Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt a professional attitude
Basic nutrition education
Campaign for European civics education
Caregiver education
Civic amenity sites overseeing
Civic decrees
Civic education
Civic knowledge
Civic legislation
Civics
Demonstrate a professional civic duty
Monitor civic amenity sites
Monitoring civic amenity sites
Municipal and civic establishment
Oversee civic amenity sites
Public law
Public regulations
Show professional responsibility
Showing professional responsibility

Vertaling van "civic education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
civic education | civic knowledge | civics

burgerschapsvorming | staatsburgerlijke vorming


campaign for European civics education

Campagne voor de vorming van Europees burgerschap


Institute for Public and Politics-Dutch Centre for Civic Education

Instituut voor Publiek en Politiek | IPP [Abbr.]


civic amenity sites overseeing | oversee civic amenity sites | monitor civic amenity sites | monitoring civic amenity sites

recycleparken monitoren | toezicht houden op recycleparken | milieuparken monitoren | toezicht houden op milieuparken


civic decrees | civic legislation | public law | public regulations

publiekrecht




adopt a professional attitude | showing professional responsibility | demonstrate a professional civic duty | show professional responsibility

professionele verantwoordelijkheid tonen






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
13. Stresses that formal, non-formal and informal education and access to lifelong learning not only provide knowledge, skills and competences, but should also help learners to develop ethical and civic values and become active, responsible, open-minded members of society; stresses, in this regard, the need for civic education to start from an early age and recognises the importance of cooperation among all education stakeholders; advocates building on children and young people’s sense of initiative and engagement in order to strengthen social ties as well as generate a sense of belonging and develop ethical codes to challenge discrimi ...[+++]

13. benadrukt dat formeel, niet-formeel en informeel onderwijs en toegang tot een leven lang leren niet alleen kennis, vaardigheden en competenties verschaffen, maar lerenden ook moeten helpen ethische en burgerwaarden te ontwikkelen en actieve, verantwoordelijke, onbevooroordeelde leden van de samenleving te worden; benadrukt in dit verband dat burgerschapsvorming op jonge leeftijd moet starten, en erkent het belang van samenwerking tussen alle belanghebbenden bij het onderwijs; pleit ervoor om voort te bouwen op de zin voor initiatief en de inzet van kinderen en jongeren om de sociale banden te versterken, een samenhorigheidsgevoel t ...[+++]


It is therefore of great importance that numerous citizens vote in local and regional elections and exercise their electoral rights; it is also crucial that democratic and civic education are promoted by local and regional authorities within the remit of their competencies, and that such education is based on everyday, real life experience of citizens of democratic processes and a culture of democratic governance;

Zij zorgt er als zodanig in belangrijke mate voor dat de burgers in groten getale deelnemen aan lokale en regionale verkiezingen en hun kiesrechten uitoefenen. Tevens is het van cruciaal belang dat lokale en regionale overheden binnen hun bevoegdheden educatie in democratie en burgerrechten bevorderen en dat deze educatie gebaseerd is op de wijze waarop burgers in het reële leven van alledag democratische processen en de cultuur van democratische governance ervaren.


23. Emphasises the particular role of civic education as an essential driving force of active citizenship; notes the need to support an active model of civic education that provides young people with the opportunity to engage directly with public life, with their political representatives at national level, at local level as well as at European level, with representatives of NGOs and with civic initiatives; suggests that the Commission support pilot projects promoting such a model of civic education in the Member States;

23. benadrukt dat burgereducatie een bijzondere rol speelt als essentiële drijvende kracht van actief burgerschap; merkt op dat een actief model van burgereducatie moet worden ondersteund dat jonge mensen de kans biedt rechtstreeks deel te nemen aan het openbare leven en in contact te komen met hun politieke vertegenwoordigers op nationaal niveau, op lokaal niveau en ook op Europees niveau, met vertegenwoordigers van ngo's en met burgerinitiatieven; suggereert dat de Commissie proefprojecten ondersteunt om dit model van burgereducatie in de lidstaten te bevorderen;


