Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer conflict management
Advise on conflict management
Advise on conflicts' management
Advise on management of conflicts
Apply conflict management
Armed conflict
Armed conflicts
Assess end-user conflict potential
Assessing end-user conflict potential
Choice of law rule
Conflict of interest
Conflict of interests
Conflict of jurisdiction
Conflict of prerogatives
Conflict point
Conflict rule
Conflicting claim of jurisdiction
Declaration of a conflict of interest
Declaration of a conflict of interests
Declaration of conflict of interest
Declaration of conflict of interests
Employ conflict management
Evaluate potential end-user conflicts
Evaluating end-user conflict potential
Family conflict
Implement conflict management
Point of conflict
Positive conflict
Positive conflict of jurisdiction
Potential conflict of interest
Potential conflict of interests
Rule of conflict of laws
Suggest conflict management solutions
War

Traduction de «conflict » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
conflict of interest [ conflict of interests | declaration of a conflict of interest | declaration of a conflict of interests | declaration of conflict of interest | declaration of conflict of interests | potential conflict of interest | potential conflict of interests ]

belangenconflict


conflicting claim of jurisdiction | positive conflict | positive conflict of jurisdiction

positief conflict | positief jurisdictiegeschil


conflict of jurisdiction [ conflict of prerogatives ]

jurisdictiegeschil [ conflict van attributie ]






advise on management of conflicts | suggest conflict management solutions | advise on conflict management | advise on conflicts' management

raad geven over conflictbeheersing | advies geven over conflictbeheersing | adviseren over conflictbeheersing


administer conflict management | employ conflict management | apply conflict management | implement conflict management

conflictbeheersing toepassen


assess end-user conflict potential | evaluating end-user conflict potential | assessing end-user conflict potential | evaluate potential end-user conflicts

mogelijke conflicten bij eindgebruikers evalueren | potentiële conflicten bij eindgebruikers evalueren | mogelijke conflicten bij eindgebruikers beoordelen | potentiële conflicten bij eindgebruikers beoordelen


war [ armed conflict | armed conflicts(UNBIS) ]

oorlog [ gewapend conflict ]


choice of law rule | conflict rule | rule of conflict of laws

conflictregel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Bulgaria adopted a law on conflicts of interest in 2009 and set up an administrative authority to establish and sanction conflicts of interest.[87] The establishment of a dedicated commission to establish conflicts of interest and to suggest sanctions has led to an impressive increase of public signals on conflicts of interest and a number of decisions, but so far only one case has been finalised.[88] The assessment of the Commission's first 15 months of operation shows a new authority that has taken up its challenge and started work quickly, but which has not yet been able to prove itself in convincing decisions in important cases.[89] ...[+++]

In 2009 nam Bulgarije een wet inzake belangenconflicten aan en richtte het een bestuurlijke instantie op om belangenconflicten op te sporen en te bestraffen[87]. Nadat een speciale commissie voor de preventie en de vaststelling van belangenconflicten was opgericht, kwamen er enorm veel meldingen van belangenconflicten binnen en volgden er heel wat beslissingen, maar tot dusver werd nog maar één zaak afgerond[88]. Uit de beoordeling van de Commissie van de eerste 15 maanden van werking blijkt dat de nieuwe instantie weliswaar snel van haar bevoegdheid gebruik heeft gemaakt, maar dat zij nog geen staat van dienst kan aantonen met overtuige ...[+++]


The EU and its Member States will address all aspects of preventing and responding to sexual and gender-based violence in conflict and post-conflict situations, and will support women as positive agents for conflict prevention, conflict resolution, relief and recovery, and building sustainable peace.

De EU en haar lidstaten zullen zich richten op alle aspecten van de preventie en aanpak van seksueel en gendergerelateerd geweld tijdens en na conflicten, en steun verlenen aan vrouwen, die positieve actoren kunnen zijn bij conflictpreventie en -oplossing, hulpverlening en herstel, en de opbouw van duurzame vrede.


