Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapt designers' work to venue of performance
Adapt designers’ work to the performance venue
Adapt work of designers to the performance venue
Arrange chassis
CAD
Certificate of designation of origin
Chassis with cab
Chassis-cab
Computer aided design
Computer assisted design
Design
Design chassis
Design protection
Designation of origin
Designing a chassis
Designs and models
Height-adjustable chassis assistive automobile
Industrial design
PDO
PGI
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Produce chassis
Protected designation of origin
Protected geographical indication
Registered designation of origin
Submit a detailed design proposal

Traduction de «designing a chassis » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
arrange chassis | designing a chassis | design chassis | produce chassis

chassis ontwerpen | onderstellen ontwerpen


Height-adjustable chassis assistive automobile

aangepaste auto met in hoogte verstelbaar chassis


designs and models [ design | industrial design | design(UNBIS) | design protection(UNBIS) ]

ontwerp en model [ industrieel ontwerp | maquette | ontwerp | tekening ]


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

gedetailleerde ontwerpvoorstellen indienen | gedetailleerde ontwerpvoorstellen presenteren


designation of origin [ certificate of designation of origin | PDO | PGI | protected designation of origin | protected geographical indication | registered designation of origin ]

aanduiding van herkomst [ BBO | beschermde benaming van oorsprong | beschermde geografische aanduiding | beschermde oorsprongsbenaming | BGA | BOB | certificaat van herkomst | gecontroleerde oorsprongsbenaming ]




computer assisted design [ CAD | computer aided design ]

ontwerpautomatisering [ computer-assisted design ]


adapt designers' work to venue of performance | adapt work of designers to the performance venue | adapt designers’ work to the performance venue | modify designers' work according to performance location

werk van ontwerpers aanpassen aan theaterzaal | werk van ontwerpers aanpassen aan concertzaal | werk van ontwerpers aanpassen aan voorstellingszaal


Dental computer-aided design/computer-aided manufacturing system, chairside

tandheelkundig 'chairside'-systeem voor CAD (computer-aided design) en CAM (computer-aided manufacturing)


Dental computer-aided design/computer-aided manufacturing (physical object)

applicatiesoftware voor tandheelkundig CAD/CAM (computer-aided design / computer-aided manufacturing)-systeem
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
11. ‘mobile machinery’ means any self-propelled vehicle with the exclusion of machinery mounted on a motor vehicle chassis, which is designed and constructed specifically to perform work and which, because of its construction characteristics, is not suitable for carrying passengers or for transporting goods.

11". mobiele machine": een zelfaangedreven voertuig, met uitzondering van machines die op het chassis van een motorvoertuig zijn gemonteerd, dat speciaal is ontworpen en gebouwd voor werkzaamheden en dat door zijn bouw niet geschikt is voor personen- of goederenvervoer.


(i) the application of Stage III B requirements would give rise to significant technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project; or

(i) de toepassing van de fase III B-vereisten grote technische moeilijkheden zou opleveren in verband met spoorbreedte, asbelasting, carrosserie- of chassisontwerp of multi-operabele motorcontrolesystemen, en daarmee de economische haalbaarheid van het project in gevaar zou brengen; of


(i) for a renewal or upgrading of an existing railcar, train-set or locomotive, when the application of Stage III A requirements would raise important technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project; under the condition that the application is accompanied by an impact assessment providing a sufficient justification for the derogation and proving that the overall emission levels when compared to the original engines will be improved.

(i) voor de aanpassing of vernieuwing van bestaande motortreinen, treinstellen of locomotieven, wanneer de toepassing van de fase III A-vereisten grote technische moeilijkheden zou opleveren in verband met spoorbreedte, asbelasting, carrosserie- of chassisontwerp of multioperabele motorcontrolesystemen, en daarmee de economische haalbaarheid van het project in gevaar zou brengen, op voorwaarde dat de aanvraag vergezeld gaat van een effectbeoordeling waarin de afwijking voldoende wordt gemotiveerd en wordt aangetoond dat de algehele emissieniveaus worden verbeterd ten opzichte van de oorspronkelijke motoren.


(i) for a renewal or upgrading of an existing railcar, train-set or locomotive, when the application of Stage III A requirements would raise important technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project;

(i) voor de aanpassing of vernieuwing van bestaande motortreinen, treinstellen of locomotieven, indien de toepassing van de fase III A-vereisten grote technische moeilijkheden zou opleveren in verband met spoorbreedte, asbelasting, carrosserie- of chassisontwerp of multi-operabele motorcontrolesystemen, en daarmee de economische haalbaarheid van het project in gevaar zou brengen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the design and construction of the chassis that are common to a single line of product.

het ontwerp en de bouw van het chassis die gemeenschappelijk zijn voor één productlijn.


the design and the construction of the essential constituent elements forming the chassis in the case of a non self-supporting body.

in het geval van een niet-zelfdragende carrosserie: het ontwerp en de bouw van de essentiële delen die het chassis vormen.


the design and construction of the essential constituent elements forming the chassis.

het ontwerp en de bouw van de essentiële bestanddelen die het chassis vormen.


Tractors for semi-trailers with a low chassis (defined in point 6.20 of standard ISO 612 of 1978), namely those which may have a coupling pin height in relation to the ground equal to or less than 1 100 mm, may be designed in such a way as to be exempted from the requirements of points 7.1.1.a, 7.1.3 and 7.2.4.

Trekkers voor opleggers met een laag chassis (zoals gedefinieerd in punt 6.20 van ISO-norm 612:1978), namelijk die waarvan het koppelingspunt maximaal 1 100 mm boven het wegdek ligt, kunnen zo worden ontworpen dat de voorschriften van punt 7.1.1, onder a), en van de punten 7.1.3 en 7.2.4 niet hoeven te worden nageleefd.


assembly, installation and connection instructions, including drawings, diagrams and the means of attachment and the designation of the chassis or installation on which the machinery is to be mounted.

instructies voor de montage, installatie en aansluiting van de machine, met inbegrip van tekeningen, schema's en de bevestigingsmiddelen, en aanduiding van het chassis of de installatie waarop de machine moet worden gemonteerd.


49. Chassis designed for off-road vehicles only: yes/no ( )

49. Chassis uitsluitend bestemd voor terreinvoertuigen: ja/nee ( )


w