Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic nutrition education
Commercial education
Commercial training
Economic deprivation
Economic education
Economic status
Education
Education policy
Educational aspects
Educational sciences
Higher home economics education
Junior secondary home economics education
Problems related to housing and economic circumstances
Science of education
Senior secondary home economics education

Traduction de «economic education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
commercial education [ commercial training | Economic education(STW) ]

handelsonderwijs


higher home economics education

hoger huishoud-en nijverheidsonderwijs


junior secondary home economics education

lager huishoud-en nijverheidsonderwijs | L H N O [Abbr.]


senior secondary home economics education

middelbaar huishoud-en nijverheidsonderwijs




Economic status (social concept)

sociaaleconomische status


Problems related to housing and economic circumstances

problemen verband houdend met behuizing en economische omstandigheden




education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It affects all societies, cutting across generational, socio-economic, educational and geographic boundaries.

Het maakt slachtoffers in elke samenleving en elk land, ongeacht leeftijd, sociaaleconomische positie en opleidingsniveau.


As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely the integration of ICT in teaching and training institutions, and support Europe-wide quantitative surveys. · Launch an impact assessment on the economic and social impact of an EU initiative to stimulate open access to educational materials produced with public funds. · Exploring ways ...[+++]

Specifiek voor het hoger onderwijs zal de Commissie blijven samenwerken met de Groep op hoog niveau voor de modernisering van het hoger onderwijs om aanbevelingen te formuleren over nieuwe vormen van leren; · meetinstrumenten en indicatoren ontwikkelen om nauwlettender toe te zien op de integratie van ICT in onderwijs‑ en opleidingsinstellingen, en kwantitatieve onderzoeken over heel Europa ondersteunen; · een effectbeoordeling starten over de economische en sociale gevolgen van een EU-initiatief ter bevordering van vrije toegang tot met overheidsmiddelen gefinancierd leermateriaal; · met rechthebbenden, onderwijsinstellingen en ander ...[+++]


United Kingdom (UK-ENG): Enterprise Education is taught as part of Personal, Social and Health and Economic Education.

Verenigd Koninkrijk (UK-ENG): Onderwijs in ondernemerschap wordt gegeven als onderdeel van het vak persoonlijk, sociaal, gezondheids- en economisch onderwijs.


It claims millions of victims each year, cuts across age, socio-economic, educational and geographic boundaries and affects all societies.

Het maakt jaarlijks miljoenen slachtoffers, in alle leeftijds­categorieën en zonder sociaal-economische, opleidings- en geografische begrenzingen, en het treft alle samenlevingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Council conclusions of 26 November 2012 on Education and training in Europe 2020 — the contribution of education and training to economic recovery, growth and jobs , which agreed that the education and training sector, including ministerial level, should play a more prominent role both in defining common approaches and objectives relating to education and training, as well as in implementing the education and training aspects of the European Semester of Europe 2020.

de conclusies van de Raad van 26 november 2012 over onderwijs en opleiding in Europa 2020 — de bijdrage van onderwijs en opleiding aan economisch herstel, groei en banen , waarin de Raad stelt dat de onderwijs- en opleidingssector, ook op ministerieel niveau, een prominentere rol moet vervullen bij het bepalen van de gemeenschappelijke benaderingen en doelstellingen inzake onderwijs en opleiding, en bij het uitvoeren van de onderwijs- en opleidingsaspecten van het Europees semester van Europa 2020.


The importance attached to skills, education, training and lifelong learning in enhancing employability and, in particular, tackling and preventing youth unemployment by addressing its root causes, many of which are examined in the recent communication of 20 November 2012 from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’.

het belang dat aan vaardigheden, onderwijs, opleiding en een leven lang leren wordt gehecht ter verhoging van de inzetbaarheid en met name ter bestrijding en voorkoming van jongerenwerkloosheid door het aanpakken van de onderliggende oorzaken ervan, waarvan vele aan de orde komen in de recente mededeling van de Commissie van 20 november 2012 aan het Europees Parlement, de Raad, het Europees Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio's — Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaal-economische resultaten