23. Emphasises the particular role of civic education as an essential driving force of active citizenship; notes the need to support an active model of civic education that provides young people with the opportunity to engage directly with public life, with their political representatives at national level, at local level as well as at European level, with representatives of NGOs and with civic initiatives; suggests that the Commission support pilot projects promoting such a model of civic education in the Member States;

23. benadrukt dat burgereducatie een bijzondere rol speelt als essentiële drijvende kracht van actief burgerschap; merkt op dat een actief model van burgereducatie moet worden ondersteund dat jonge mensen de kans biedt rechtstreeks deel te nemen aan het openbare leven en in contact te komen met hun politieke vertegenwoordigers op nationaal niveau, op lokaal niveau en ook op Europees niveau, met vertegenwoordigers van ngo's en met burgerinitiatieven; suggereert dat de Commissie proefprojecten ondersteunt om dit model van burgereducatie in de lidstaten te bevorderen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Emphasises the particular role of civic education as an essential driving force of active citizenship; notes the need to support an active model of civic education that provides young people with the opportunity to engage directly with public life, with their political representatives at national level, at local level as well as at European level, with representatives of NGOs and with civic initiatives; suggests that the Commission support pilot projects promoting such a model of civic education in the Member States;

23. benadrukt dat burgereducatie een bijzondere rol speelt als essentiële drijvende kracht van actief burgerschap; merkt op dat een actief model van burgereducatie moet worden ondersteund dat jonge mensen de kans biedt rechtstreeks deel te nemen aan het openbare leven en in contact te komen met hun politieke vertegenwoordigers op nationaal niveau, op lokaal niveau en ook op Europees niveau, met vertegenwoordigers van ngo's en met burgerinitiatieven; suggereert dat de Commissie proefprojecten ondersteunt om dit model van burgereducatie in de lidstaten te bevorderen;


10. Emphasises the particular role of civic education as an essential driving force of active citizenship; notes the need to support an active model of civic education that provides young people with the opportunity to engage directly with public life, with their political representatives at national level, at local level as well as at European level, with representatives of NGOs and with civic initiatives; suggests that the Commission support pilot projects promoting such a model of civic education in the Member States;

10. benadrukt dat burgereducatie een bijzondere rol speelt als essentiële drijvende kracht van actief burgerschap; merkt op dat een actief model van burgereducatie moet worden ondersteund dat jonge mensen de kans biedt rechtstreeks deel te nemen aan het openbare leven en in contact te komen met hun politieke vertegenwoordigers op nationaal niveau, op lokaal niveau en ook op Europees niveau, met vertegenwoordigers van NGO's en met burgerinitiatieven; suggereert dat de Commissie proefprojecten ondersteunt om dit model van burgereducatie in de lidstaten te bevorderen;


For example, in the area of Education, objectives for the coming year include work on a gender balance in civic education and the eradication of conventional gender discrimination in education.

Zo omvatten bijvoorbeeld, op het terrein van onderwijs, de doelstellingen voor het komende jaar dat er gestreefd wordt naar evenwicht bij burgerschapseducatie en naar opheffing van de van oudsher bij het onderwijs bestaande genderdiscriminatie.


These groups worked on voter education, media, domestic monitoring of the elections, civic education, and institutional management.

Deze groepen hielden zich bezig met voorlichting aan kiezers, media, binnenlands toezicht op de verkiezingen, politieke vorming en institutioneel beheer.


These funds were mainly used for drafting the electoral law, drawing the electoral districts' boundaries, setting up the election administrative machinery, training election officers, conducting a civic education campaign and providing equipment.

Deze middelen werden voornamelijk aangewend voor het ontwerpen van de kieswet, het afbakenen van de kiesdistricten, de opzet van een administratief verkiezingsapparaat, de opleiding van verkiezingsfunctionarissen, het voeren van een campagne voor politieke vorming en het leveren van apparatuur.


It may also imply support to NGOs and civil society in areas such as voter and civic education or training of local observers as well as support to the media through media monitoring and training of journalists.

Ook kan het gaan om het verlenen van steun aan NGO's en de civiele samenleving op terreinen als vorming tot kiezer en voorlichting aan de burger of opleiding van plaatselijke waarnemers alsook het ondersteunen van de media via mediabegeleiding en het opleiden van journalisten.


w