With regard to the other cross-Pyrenees axes highlighted by the honourable Member, the Commission wishes to emphasise the following. As regards the Canfranc-Oloron rail line, the Member States concerned, namely France and Spain, are responsible for analysing the economic and technical situation and for taking decisions on the basis of such an
alysis; the Bielsa tunnel is not part of the TEN-T and is therefore ineligible for Community support under the heading of the TEN-T budget. The Somport tunnel (increased saf
ety) and the Bedous diversion along Route Nationa ...[+++]le 134 (access to the Somport tunnel) have enjoyed Community support under the heading of the TEN-T budget in previous years.Wat de andere door de geachte afgevaardigde aangestipte verbindingen door de Pyreneeën betreft, zou de Commissie op het volgende willen wijzen: voor de spoorlijn Canfranc - Oloron geldt dat het aan de betrokken lidstaten (Frankijk en Spanje) is om de economische en technische aspecten te analyseren en op basis van die analyse besl
uiten te nemen; de tunnel van Bielsa behoort niet tot het trans-Europese vervoersnetwerk en komt derhalve niet voor een Gemeenschapsbijdrage uit hoofde van de TEN-T-begroting in aanmerking; en voor het project inzake de Somporttunnel (verbetering van de veiligheid) alsmede voor het project inzake de wegomleggi
...[+++]ng langs de RN 134 bij Bedous (toegang tot de Somporttunnel) heeft de Gemeenschap de afgelopen jaren financiële steun beschikbaar gesteld uit hoofde van de TEN-T-begroting.