Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DSM
Demand generation manager
Demand management
Demand valve
Demand-side management
Energy demand forecasting manager
Energy demand management
Energy demand shifting
Energy manager
Energy monitoring manager
Environmental compliance manager
Environmental management
Environmental policy
Forest management
Forestry
Forestry management
Industrial management
Managing energy demands
Power generation systems manager
Power plant manager
Power plant supervisor
Production management
Production policy
Reorganisation of production
Shift energy demands
Shifting energy demands
Silviculture
Sylviculture
Transport demand management

Vertaling van "demand manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
energy demand shifting | shifting energy demands | managing energy demands | shift energy demands

energievraag verschuiven


demand-side management | energy demand management | DSM [Abbr.]

beheer aan de vraagzijde | vraagsturing


energy monitoring manager | environmental compliance manager | energy demand forecasting manager | energy manager

duurzaamheidsmanager | manager energie-inkoop | manager energievoorziening | verantwoordelijke duurzame ontwikkeling


power generation systems manager | power plant supervisor | demand generation manager | power plant manager

directrice energiedistributiebedrijf | productieverantwoordelijke energie | directrice elektriciteitsdistributiebedrijf | manager energieproductiebedrijf


transport demand management

beheersing van de vraag naar vervoer




silviculture [ forest management | forestry management | sylviculture | Forest management(ECLAS) | forest management(GEMET) | forest management(UNBIS) | forestry(UNBIS) ]

bosbouw [ bosbedrijf ]


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

productiebeleid [ herstructurering van de productie | industriebeheer | productiebeheer | productierichting | produktiebeleid ]


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
47. Recognises that the financial crisis has made it more difficult to attract the required investment to finance the transformation of the energy system; highlights the new challenges, such as the need for flexible back-up and balancing resources in the power system (e.g. flexible generation, robust transmission network, storage, demand management, microgeneration and interconnection) to help accommodate the expected increase in variable power generation from renewable sources; emphasises the importance of infrastructure at distribution levels and the important role that proactive consumers and distribution system operators (DSOs) pla ...[+++]

47. erkent dat de financiële crisis het moeilijker heeft gemaakt om de nodige investeringen aan te trekken om de omvorming van het energiesysteem te financieren; wijst op de nieuwe uitdagingen, zoals de behoefte aan flexibele reserve- en balanceringshulpbronnen in het energiesysteem (bv. flexibele opwekking, een solide transmissienetwerk, opslag, vraagbeheersing, micro-opwekking en interconnectie), om de toename van variabele opwekking uit hernieuwbare energiebronnen te helpen opvangen; onderstreept het belang van infrastructuur op distributieniveau en de rol die proactieve consumenten en distributiesysteembeheerders (DSB's) vervullen ...[+++]


46. Recognises that the financial crisis has made it more difficult to attract the required investment to finance the transformation of the energy system; highlights the new challenges, such as the need for flexible back-up and balancing resources in the power system (e.g. flexible generation, robust transmission network, storage, demand management, microgeneration and interconnection) to help accommodate the expected increase in variable power generation from renewable sources; emphasises the importance of infrastructure at distribution levels and the important role that proactive consumers and distribution system operators (DSOs) pla ...[+++]

46. erkent dat de financiële crisis het moeilijker heeft gemaakt om de nodige investeringen aan te trekken om de omvorming van het energiesysteem te financieren; wijst op de nieuwe uitdagingen, zoals de behoefte aan flexibele reserve- en balanceringshulpbronnen in het energiesysteem (bv. flexibele opwekking, een solide transmissienetwerk, opslag, vraagbeheersing, micro-opwekking en interconnectie), om de toename van variabele opwekking uit hernieuwbare energiebronnen te helpen opvangen; onderstreept het belang van infrastructuur op distributieniveau en de rol die proactieve consumenten en distributiesysteembeheerders (DSB's) vervullen ...[+++]


The current flexitime system is not coherent with the demands of everyday management tasks, where managers are expected to be available outside the standard working day to ensure the delivery of Commission services.

De huidige regeling voor flexibele werktijden is niet verenigbaar met de eisen die de dagelijkse managementtaken stellen, aangezien managers geacht worden ook buiten de normale werktijden beschikbaar te zijn om ervoor te zorgen dat de Commissie haar taken kan vervullen.


