Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analog measuring instrument
Analogue measuring instrument
Digital measuring instrument
Employ sound measuring instruments
Measuring apparatus
Measuring device
Measuring equipment
Measuring instrument
Measuring means
Measuring tool
Meter
Operate sound measuring instruments
Sound measuring instrument use
Take various measurements using apparatus
Use digital instrument
Use digital instruments
Use measurement instruments
Use sound measuring instruments
Using digital instruments
Utilise measurement apparatus
Utilise measurement instruments
Utilize digital instruments

Vertaling van "digital measuring instrument " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


employ sound measuring instruments | operate sound measuring instruments | sound measuring instrument use | use sound measuring instruments

geluidmetende instrumenten gebruiken


take various measurements using apparatus | utilise measurement instruments | use measurement instruments | utilise measurement apparatus

meetinstrumenten gebruiken


measuring apparatus | measuring device | measuring instrument | measuring means | measuring tool

meetapparatuur | meetinstrument | meetmiddel | meettoestel


analog measuring instrument | analogue measuring instrument

analoog instrument


measuring equipment [ measuring instrument | meter ]

meetapparaat [ meetinstrument | meter ]


use digital instrument | using digital instruments | use digital instruments | utilize digital instruments

digitale instrumenten gebruiken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States and the Commission shall put in place appropriate coordination and technical support mechanisms to ensure the complementarity and effective planning of ICT measures to make full use of the different Union instruments (ESI Funds, CEF, Trans-European networks, Horizon 2020) for the financing of broadband networks and the digital service infrastructures.

De lidstaten en de Commissie zorgen voor passende mechanismen voor coördinatie en technische ondersteuning om de complementariteit en de doeltreffende planning van ICT-maatregelen te waarborgen met het doel de verschillende instrumenten van de Unie (ESI-fondsen, Connecting Europe Facility, trans-Europese netwerken, Horizon 2020) ten volle voor de financiering van breedbandnetwerken en infrastructuur voor digitale diensten te benutten.


Member States and the Commission shall put in place appropriate coordination and technical support mechanisms to ensure the complementarity and effective planning of ICT measures to make full use of the different Union instruments (ESI Funds, CEF, Trans-European networks, Horizon 2020) for the financing of broadband networks and the digital service infrastructures.

De lidstaten en de Commissie zorgen voor passende mechanismen voor coördinatie en technische ondersteuning om de complementariteit en de doeltreffende planning van ICT-maatregelen te waarborgen met het doel de verschillende instrumenten van de Unie (ESI-fondsen, Connecting Europe Facility, trans-Europese netwerken, Horizon 2020) ten volle voor de financiering van breedbandnetwerken en infrastructuur voor digitale diensten te benutten.


Member States and the Commission shall put in place appropriate coordination and technical support mechanisms to ensure the complementarity and effective planning of ICT measures to make full use of the different Union instruments (ESI Funds, CEF, Trans-European networks, Horizon 2020) for the financing of broadband networks and the digital service infrastructures.

De lidstaten en de Commissie zorgen voor passende mechanismen voor coördinatie en technische ondersteuning om de complementariteit en de doeltreffende planning van ICT-maatregelen te waarborgen met het doel de verschillende instrumenten van de Unie (ESI-fondsen, Connecting Europe Facility, trans-Europese netwerken, Horizon 2020) ten volle voor de financiering van breedbandnetwerken en infrastructuur voor digitale diensten te benutten.


89. Emphasises the potential value for consumers and businesses of the digital switchover of public services, and calls on Member States to develop national plans to that effect, which should include targets and measures for making all public services accessible online by 2015; recognises that high-speed networks are a prerequisite for the development of online services and for economic growth; calls on the Commission to develop world-leading digital agenda targets in order to ensure that Europe becomes the global leader in internet ...[+++]

89. wijst op de potentiële waarde voor consumenten en bedrijven van de digitalisering van overheidsdiensten en verzoekt de lidstaten nationale plannen uit te werken voor de digitalisering van overheidsdiensten, welke dienen te voorzien in streefdoelen en maatregelen om tegen 2015 alle overheidsdiensten online toegankelijk te maken; erkent dat hogesnelheidsnetwerken absoluut noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling van onlinediensten en economische groei; dringt bij de Commissie aan op de ontwikkeling van een wereldwijd toonaangevende digitale agenda met doelstellingen die de garantie bieden dat Europa uitgroeit tot een wereldleider op he ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
89. Emphasises the potential value for consumers and businesses of the digital switchover of public services, and calls on Member States to develop national plans to that effect, which should include targets and measures for making all public services accessible online by 2015; recognises that high-speed networks are a prerequisite for the development of online services and for economic growth; calls on the Commission to develop world-leading digital agenda targets in order to ensure that Europe becomes the global leader in internet ...[+++]