A major area where action is often required to prevent the recurrence of conflict in vulnerable post-conflict situations is the one of children affected by armed conflict.

Ook op het gebied van door gewapende conflicten getroffen kinderen is actie vereist om te voorkomen dat een conflict opnieuw opvlamt in een kwetsbare postconflictsituatie.


For those countries where the above analysis has highlighted conflict risk factors ("countries with conflict potential"), conflict prevention measures will be made an integral part of the overall programmes of the Community.

Blijkt bij deze analyse dat in een bepaald land conflictrisicofactoren aanwezig zijn (landen met een conflictrisico), dan worden de conflictpreventiemaatregelen een integrerend onderdeel van de algemene programma's van de Gemeenschap.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas the primary mechanism for European cooperation with the AU is the African Peace Facility, originally established in 2004 and providing some EUR 1,9 billion through the Member State-funded EDF; whereas when the APF was established in 2003 its financing via EDF funds was meant to be provisional, but 12 years later the EDF remains the main source of funding for the APF; whereas in 2007 the scope of the Facility was broadened to encompass a wider range of conflict-prevention and post-conflict stabilisation activities; whereas the 2014-2016 action programme takes account of external evaluation and consultations with Member States a ...[+++]

overwegende dat de in 2004 opgerichte Vredesfaciliteit voor Afrika met ca. 1,9 miljard euro aan steun via het door de lidstaten gefinancierde EOF het belangrijkste mechanisme voor Europese samenwerking met de AU is; overwegende dat toen de Vredesfaciliteit voor Afrika in 2003 werd opgericht, haar financiering middels EOF-fondsen slechts was bedoeld als een tijdelijke oplossing, maar dat het EOF twaalf jaar later nog altijd de belangrijkste financieringsbron van de Vredesfaciliteit voor Afrika is; overwegende dat het toepassingsgebied van de Vredesfaciliteit in 2007 een bredere invulling heeft gekregen en is uitgebreid tot activiteiten voor conflictpreventie ...[+++]


Conflict sensitivity also includes decisions on whether to provide budget support to a country or to a particular sector, whether to provide the majority of aid through the state, how core education, health and other development programmes will ensure that they are having a positive impact on the root causes of conflict, and so on. The assessments should draw on existing experience of earlier conflict assessments, and other social analyses – particularly those focusing on inequality and social exclusion.

Conflictbewustzijn houdt ook in dat er beslissingen worden genomen over het geven van financiële steun aan een land of een bepaalde sector, over de vraag of het grootste deel van de steun via de staat wordt aangeboden, over hoe centrale onderwijs-, gezondheidszorg- en andere ontwikkelingsprogramma’s een positieve invloed kunnen uitoefenen op de hoofdoorzaken van het conflict, enz. De evaluaties moeten gebaseerd zijn op bestaande ervaringen met eerdere conflictevaluaties en andere maatschappelijke analyses, met name analyses die gericht zijn op ongelijkheid en sociale uitsluiting.


52. Reiterates the need for stronger political will on the part of the EU institutions and the Member States to engage actively in conflict resolution in the region, whilst preventing the conflicts from standing in the way of the development of the ENP; stresses that the ENP will not reach its full potential without resolving conflicts which make regional cooperation difficult or impossible; reiterates that ENP activities conducive to conflict prevention should be strengthened and focused on confidence-building measures, such as border management, support for reconciliation processes at national, regional and local levels and support f ...[+++]

52. herhaalt dat er behoefte is aan een sterkere politieke wil bij de EU-instellingen en de lidstaten om zich actief bezig te houden met conflictoplossing in de regio, en tegelijkertijd te voorkomen dat de conflicten de ontwikkeling van het ENB in de weg staan; benadrukt dat het ENB niet volledig tot wasdom kan komen zonder de oplossing van conflicten die regionale samenwerking moeilijk of onmogelijk maken; herhaalt dat ENB-activiteiten ten behoeve van conflictpreventie moeten worden versterkt met de nadruk op vertrouwenwekkende maatregelen zoals grensbeheer, ondersteuning van verzoeningsprocessen op nationaal, regionaal en lokaal nive ...[+++]