Suggestions for the benchmarks to be used under the Open Method of Coordination include: the socio-economic status of the pupils concerned, whether or not they are from a migrant background; the completion of studies (compulsory education) by pupils, whether or not they are from a migrant background; the proportion of teaching staff from a migrant background; the intercultural skills of the teaching staff; the education system’s capacity to allow social mobility; the promotion of multilingualism in the public education system; a ...[+++]

In het kader van de open coördinatiemethode zou o.m. gebruik kunnen worden gemaakt van de volgende benchmarks: de sociaaleconomische situatie van immigranten en anderen; de vraag of immigranten en anderen hun studies hebben afgerond (leerplicht); het percentage docenten met een immigrantenachtergrond; de interculturele vaardigheden van het docentenkorps; de mate waarin de school openstaat voor alle maatschappelijke geledingen; het stimuleren van meertaligheid in het openbaar onderwijs; en de mate waarin het onderwijs openstaat voor alle kinderen en jongeren.


CONSUMER EDUCATION AND INFORMATION - COUNCIL RESOLUTION [1] "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION Having regard to the Treaty establishing the European Community; Having regard to the Council Resolution of 9 June 1986 on "Consumer Education in primary and secondary schools"; Having regard to the Council Resolution of 23 June 1986 on "Future orientations of the policy of the European Economic Community for the protection and the promotion of the consumers' interests"; Whereas Article 3(s) of the Treaty stipulates that the activities of the Community shall ...[+++]

CONSUMENTENVORMING EN -VOORLICHTING - RESOLUTIE VAN DE RAAD [1] "DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE, gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap, gezien de resolutie van de Raad van 9 juni 1986, betreffende de consumentenvorming in het basisonderwijs en het secundaire onderwijs, gezien de resolutie van de Raad van 23 juni 1986 betreffende de toekomstige koers van het beleid van de Europese Economische Gemeenschap inzake de bescherming en de bevordering van de belangen van de consument ; overwegende dat in artikel 3, sub s), van het Verdrag bepaald is dat het optreden van de Gemeenschap een bijdrage tot de versterking van d ...[+++]


Such a knowledge-based approach is particularly relevant when dealing with issues related to young people with fewer opportunities; the transition and mobility between training and education systems and the labour market is of great importance for the prevention of unemployment and social exclusion of young people; in the context of the Community cooperation framework in the field of education, tackling the problem of early school leavers and educational disadvantage is a major challenge; evidence shows that educational achievement in most Member States still depends on socio-economic ...[+++]

Zo'n kennisgebaseerde aanpak is des te relevanter bij de behandeling van aangelegenheden in verband met kansarme jongeren. De overstap en de mobiliteit tussen onderwijs en opleiding enerzijds en de arbeidsmarkt anderzijds is een zeer belangrijke factor bij het voorkomen van werkloosheid onder en sociale uitsluiting van jongeren. Binnen het communautaire kader voor samenwerking op onderwijsgebied vormt het vraagstuk van schooluitval en onderwijsachterstand een grote uitdaging; uit gegevens blijkt dat de leerresultaten in de meeste lidstaten nog steeds bepaald worden door de sociaal-economische achtergrond - een structurele ongelijkheid, ...[+++]


while recognising the differences between Member States, the situation of young people with fewer opportunities (such as young women and men from less-privileged educational, socio-economic or geographical backgrounds, or with disabilities) is an issue of concern in many European countries; despite contemporary globalisation and migratory flows that create new opportunities and enrich European diversity, a number of young people with fewer opportunities still face economic and social difficulties; the very cohesion of our societies is endangered by the fact that a considerable number of young people in Europe lack ...[+++]

De situatie van kansarme jongeren - bijvoorbeeld jonge vrouwen en mannen die qua opleiding dan wel sociaal-economische of geografische achtergrond in het nadeel zijn, of die een handicap hebben - is in veel Europese landen een voorwerp van zorg, al valt niet te ontkennen dat er verschillen zijn tussen de lidstaten. Hoewel de huidige mondialisering en migratiestromen nieuwe mogelijkheden bieden en de Europese diversiteit ten goede komen, hebben heel wat kansarme jongeren nog met economische en sociale problemen te kampen. De cohesie zelf van onze samenlevingen wordt bedreigd, doordat grote aantallen jongeren in Europa de kansen op actieve ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'economic education' ->

Date index: 2022-10-11
w