Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADR
ADR agreement
Acronym
Danger label
Dangerous Substances Manual
Dangerous goods
Dangerous goods driver
Dangerous goods transport specialist
Dangerous product
Dangerous substance
Driver of dangerous goods
Harmful products
Hazardous materials driver
Heavy goods vehicle driver
International Maritime Dangerous Goods Code
Label for dangerous goods
Load and unload dangerous goods vehicles
Transport of dangerous goods
Transport of dangerous substances
Unload dangerous goods vehicles

Traduction de «driver dangerous goods » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dangerous goods transport specialist | hazardous materials driver | dangerous goods driver | driver of dangerous goods

chauffeur ADR | chauffeur gevaarlijke stoffen (ADR) | chauffeur gevaarlijke goederen | chauffeur gevaarlijke stoffen


compose emergency instructions for handling of dangerous goods | supply written instructions on emergency handling of dangerous goods | provide written instructions on how to handle dangerous goods in an emergency | write emergency instructions for handling of dangerous goods

instructies voor noodgevallen schrijven voor de behandeling van gevaarlijke goederen


load and unload dangerous goods vehicles | unload dangerous goods vehicles | assemble, load and unload dangerous goods vehicles | prepare, load and unload dangerous goods vehicles

gevaarlijke goederen klaarmaken en in en uit voertuigen laden


Committee on vocational training for certain drivers of vehicles carrying dangerous goods by road

Comité inzake de beroepsopleiding van bepaalde bestuurders van voertuigen voor het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg


ADR agreement [ ADR [acronym] European agreement concerning the international carriage of dangerous goods by road | European agreement relating to the international transportation of dangerous goods by road ]

ADR-overeenkomst [ ADR ]


dangerous substance [ dangerous product | dangerous goods(GEMET) | dangerous goods(UNBIS) | harmful products(UNBIS) ]

gevaarlijke stof [ gevaarlijk preparaat | gevaarlijk product ]


transport of dangerous goods [ transport of dangerous substances ]

vervoer van gevaarlijke stoffen


Dangerous Substances Manual | International Maritime Dangerous Goods Code

Handboek gevaarlijke stoffen




Heavy goods vehicle driver

chauffeur van zware vrachtauto
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
to know the general thrust of legislation and rules applicable to rail operation and safety (requirements and procedures regarding the certification of train drivers, dangerous goods, environmental protection, fire protection, etc.),

kennis van de algemene beginselen van de regelgeving en de toepasselijke regels inzake spoorwegexploitatie en -veiligheid (eisen en procedures voor de certificering van machinisten, gevaarlijke goederen, milieubescherming, brandbescherming enz.);


C. whereas Article 6 provides a non-exhaustive list of EU rules relevant to assessing good repute, which includes: rules on driving and working time of drivers; use of tachographs; maximum weights and dimensions of commercial vehicles used in international traffic; qualification and training of drivers; the roadworthiness of commercial vehicles; access to the market in international road haulage or, as appropriate, access to the market in road passenger transport; safety in the carriage of dangerous goods by ...[+++]

C. overwegende dat artikel 6 een niet-uitputtende lijst bevat van EU-voorschriften voor het bepalen van de betrouwbaarheidsstatus, waaronder: voorschriften over de rij- en werktijden van bestuurders; het gebruik van tachografen; het maximaal toegestane gewicht en de maximaal toegestane afmetingen van de voor internationaal vervoer gebruikte bedrijfsvoertuigen; vakbekwaamheid en opleiding van bestuurders; de technische controle langs de weg van bedrijfsvoertuigen; de toegang tot de markt voor internationaal goederenvervoer over de weg of, in voorkomend geval, tot de markt voor personenvervoer over de weg; de veiligheid van het vervoer van gevaarlijke g ...[+++]


C. whereas Article 6 provides a non-exhaustive list of EU rules relevant to assessing good repute, which includes: rules on driving and working time of drivers; use of tachographs; maximum weights and dimensions of commercial vehicles used in international traffic; qualification and training of drivers; the roadworthiness of commercial vehicles; access to the market in international road haulage or, as appropriate, access to the market in road passenger transport; safety in the carriage of dangerous goods by ...[+++]

