection measures, it will be the Member States' responsibility to choose their priorities and projects’ as a new Recital; introduction of a new review clause requiring the Commission to review Annexes I and II of the Directive in 2013 and every six years thereafter and, if appropriate, to come forward with legislative proposals under the codecision procedure to amend the Annexes; adaptation of comitology arrangements so that the list of pollutants and their indicators for which Member States have to consider establishing threshold values can now be removed only by codecision; deletion of a comment in the ...[+++]

Wat maatregelen op het gebied van grondwaterbescherming betreft, berust de verantwoordelijkheid voor de keuze van prioriteiten en projecten bij de lidstaten"; toevoeging van een nieuwe evaluatieclausule op grond waarvan de Commissie de bijlagen I en II van de richtlijn in 2013 en vervolgens om de zes jaar dient te evalueren, en zo nodig met wetgevingsvoorstellen komt voor de wijziging van de bijlagen, waarbij de medebeslissingsprocedure van toepassing is; aanpassing van de comitologieregelingen, zodat de lijst van verontreinigende stoffen en indicatoren ten aanzien waarvan de lidstaten de vaststelling van drempelwaarden moeten overwege ...[+++]


The Water Framework Directive establishes a European framework for the protection of all water bodies in the European Union - rivers, lakes, coastal waters, groundwater and inland surface water.

Aangezien watersystemen niet stoppen aan administratieve grenzen moet dit gebeuren via een geïntegreerd, op stroombekkens gebaseerd beheer. De kaderrichtlijn Water bevat duidelijke termijnen voor de verschillende fasen van het proces om te komen tot een duurzaam, geïntegreerd waterbeheer in Europa.


Water management: Recalling the importance of trans-boundary water management issues in the region, the positive experience from the Danube co-operation process and the Sava River Basin co-operation, and in line with the conclusions of the May 2003 informal meeting of environment ministers of the EU and South-East Europe, and the declaration adopted by the conference 'Sustainable Development and Lasting Peace, Shared Water, Shared Future, Shared Knowledge' in May 2003, the Thessaloniki summit should recommend the drawing up of Integrated Water Resources Management Plans for trans-boundary water bodies in the re ...[+++]

- Waterbeheer: opnieuw wijzend op het belang van regionale grensoverschrijdende kwesties inzake waterbeheer, op de positieve ervaring van het proces van de Donausamenwerking en de samenwerking op het gebied van het Savabekken, en in aansluiting op de conclusies van de informele bijeenkomst van de milieuministers van de EU en Zuidoost-Europa in mei 2003 en op de verklaring die is aangenomen tijdens de conferentie over "Duurzame ontwikkeling, blijvende vrede, gedeeld water, een gezamenlijke toekomst en gedeelde kennis" van mei 2003, dient tijdens de Top van Thessaloniki te worden aanbevolen dat er integrale waterbeheersplannen voor de grensoverschrijdende wate ...[+++]


w