Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CCNR
CCR
CRC
Central Commission for Navigation on the Rhine
Central Commission for the Navigation of the Rhine
Central Economic Commission
Central Rhine Commission
Commission Regulation
Commission recommendation
Community recommendation
Community regulation
Council Regulation
Council recommendation
ICPR
Recommendation
Recommendation of the European Central Bank
Regulation
Regulation of the European Central Bank
Regulation of the European Parliament

Vertaling van "central rhine commission " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Central Commission for the Navigation of the Rhine | Central Rhine Commission | CCNR [Abbr.] | CCR [Abbr.] | CRC [Abbr.]

Centrale Commissie voor de Rijnvaart | CCR [Abbr.]


Central Economic Commission

Centrale Economische Commissie


Central Commission for Navigation on the Rhine [ CCNR ]

Centrale Commissie voor de Rijnvaart [ CCR ]


International Commission for the Protection of the Rhine | International Commission for the Protection of the Rhine against Pollution | ICPR [Abbr.]

Internationale Commissie ter bescherming van de Rijn | Internationale Commissie ter bescherming van de Rijn tegen verontreiniging | ICBR [Abbr.]


recommendation (EU) [ Commission recommendation | Community recommendation | Council recommendation | recommendation of the European Central Bank ]

aanbeveling (EU) [ aanbeveling van de Commissie | aanbeveling van de Europese Centrale Bank | aanbeveling van de Raad | communautaire aanbeveling ]


regulation (EU) [ Commission Regulation | Community regulation | Council Regulation | regulation of the European Central Bank | regulation of the European Parliament ]

verordening (EU) [ communautaire verordening | verordening van de Commissie | verordening van de Europese Centrale Bank | verordening van de Raad | verordening van het Europees Parlement ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. By way of derogation from this Regulation, engines which have received an EU type-approval pursuant to the relevant legislation applicable on 5 October 2016, or which meet the requirements set out by the Central Commission for the Navigation of the Rhine (CCNR) and adopted as CCNR Stage II, in the framework of the Revised Convention for Rhine Navigation, may continue to be placed on the market until the dates for the placing on the market of engines set out in Annex III.

3. In afwijking van deze verordening kunnen motoren waarvoor krachtens de op 5 oktober 2016 geldende toepasselijke wetgeving EU-typegoedkeuring is verleend of die voldoen aan de voorschriften die zijn vastgesteld door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) en zijn aangenomen als CCR-Fase II in het kader van de Herziene Rijnvaartakte, blijven in de handel worden gebracht tot de in bijlage III genoemde data voor het in de handel brengen van motoren.


A dedicated Committee involving Member States of the EU and of the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR), will associate the Commission and be open to the United Nations’ Economic Commission for Europe (UN/ECE), the River Commissions, as well as to key stakeholders, including the European social partners.

Een specifiek comité bestaande uit de EU-lidstaten en de CCR zal de Commissie erbij betrekken en zal openstaan voor de Economische Commissie van de Verenigde Naties voor Europa (VN-ECE), de riviercommissies en voor belangrijke belanghebbenden, waaronder de Europese sociale partners.


[12] Central Commission for the Navigation of the Rhine, Danube Commission, International Sava River Basin Commission and Moselle Commission

[12] De Centrale Commissie voor de Rijnvaart, de Donaucommissie, de Internationale Commissie voor het stroomgebied van de Sava en de Moezelcommissie.


Today a skipper is faced with coexisting sets of rules stemming from the European or National legislator, from the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR) or the Danube Commission[7].

Vandaag wordt een schipper geconfronteerd met naast elkaar bestaande regelgeving van de Europese of nationale wetgever, de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) of de Donau-Commissie[7].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The first steps have been set through an administrative arrangement between the Commission services and the Central Commission for the Navigation of the Rhine and a new proposal for a Directive adopted as part of the NAIADES II package, replacing the Directive 2006/87/EC on technical requirements for inland waterway vessels and allowing to enact uniform standards.

In dit verband zijn de eerste stappen al gezet in de vorm van een administratieve regeling tussen de diensten van de Commissie en de Centrale Commissie voor de Rijnvaart en van een nieuw voorstel voor een richtlijn dat als onderdeel van het Naiades II-pakket is vastgesteld om Richtlijn 2006/87/EG tot vaststelling van de technische voorschriften voor binnenschepen te vervangen, en op grond waarvan het mogelijk wordt uniforme normen vast te stellen.


Whereas such a possibility was previously excluded under the rules established by the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR), this situation changed when the CCNR adopted a modification of the Mannheim Act (Additional Protocol 7, in force since December 2004), introducing a legal basis for navigation on the Rhine with certificates delivered by bodies other than the CCNR.

Terwijl voordien de voorschriften van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) zich hiertegen verzetten, ontstond een nieuwe situatie doordat de CCR een wijziging van de Akte van Mannheim (aanvullend protocol nr. 7, van kracht sedert december 2004) aannam waarbij een rechtsgrondslag werd ingevoerd voor de Rijnvaart met certificaten die zijn afgegeven door andere lichamen dan de CCR.


Finally, the institutional framework for inland navigation in Europe is fragmented, as it is currently administered under different regimes, at different levels and with overlapping regulatory activities (EC/EU, the Central Commission for Navigation on the Rhine, the Danube Commission, the United Nations Economic Commission for Europe and the European Conference of Ministers of Transport).

Het institutioneel kader voor de binnenvaart in Europa is gefragmenteerd en de verantwoordelijkheden zijn verspreid over diverse administratieve regimes en instanties met overlappende bevoegdheden (EC/EU, de Centrale Commissie voor Binnenvaart op de Rijn, de Donau Commissie, de Europese Economische Commissie van de Verenigde Naties en de Europese Conferentie van de Ministers van Transport).


For safety reasons and in the interests of pan-European harmonisation, the content of such common requirements and technical specifications should build on work carried out in this field by relevant international organisations, such as the International Navigation Association (PIANC), the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR) and the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE).

Om veiligheidsredenen en in het belang van een pan-Europese harmonisatie moet de inhoud van dergelijke gemeenschappelijke richtsnoeren en technische specificaties gebaseerd zijn op de werkzaamheden op dit gebied van relevante internationale organisaties, zoals de Internationale Scheepvaartorganisatie (PIANC), de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCNR) en de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (UNECE).


The Commission, assisted by a committee, is charged with this task of establishment and development and it takes account of measures adopted by the relevant international organisations such as the International Association for Navigation, the Central Commission for Navigation on the Rhine and the United Nations Economic Commission for Europe.

De Commissie, bijgestaan door een comité dat met de vaststelling en ontwikkeling is belast, houdt rekening met de maatregelen die zijn genomen door bevoegde internationale organisaties, zoals de Internationale Scheepvaartorganisatie (PIANC), de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCNR) en de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (UNECE).


The Council decided to instruct the Permanent Representatives Committee to continue its work and to concentrate on the technical annexes to the proposal and, in particular, the question of the relationship between application of Community legislation and application of the regulations adopted by the Central Commission for the Navigation of the Rhine.

De Raad heeft besloten het Comité van Permanente Vertegenwoordigers op te dragen voort te gaan met zijn werkzaamheden en zich te buigen over de technische bijlagen van het voorstel, waarbij het zich met name dient te beraden op de kwestie van het verband tussen de toepassing van de communautaire wetgeving en de toepassing van het reglement dat is vastgesteld door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'central rhine commission' ->

Date index: 2024-03-04
w