52. Reiterates the need for stronger political will on the part of the EU institutions and the Member States to engage actively in conflict resolution in the region, whilst preventing the conflicts from standing in the way of the development of the ENP; stresses that the ENP will not reach its full potential without resolving conflicts which make regional cooperation difficult or impossible; reiterates that ENP activities conducive to conflict prevention should be strengthened and focused on confidence-building measures, such as border management, support for reconciliation processes at national, regional and local levels and support f ...[+++]

52. herhaalt dat er behoefte is aan een sterkere politieke wil bij de EU-instellingen en de lidstaten om zich actief bezig te houden met conflictoplossing in de regio, en tegelijkertijd te voorkomen dat de conflicten de ontwikkeling van het ENB in de weg staan; benadrukt dat het ENB niet volledig tot wasdom kan komen zonder de oplossing van conflicten die regionale samenwerking moeilijk of onmogelijk maken; herhaalt dat ENB-activiteiten ten behoeve van conflictpreventie moeten worden versterkt met de nadruk op vertrouwenwekkende maatregelen zoals grensbeheer, ondersteuning van verzoeningsprocessen op nationaal, regionaal en lokaal nive ...[+++]


51. Reiterates the need for stronger political will on the part of the EU institutions and the Member States to engage actively in conflict resolution in the region, whilst preventing the conflicts from standing in the way of the development of the ENP; stresses that the ENP will not reach its full potential without resolving conflicts which make regional cooperation difficult or impossible; reiterates that ENP activities conducive to conflict prevention should be strengthened and focused on confidence-building measures, such as border management, support for reconciliation processes at national, regional and local levels and support f ...[+++]

51. herhaalt dat er behoefte is aan een sterkere politieke wil bij de EU-instellingen en de lidstaten om zich actief bezig te houden met conflictoplossing in de regio, en tegelijkertijd te voorkomen dat de conflicten de ontwikkeling van het ENB in de weg staan; benadrukt dat het ENB niet volledig tot wasdom kan komen zonder de oplossing van conflicten die regionale samenwerking moeilijk of onmogelijk maken; herhaalt dat ENB-activiteiten ten behoeve van conflictpreventie moeten worden versterkt met de nadruk op vertrouwenwekkende maatregelen zoals grensbeheer, ondersteuning van verzoeningsprocessen op nationaal, regionaal en lokaal nive ...[+++]


Mainstreaming conflict prevention implies, for example, carefully examining, from a conflict prevention perspective, the consequences of the agriculture subsidy levels of the EU for those countries or the possible use of genetically modified organisms (agricultural policy); the refusal to open the EU markets to many of the most sensitive products (including rice, sugar and bananas) of many countries with potential risk of conflict (commercial policy); the readiness to make business with countries which in fact do not respect neither the EU standards on sustainable environment (environmental policy) nor the democratic values of the Unio ...[+++]

Integratie van conflictpreventie houdt bijvoorbeeld in een zorgvuldige beoordeling, vanuit het perspectief van conflictpreventie, van de gevolgen van het niveau van landbouwsubsidies van de EU voor die landen, of het mogelijk gebruik van genetisch gemodificeerde organismen (landbouwbeleid); de weigering om EU-markten voor veel gevoelige producten (waaronder rijst, suiker en bananen) van veel landen te openen waardoor conflicten zouden kunnen ontstaan (handelsbeleid); de bereidheid om zaken te doen met landen die in feite de EU-normen inzake duurzaam milieubeleid niet naleven (milieubeleid) noch de democratische waarden van de Unie (men ...[+++]


w