Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BFM
BFMF
BT
British Columbia
British Commonwealth
British Community
British Footwear Manufacturers Federation
British Furniture Manufacturers
British Telecom
British Telecommunications
British West Indies
British overseas countries and territories
British sign language teacher
British sign language trainer
Commonwealth
Communication with community resources
Sign language teacher
Sign language tutor
United Kingdom OCT

Vertaling van "british community " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Commonwealth [ British Commonwealth | British Community ]

Gemenebest [ Britse Gemeenschap | Gemenebestlanden ]


United Kingdom OCT [ British overseas countries and territories ]

Verenigd Koninkrijk LGO [ Britse overzeese landen en gebieden | LGO Verenigd Koninkrijk ]


Disease with characteristics of early-onset cerebellar signs, eye movement abnormalities and pyramidal signs. Fifty-one clinically affected members from four families (of British, Pakistani, German and French descent) have been reported to date. The

spinocerebellaire ataxie type 11




British Telecom | British Telecommunications | BT [Abbr.]

Britse telekomgroep


british sign language teacher | sign language tutor | british sign language trainer | sign language teacher

docent gebarentaal | docente gebarentaal | leraar gebarentaal | lerares gebarentaal


Communication with community resources

bevinding betreffende communicatie met maatschappelijke voorzieningen




British Furniture Manufacturers | BFM [Abbr.]

Verbond Britse Meubelindustrie


British Footwear Manufacturers Federation | BFMF [Abbr.]

Federatie Britse Schoenindustrie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Annuls Commission Decision C(2010) 7694 final of 9 November 2010 relating to a proceeding under Article 101 TFEU, Article 53 of the EEA Agreement and Article 8 of the Agreement between the European Community and the Swiss Confederation on Air Transport (Case COMP/39258 — Airfreight), in so far as, in that decision, the European Commission, first, considered that British Airways plc (i) participated in the refusal to pay commission, (ii) infringed Article 101 TFEU, Article 53 of the Agreement on the European Economic Area (EEA) and Art ...[+++]

Besluit C(2010) 7694 definitief van de Commissie van 9 november 2010 betreffende een procedure op grond van artikel 101 VWEU, artikel 53 van de EER-Overeenkomst en artikel 8 van de Overeenkomst tussen de Europese Gemeenschap en de Zwitserse Bondsstaat inzake luchtvervoer (zaak COMP/39258 — Luchtvracht) wordt nietig verklaard voor zover de Europese Commissie hierin, in de eerste plaats, op het standpunt stond dat British Airways plc, ten eerste, had deelgenomen aan de weigering om commissie te betalen, ten tweede, tussen 22 januari 2001 en 1 oktober 2001 inbreuk had gemaakt op artikel 101 VWEU, op artikel 53 van de Overeenkomst betreffend ...[+++]


A detailed communication is still awaited from the British Government on this issue by the European Parliament which has expressed its strong dissatisfaction with the delay and the obfuscation practiced by the British authorities.

Het Europees Parlement wacht nog steeds op gedetailleerde informatie van de Britse regering over dit onderwerp en heeft zijn grote onvrede geuit over de traagheid en onduidelijkheid van de Britse overheid.


In respect of the Treaties and the Treaty establishing the European Atomic Energy Community, and in any of the acts deriving from those Treaties or continued in force by those Treaties, the United Kingdom reiterates the Declaration it made on 31 December 1982 on the definition of the term "nationals" with the exception that the reference to "British Dependent Territories Citizens" shall be read as meaning "British overseas territories citizens".

Wat betreft de Verdragen en het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie, en handelingen die voortvloeien uit die Verdragen of van kracht blijven op grond van die Verdragen, herinnert het Verenigd Koninkrijk aan de verklaring die het op 31 december 1982 heeft afgelegd over de definitie van de term "onderdanen", met dien verstande dat het begrip "burgers van Britse afhankelijke gebieden" gelezen moet worden als "burgers van Britse overzeese gebieden".


In respect of the Treaties and the Treaty establishing the European Atomic Energy Community, and in any of the acts deriving from those Treaties or continued in force by those Treaties, the United Kingdom reiterates the Declaration it made on 31 December 1982 on the definition of the term "nationals" with the exception that the reference to "British Dependent Territories Citizens" shall be read as meaning "British overseas territories citizens".