TAKES NOTE of the Commission Communication "Multi-annual contracts for rail infrastructure quality"; REITERATES its support for initiatives aimed at reinforcing the provision of rail infrastructure by adequate planning and implementation of maintenance, renewal and upgrading; RECOGNISES the importance of establishing long term national strategic transport frameworks covering all modes of transport for improving the quality of infrastructure and whereby infrastructure managers and Member States make sure that business plans are consistent with the financing; HIGHLIGHTS the need to develop the European rail network taking due account of the existing a ...[+++]

Gelet op de hernieuwde Lissabonstrategie voor groei en werkgelegenheid en de herziene strategie voor duurzame ontwikkeling; de mededeling van de Commissie: "Europa duurzaam in beweging - Duurzame mobiliteit voor ons continent - Tussentijdse evaluatie van het Witboek Vervoer van 2001 van de Commissie"; Richtlijn 2001/14/EG inzake de toewijzing van spoorweginfrastructuur en de heffing van rechten voor het gebruik van spoorweginfrastructuur alsmede inzake veiligheidscertificering, met name artikel 6; het Commissierapport over de uitvoering van het eerste spoorwegpakket; de Mededeling van de Commissie aan de Raad en het Europees Parlement betreffende het toezicht op de ontwikkeling van de spoorwegmarkt. Overwegende hetgeen volgt: het spoorw ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, one aspect of the reform demands further attention. I refer to the Member States' management of programmes under what is known as "shared management".

Eén aspect van de hervorming verdient tenslotte extra aandacht: het beheer van de programma's door de lidstaten in het zogeheten "gedeeld beheer".


Finally, one aspect of the reform demands further attention. I refer to the Member States' management of programmes under what is known as "shared management".

Eén aspect van de hervorming verdient tenslotte extra aandacht: het beheer van de programma's door de lidstaten in het zogeheten "gedeeld beheer".


19. Agrees with the Commission conclusion that the first priority for action should be in the field of demand management measures to improve efficiency of energy use and reduce consumption through conservation; calls on the Commission to submit specific proposals and measures in the demand area as soon as possible, such as a directive on the "stand-by mode" or improving efficiency in domestic appliances; regrets the delay in bringing forward proposals for the transport sector and in the field of cogeneration, energy services and demand side management; asks th ...[+++]

19. stemt in met de conclusie van de Commissie dat zij de hoogste prioriteit moet geven aan maatregelen ter regulering van de vraag teneinde het rendement van het energieverbruik te verbeteren en het verbruik door energiebezuiniging te verminderen; verzoekt de Commissie zo spoedig mogelijk concrete maatregelen voor te stellen, zoals bijvoorbeeld een richtlijn over de "slaapstand” of opvoering van de efficiëntie van huishoudelijke apparaten; betreurt de vertragingen bij het indienen van voorstellen voor de vervoersector en op het gebied van warmtekrachtkoppeling, energiediensten en het beheer van de vraagzijde; verzoekt de Commissie ee ...[+++]


19. Agrees with the Commission conclusion that the first priority for action should be in the field of demand management measures to improve efficiency of energy use and reduce consumption through conservation; calls on the Commission to submit specific proposals and measures in the demand area as soon as possible, such as a directive on the ‘stand-by mode’ or improving efficiency in domestic appliances. Regrets the delay in bringing forward proposals for the transport sector and in the field of cogeneration, energy services and demand side management. Asks the ...[+++]

19. stemt in met de conclusie van de Commissie dat zij de hoogste prioriteit moet geven aan maatregelen ter regulering van de vraag teneinde het rendement van het energieverbruik te verbeteren en het verbruik door energiebezuiniging te verminderen; verzoekt de Commissie zo spoedig mogelijk concrete maatregelen voor te stellen, zoals bijvoorbeeld een richtlijn over de "slaapstand" of opvoering van de efficiëntie van huishoudelijke apparaten; betreurt de vertragingen bij het indienen van voorstellen voor de vervoersector en op het gebied van warmtekrachtkoppeling, energiediensten en het beheer van de vraagzijde; verzoekt de Commissie ee ...[+++]


Intelligent transport systems and innovative services (traffic management, traveller information, on-demand buses, tele-shopping, etc) can help to reduce transport demand, but only as part of an integrated policy package and combined with demand management strategies.

Intelligente vervoerssystemen en innoverende diensten (verkeersbeheer, informatie voor reizigers, bussen op verzoek, telewinkelen, enz.) kunnen de vraag naar vervoer doen dalen, maar dan alleen in het kader van een geïntegreerd beleid en in combinatie met strategieën voor het beheer van de vraag.


Of that 100 million: - 60 million will be used to improve the technical equipment to respond to client demand, for example the provision of speedy loading gear - 28 million will be invested in encouraging barge operators to create or join co-operatives or societies with the aim of encouraging better management and closer co-ordination of services - 12 million will be used to fund re-training seminars and advice on business management to help small-scale operators stay competitive despite changing market conditions.

Van die 100 miljoen: - zal 60 miljoen worden gebruikt voor betere technische uitrusting, bijvoorbeeld snelle laad- en losvoorzieningen, om tegemoet te komen aan de behoeften van de klanten; - zal 28 miljoen worden geïnvesteerd in maatregelen om schippers ertoe aan te zetten coöperaties of maatschappijen op te richten of zich daarbij aan te sluiten - zal 12 miljoen worden gebruikt voor herscholingsseminars en het verstrekken van adviezen over bedrijfsvoering om kleine ondernemingen in staat te stellen concurrerend te blijven opereren in een veranderende markt.


w