Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess performance of organisational collaborators
CL
Collaborating in nutrition therapy
Collaboration in initiating nurse controlled analgesia
Collaborative learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Evaluate organisational collaborators performance
Evaluate performance of organisational collaborators
Explain ideas and expectations to the team
Impart business plan to collaborators
Impart business plans to collaborator
Impart business plans to collaborators
Imparting business plans to collaborators
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Peer collaboration
Provide collaborators with input to guide their work
Provide input to collaborators to guide their work
Rate performance of organisational collaborators
Unsupervised learning

Traduction de «collaborative learning » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
collaborative learning | peer collaboration | CL [Abbr.]

collaboratief leren | samenwerkend leren


evaluate organisational collaborators performance | rate performance of organisational collaborators | assess performance of organisational collaborators | evaluate performance of organisational collaborators

prestaties van medewerkers van een organisatie evalueren


impart business plan to collaborators | impart business plans to collaborator | impart business plans to collaborators | imparting business plans to collaborators

businessplannen meedelen aan medewerkers | ondernemingsplannen meedelen aan medewerkers


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


provide collaborators with guiding input for their work | provide collaborators with input to guide their work | explain ideas and expectations to the team | provide input to collaborators to guide their work

input geven aan medewerkers om hun werk te sturen


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

leren door waarneming | leren zonder leraar


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


Collaboration in initiating nurse controlled analgesia

contact opnemen met voorschrijver voor opstarten van analgesie door verpleegkundige


Collaborating in nutrition therapy

samenwerken bij voedingstherapie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Many reports stress that ICT based learning should be combined with other, more social modes of learning (e.g. learning groups, family learning, tutoring or collaborative learning at work) and regular individual and technical support services.

[58] In tal van rapporten is onderstreept dat ICT-gebaseerd leren gecombineerd moet worden met andere, socialere vormen van leren (bijvoorbeeld leerkringen, leren in gezinsverband, tutoring of samenwerkend leren op het werk) en met periodieke individuele en technische steunverlening.


High-speed networks will open up new possibilities for collaborative learning and researching.

Hogesnelheidsnetwerken zullen nieuwe mogelijkheden bieden voor onderwijs en onderzoek in samenwerkingsverband.


- Development and promotion of standards adapted to education and training, and the definition of 'metadata', taking into account needs that are linked to maintaining quality and to collaborative learning processes, in conjunction with the various existing international initiatives in this field (CEN/ISSS - Comité Européen de Normalisation / Information Society Standardisation System).

- ontwikkeling en bevordering van normen, en het formuleren van een definitie van 'metagegevens', rekening houdende met de behoeften in verband met de handhaving van de kwaliteit van het proces, en die aangepast zijn aan onderwijs en opleiding en aan op samenwerking gebaseerde leermethoden, in combinatie met de verschillende internationale initiatieven op dit vlak (CEN/ISSS = Europese Commissie voor Normalisatie/Information Society Standardisation System).


2.3 To acquire competences, learners need, from an early age, to 'learn to learn' by reflecting critically on their learning aims, managing their learning with self-discipline, working autonomously and collaboratively, seeking information and support when necessary, and using all the opportunities of new technologies.

2.3 Voor de verwerving van competenties moeten lerenden vanaf een vroege leeftijd 'leren leren', door kritisch na te denken over hun leerdoelen, door hun leerproces met zelfdiscipline te organiseren, zelfstandig en met anderen samen te werken, zo nodig informatie en hulp te zoeken en alle mogelijkheden van de nieuwe technologieën te benutten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Recommendation: Member States should put more emphasis on effective professional development and collaborative learning as it encourages teachers to use innovative teaching and learning methods (e.g. teaching small groups; use of ICT) and also increases job satisfaction for teachers.

Aanbeveling: lidstaten dienen meer nadruk te leggen op effectieve professionele ontwikkeling en samenwerkend leren, aangezien dat leraren aanmoedigt om innovatieve onderwijs- en leermethoden te gebruiken (bv. kleine groepen onderwijzen; gebruik van ICT) en hun arbeidssatisfactie verhoogt.


15% of teachers report that they did not participate in a professional development activity over the previous year; around 50% of teachers never observe each other's classes; nearly 20% never take part in collaborative learning.

15 % van de leraren gaf aan dat zij in het afgelopen jaar geen enkele vorm van bij- of nascholing gehad hadden; ongeveer 50 % ziet nooit hoe hun collega's lesgeven; bijna 20 % neemt nooit deel aan samenwerkend leren.


* To encourage closer collaboration among universities, training institutions, e-learning service providers and SMEs, with a view to improving the understanding of e-learning needs of SMEs and resulting in the development of suitable e-learning applications.

* Aanmoedigen tot nauwere samenwerking tussen universiteiten, opleidingsinstellingen, dienstenaanbieders op het gebied van e-leren en kmo's met het doel het inzicht in de behoeften van kmo's aan e-leren te verbeteren, met als resultaat dat geschikte toepassingen voor e-leren worden ontwikkeld.


pursue efforts to make lifelong learning more accessible to people with disabilities and, within this context, give particular attention to the use of new multimedia technologies and the Internet to improve the quality of learning by facilitating access to resources and services as well as remote exchanges and collaboration (e-learning);

ii) door te gaan met de inspanningen om het levenslang leren toegankelijker te maken voor mensen met een functiebeperking en in dit verband bijzondere aandacht te schenken aan het gebruik van de nieuwe multimediatechnologieën en internet om de kwaliteit van het leren te verbeteren door het vergemakkelijken van de toegang tot middelen en diensten, alsmede door uitwisseling en samenwerking op afstand (e-learning);


Flexible learning provision for workers can be facilitated through improved collaboration with suppliers of learning and effective use of the ICT infrastructure.

Flexibel onderwijs voor arbeidskrachten kan mede worden bewerkstelligd door een betere samenwerking met aanbieders van onderwijs en door een doeltreffend gebruik van de ICT-infrastructuur.


2. Encourage teachers to develop their professional role as learning facilitators and promoters of creativity, and help teacher education institutions to respond to the new demands of the teaching profession, for instance by promoting collaborative, learner-centred approaches, innovative learning environments and the use of open education resources.

2. leerkrachten aan te moedigen zich in hun beroep te ontwikkelen tot iemand die leren faciliteert en creativiteit stimuleert, en instellingen voor leerkrachtenopleiding te helpen aan de nieuwe aan het beroep van leerkracht gestelde eisen te voldoen, bijvoorbeeld door op samenwerking berustende, leerdergerichte benaderingen, innoverende leeromgevingen en het gebruik van open onderwijsmiddelen te stimuleren;


w