Wat betreft de Verdragen en het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie, en handelingen die voortvloeien uit die Verdragen of van kracht blijven op grond van die Verdragen, herinnert het Verenigd Koninkrijk aan de verklaring die het op 31 december 1982 heeft afgelegd over de definitie van de term "onderdanen", met dien verstande dat het begrip "burgers van Britse afhankelijke gebieden" gelezen moet worden als "burgers van Britse overzeese gebieden".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In other words, given that Mr Perry is probably completely right to be concerned about compliance with Community legislation and acknowledging that there has probably been harm done to individuals, the judicial procedure is not that of reiteration of the action by the Commission – which has fulfilled its obligations – but, if necessary, an internal British administrative procedure in the event that, in accordance with British law, individuals have been prejudiced by the failure to transpose a Community directive in time.

Met andere woorden, de bezorgdheid van de heer Perry is waarschijnlijk volkomen terecht wat betreft het nakomen van communautaire wetgeving, en er is waarschijnlijk ook schade berokkend aan burgers. Een herhaling van het optreden van de Commissie is echter niet de juiste juridische procedure, want de Commissie is haar verplichtingen nagekomen. Als individuele burgers inderdaad zijn benadeeld door het niet tijdig omzetten van een communautaire richtlijn, overeenkomstig het Britse recht, dan is het nationaal Brits administratief recht v ...[+++]


Approaches like the establishment of the Dutch NICAM-Instituteand the British Communications White Paper demonstrate that much can be achieved under coregulation or self-regulation and may constitute an orientation for further implementation of the Recommendation.

Uit een aantal initiatieven (bijvoorbeeld de oprichting van het NICAM-instituut en het Britse witboek over communicatiemiddelen) blijkt dat veel problemen via mede- of zelfregulering kunnen worden opgelost. Bovendien kunnen deze initiatieven als richtsnoer dienen bij de verdere uitvoering van de aanbeveling.


The first arises from the circumstantial evidence set out in Chapter 5, which indicates that the system known as 'ECHELON' was designed as a communications interception system to provide the US, Canadian, Australian, New Zealand and British secret services with information about events abroad by collecting and evaluating communications data. As such, it is a conventional espionage tool used by foreign intelligence services.

Het eerste aspect vloeit voort uit het in hoofdstuk 5 behandelde bewijs op basis van aanwijzingen, waaruit blijkt dat het zogenaamde ECHELON-systeem werd ontworpen als communicatieafluistersysteem, dat door het verzamelen en analyseren van communicatie aan de Amerikaanse, Canadese, Australische, Nieuw-Zeelandse en Britse geheime diensten informatie over gebeurtenissen in het buitenland moest leveren.


As regards grizzly bears from British Columbia, Community scientists have formed a positive opinion with respect to allowing imports of such hunting trophies.

Wat de grizzlyberen uit Brits Columbia betreft, hebben de wetenschapslieden in de Gemeenschap over de invoer van die jachttrofeeën een positief advies uitgebracht.


This is confirmed by the note from Mr Hoelgaard to Mr Sevinate Pinto (ref. 90.12.52 - BM:nf; Annex 4), which states: 'Community action would therefore be designed to complement the UK research', and by the Commission's statement to Parliament at the sitting of 22 January 1993, namely: 'The Commission has instigated a wide programme of research complementary to that of other Member States, notably the UK'. One may conclude that there has been a deliberate political decision by the Commission to subordinate Community to British research.

Zij heeft zich nooit tot doel gesteld het Britse onderzoek te controleren of te vergelijken met andere bevindingen. Dit aspect wordt bevestigd door de nota van de heer Hoelgaard (ref. nr. 90.12.52 - BM:nf) aan de heer Sevinate Pinto (Bijlage nr. 4) waarin staat ".de communautaire actie moet worden gezien als aanvulling op het Britse onderzoek", en door de uitspraak van de Commissie in de plenaire vergadering van het EP van 22 januari 1993, dat "de Commissie een begin heeft gemaakt met een breed onderzoeksprogramma in aanvulling op dat ...[+++]


Following the opening of the procedure, the British, Danish, Dutch, Norwegian and Swedish Governments, several of Iberia's rival airlines, in particular Air UK, American Airlines, British Airways and Euralair, plus other interested parties such as Teneo, the Snecma, the Sepla union of the staff of Viva Air, and the Association of Airlines of the European Community (ACE), submitted comments on the matter.

Nadat de procedure was ingeleid, hebben de Regeringen van het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden, verscheidene luchtvaartmaatschappijen die met Iberia concurreren, zoals Air UK, American Airlines, British Airways en Euralair, en andere betrokken partijen, zoals Teneo, SNECMA, de SEPLA vakbondsafdeling van het personeel van de onderneming Viva Air en de ACE (Association des Compagnies Aériennes de la Communauté Européenne) opmerkingen in deze zaak ingediend.


w