89. wijst op de potentiële waarde voor consumenten en bedrijven van de digitalisering van overheidsdiensten en verzoekt de lidstaten nationale plannen uit te werken voor de digitalisering van overheidsdiensten, welke dienen te voorzien in streefdoelen en maatregelen om tegen 2015 alle overheidsdiensten online toegankelijk te maken; erkent dat hogesnelheidsnetwerken absoluut noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling van onlinediensten en economische groei; dringt bij de Commissie aan op de ontwikkeling van een wereldwijd toonaangevende digitale agenda met doelstellingen die de garantie bieden dat Europa uitgroeit tot een wereldleider op he ...[+++]


82. Stresses that the repression and control of citizens and businesses involves a growing technological component, through the blocking of content and the monitoring and identification of human rights defenders, journalists, activists and dissidents, as well as through the criminalisation of legitimate expression online and the adoption of restrictive legislation to justify such measures; recommends that the promotion and protection of digital freedoms should be mainstreamed, and reviewed annually, so as to ensure accountability and continuity in all EU external actions and financing and aid policies and ...[+++]

82. benadrukt dat de repressie van en het toezicht op burgers en bedrijven een groeiende technologische component omvat, door het blokkeren van inhoud en het controleren en identificeren van mensenrechtenverdedigers, journalisten, activisten en dissidenten, alsook door de strafbaarstelling van legitieme expressie op het internet en door de goedkeuring van restrictieve wetgeving om dergelijke maatregelen te rechtvaardigen; beveelt aan dat de bevordering en de bescherming van digitale vrijheden worden opgenomen in alle externe maatrege ...[+++]


76. Stresses that the repression and control of citizens and businesses involves a growing technological component, through the blocking of content and the monitoring and identification of human rights defenders, journalists, activists and dissidents, as well as through the criminalisation of legitimate expression online and the adoption of restrictive legislation to justify such measures; recommends that the promotion and protection of digital freedoms should be mainstreamed, and reviewed annually, so as to ensure accountability and continuity in all EU external actions and financing and aid policies and ...[+++]

76. benadrukt dat de repressie van en het toezicht op burgers en bedrijven een groeiende technologische component omvat, door het blokkeren van inhoud en het controleren en identificeren van mensenrechtenverdedigers, journalisten, activisten en dissidenten, alsook door de strafbaarstelling van legitieme expressie op het internet en door de goedkeuring van restrictieve wetgeving om dergelijke maatregelen te rechtvaardigen; beveelt aan dat de bevordering en de bescherming van digitale vrijheden worden opgenomen in alle externe maatrege ...[+++]


3. Reiterates its call on Member States to sign and ratify, if this is not the case yet, the international instruments on the protection of children, for example the Council of Europe Convention on the Protection of Children against Sexual Exploitation and Sexual Abuse, the Third Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child and the European Convention on the Exercise of Children’s Rights, and to transpose those instruments employing the necessary legal certainty and clarity as demanded by the EU legal order; stresses the need for children’s rights to be mainstreamed across all EU policy areas, by analysing the ...[+++]

3. herhaalt zijn verzoek aan de lidstaten om – ingeval ze dit nog niet hebben gedaan – over te gaan tot het ondertekenen en ratificeren van de internationale instrumenten inzake de bescherming van kinderen, zoals het Verdrag van de Raad van Europa inzake de bescherming van kinderen tegen seksuele uitbuiting en seksueel misbruik, het Derde Facultatief Protocol bij het Verdrag inzake de rechten van het kind en het Europees Verdrag inzake de uitoefening van de rechten van het kind, en deze instrumenten om te zetten met inachtneming van de vereiste rechtszekerheid en helderheid, zoals de rechtsorde van de EU dit verlangt; benadrukt dat de r ...[+++]


3.1 In some of its most recent opinions, in particular following the adoption of the Digital Agenda , the 50 proposed measures and the 12 levers for the internal market , the EESC has called for an online dispute resolution system to be set up and therefore can only welcome this Commission initiative. The Committee also supports the Commission's choice of legal instrument: a regulation.

3.1 In een aantal recente adviezen, vooral sinds de goedkeuring van de Digitale Agenda , de 50 voorstellen en de 12 hefbomen voor de interne markt , heeft het EESC al aangedrongen op een systeem voor het online beslechten van geschillen. Het is dan ook ingenomen met dit initiatief van de Commissie en met de keuze van de verordening als rechtsinstrument.


This involves policy choices on network competition versus complementarity, number of operators, roll-out calendar and map, etc. Otherwise, there is a variety of possible intervention instruments and measures to encourage switchover, ranging from encouragement measures, like information campaigns, to compulsory ones, like analogue turn-off dates, or mandatory standards for equipment including digital tuners.

Hierbij moeten beleidskeuzes worden gemaakt over zaken als netwerkconcurrentie versus complementariteit, aantal exploitanten, het tijdpad en het schema van de invoering enz. Overigens is er een scala van mogelijke interventiemiddelen en maatregelen om de omschakeling te bevorderen, uiteenlopend van aanmoedigingsmaatregelen, zoals voorlichtingscampagnes, tot dwingende voorschriften, zoals een einddatum voor analoge uitzendingen of verplichte normen voor apparatuur, waaronder digitale ontvangers.


w