C. overwegende dat artikel 6 een niet-uitputtende lijst bevat van EU-voorschriften voor het bepalen van de betrouwbaarheidsstatus, waaronder: voorschriften over de rij- en werktijden van bestuurders; het gebruik van tachografen; het maximaal toegestane gewicht en de maximaal toegestane afmetingen van de voor internationaal vervoer gebruikte bedrijfsvoertuigen; vakbekwaamheid en opleiding van bestuurders; de technische controle langs de weg van bedrijfsvoertuigen; de toegang tot de markt voor internationaal goederenvervoer over de weg of, in voorkomend geval, tot de markt voor personenvervoer over de weg; de veiligheid van het vervoer van gevaarlijke g ...[+++]


C. whereas Article 6 provides a non-exhaustive list of EU rules relevant to assessing good repute, which includes: rules on driving and working time of drivers; use of tachographs; maximum weights and dimensions of commercial vehicles used in international traffic; qualification and training of drivers; the roadworthiness of commercial vehicles; access to the market in international road haulage or, as appropriate, access to the market in road passenger transport; safety in the carriage of dangerous goods by ...[+++]

C. overwegende dat artikel 6 een niet-uitputtende lijst bevat van EU-voorschriften voor het bepalen van de betrouwbaarheidsstatus, waaronder: voorschriften over de rij- en werktijden van bestuurders; het gebruik van tachografen; het maximaal toegestane gewicht en de maximaal toegestane afmetingen van de voor internationaal vervoer gebruikte bedrijfsvoertuigen; vakbekwaamheid en opleiding van bestuurders; de technische controle langs de weg van bedrijfsvoertuigen; de toegang tot de markt voor internationaal goederenvervoer over de weg of, in voorkomend geval, tot de markt voor personenvervoer over de weg; de veiligheid van het vervoer van gevaarlijke go ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
M. whereas the existing regulations already include clear provisions regarding the responsibility of carriers, drivers and the company in charge with respect to the transport of dangerous goods;

M. overwegende dat in de bestaande verordeningen al duidelijke bepalingen zijn opgenomen over de verantwoordelijkheid van vervoerders, bestuurders en het bedrijf dat belast is met het vervoer van gevaarlijke goederen;


One important and simple way of further reducing the number of accidents would be to introduce a complete ban on drinking and driving for young and new drivers, and for professional drivers in passenger transport and, for example, the carriage of dangerous goods.

Een belangrijke en eenvoudige maatregel voor het verminderen van het aantal ongevallen zou kunnen bestaan in het invoeren van een alcoholverbod voor jonge bestuurders en voor professionele chauffeurs van passagiers of van bijvoorbeeld gevaarlijke goederen in het verkeer.


- Introduction of a zero BAC limit for young or inexperienced drivers, and for public transport drivers as well as drivers of commercial vehicles, in particular those transporting dangerous goods (aims 4-6)

- Invoering van een nul-promillegrens voor jonge en onervaren automobilisten, en voor bestuurders van openbare vervoermiddelen en bedrijfsvoertuigen, met name wanneer die gevaarlijke stoffen vervoeren (doelstellingen 4-6).


Another example of efficient policy is the introduction of a lower or zero BAC limit for these drivers and, for safety reasons, also for public transport drivers as well as for drivers of commercial vehicles, in particular those transporting dangerous goods.

Een ander voorbeeld van efficiënt beleid is de invoering van een lagere of nul-promillegrens voor deze categorie automobilisten, en om veiligheidsredenen ook voor de bestuurders van openbare vervoermiddelen en bedrijfsvoertuigen, met name wanneer die gevaarlijke stoffen vervoeren.


Subject: Exemption from prohibition of driver or driver's assistant opening packages of dangerous goods in a local distribution chain from a local distribution depot to a retailer or end user and from the retailer to the end user (except for Class 7) (N11).

Betreft: Vrijstelling van het verbod voor de chauffeur of de bijrijder om verpakkingen met gevaarlijke goederen te openen bij een lokale distributieketen van een lokaal magazijn naar een detailhandelaar of een eindgebruiker en van de detailhandelaar naar de eindgebruiker (behalve klasse 7) (N11).


Content of the Annex to the Directive: Prohibition of driver or driver's assistant opening packages of dangerous goods.

Inhoud van de bijlage van de richtlijn: Verbod voor de chauffeur of de bijrijder om verpakkingen met gevaarlijke goederen te openen.


w