Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agglomeration
Area in process of urbanization
City road network
Congested area
Congested urban area
Congestion
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
Inner city urban regeneration area
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Metropolitan road network
Peri-urban area
Periurban area
Road infrastructure in metropolitan areas
Suburb
Suburban area
Suburbanization
Urban agglomeration
Urban area
Urban decline
Urban region
Urban road transport network
Urbanised region
Urbanizing area

Vertaling van "congested urban area " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


agglomeration | congested area | congestion | urban agglomeration

agglomeratie


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

mechanische vereisten voor voertuigen in stedelijke gebieden


deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

achterstandsbuurt [ achterstandswijk ]


suburban area [ periurban area | peri-urban area | suburb | Suburbanization(STW) ]

voorstadsgebied [ buitenwijk | stadsrand | voorstadgebied | voorsteden ]


area in process of urbanization | urbanizing area

verstedelijkend gebied


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

rijden in stedelijke gebieden


Inner city urban regeneration area

stadsvernieuwingsgebied in binnenstad


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The projects improved access to Union territory, particularly outlying areas, reduced congestion in the major urban areas and reduced the impact of frontiers, which often impede the integration of regional, national and European markets.

De projecten hebben ertoe bijgedragen dat de landen van de Europese Unie en vooral de perifere gebieden beter bereikbaar zijn, de congestieproblemen in de grootstedelijke gebieden zijn afgenomen en de integratie van de regionale, nationale en Europese markten is verbeterd door vermindering van de grensperikelen.


Congestion on the roads is especially acute in urban areas and on trans-European corridors, with consequent negative environmental effects.

Congestie op de wegen is met name acuut in stedelijke gebieden en Trans-Europese corridors, met daarmee gepaard gaande negatieve milieu-effecten.


19. Calls on the Commission to develop standards to ensure general harmonisation and coherence in the regulation of parking and vehicle access to urban areas, the categorisation of vehicles, the different classes of emissions, road signs, disability-friendly transport systems and technical standards in intelligent transport systems, and to boost the impetus for pedestrian zones and the protection of historical areas and generally improve the environment and public mobility; points out that the keystone of the SUMPs is quality of life, a corollary of which is the emphasis on freeing cities fro ...[+++]

19. roept de Commissie op aan normen te gaan werken met het oog op een algemene harmonisering en samenhang in de regels voor het parkeren en de toegang van voertuigen in stedelijke gebieden, de categorie-indeling van voertuigen, de verschillende uitstootklassen, , de verkeerstekens en -borden, en de technische normen voor intelligente vervoersystemen, en een aanzet te geven voor voetgangerszones en de bescherming van historische gebieden en, in het algemeen, verbetering van het milieu en de mobiliteit van het publiek; brengt in herinnering dat het fundament van de plannen voor duurzame stedelijke mobiliteit wordt gevormd door levenskwaliteit, en dat dit met zich meebrengt dat steden moeten worden bevrijd van verkeersopsto ...[+++]


The rapporteur firmly believes that it would be futile to attempt to cover all the ground at once; efforts should focus instead on those parts of the system most likely to impinge upon the whole, namely congested urban areas and large cities, the main European intercity corridors, and environmentally sensitive areas.

Uw rapporteur gelooft sterk dat het vergeefs zou zijn te trachten alle aspecten in één keer te dekken; de inspanningen moeten in de plaats daarvan worden geconcentreerd op die onderdelen van het systeem die het meest waarschijnlijk alles zullen beïnvloeden, namelijk opstoppingen in verstedelijkte regio’s en grote steden, de grootste Europese verkeersassen tussen de steden, en milieugevoelige regio’s.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Despite the complexity of the related problems (congestion, accidents, pollution, noise, the fact that public transport is often not very competitive, journey times, etc.) and the fact that there is still a long way to go before efficient, sustainable planning of urban transport becomes a reality, he believes that urban areas have economically sound potential for further modal shift and demand management policies (congestion charge ...[+++]

Ondanks de complexiteit van de daarmee verwante problemen (opstopping, ongevallen, vervuiling, geluid, het feit dat openbaar vervoer vaak niet erg competitief is, reistijden enz.) en het feit dat er nog een lange weg af te leggen is om van efficiënte en duurzame planning van stedelijk vervoer een realiteit te maken, gelooft hij dat stedelijke regio’s economisch een sterk potentieel hebben om af te wisselen tussen de verschillende vervoerswijzen en om een vraagbeheersingsbeleid te voeren (congestieheffing en heffing op het gebruik van wegen).


Cities and urban areas concentrate not only opportunities but also challenges, and account should be taken of the specific problems facing urban areas, such as unemployment and social exclusion (including the problem of the ‘working poor’), high and rising crime rates, increased congestion and the existence of pockets of deprivation within city boundaries.

Steden en stedelijke agglomeraties bieden niet alleen kansen maar worden ook met uitdagingen geconfronteerd. Er moet rekening worden gehouden met de specifieke problemen waarmee stedelijke gebieden te kampen hebben, zoals werkloosheid en sociale uitsluiting (waaronder het probleem van de „werkende armen”), hoge en nog steeds toenemende misdaadcijfers, toegenomen verkeersproblemen en het bestaan van probleemwijken binnen de stadsgrenzen.


Paradoxically, however, this directive addresses environmental problems, congestion and safety most effectively through a surrender of competence: it has been decided not to treat urban areas in the same way as sensitive mountain regions, yet on the other hand the full compatibility of the Eurovignette has been recognised, with urban tolls à la Ken Livingstone being used directly to regulate congestion and combat pollution.

Paradoxaal genoeg krijgen in deze richtlijn de milieuvraagstukken en de problemen rondom de verkeerscongestie en -veiligheid meer aandacht dankzij een beperking van bevoegdheden: men heeft de stadsgebieden namelijk niet op één hoop willen gooien met berggebieden. Anderzijds is wel erkend dat het Eurovignet volledig compatibel is met de stadstolheffing à la Ken Livingstone, die rechtstreeks bedoeld is om verkeersopstoppingen te regelen en milieuvervuiling tegen te gaan.


28. Stresses that efficient and sustainable management of goods collection and distribution at the poles of intermodal transport operations is an essential aspect of the whole intermodal transport system which needs special consideration, especially when it affects large or congested urban areas;

28. wijst erop dat een efficiënt en duurzaam beheer van het bijeenbrengen en distribueren van goederen bij de polen van intermodale vervoersoperaties een essentieel onderdeel is van het gehele intermodale vervoersstelsel waar speciale aandacht aan moet worden besteed, vooral wanneer het gaat om grote of overbelaste stedelijke gebieden;


The sustainable urban transport plan would cover the whole urban area, would seek to reduce the negative impacts of transport and tackle the rising volumes of traffic and congestion, and would link to regional and national plans and strategies.

Het plan voor duurzaam stadsvervoer zou betrekking moeten hebben op het gehele stedelijk gebied, erop gericht moeten zijn de negatieve gevolgen van vervoer te temperen en een halt toe te roepen aan de stijgende verkeersvolumes en congesties, en zou moeten aansluiten op regionale en nationale plannen en strategieën.


(ii) increasing safety, and avoiding traffic congestion (in particular in urban areas), through the integration of innovative electronics and software solutions and by means of the use of advanced satellite navigation systems and telematics solutions.

ii) verhoging van de veiligheid en voorkoming van verkeerscongestie (met name in stedelijke gebieden) door middel van de integratie van innovatieve elektronica- en softwareoplossingen en door middel van geavanceerde satellietnavigatiesystemen en telematicaoplossingen.


w