Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BTEC
Business and Technical Education Council
Business and Technician Education Council
Business and Technology Education Council
Educate on business principles
Educate on energy principles
Educate on marketing principles
Educate on sales principles
Educational theory
Explain business principles
Explain marketing principles
Higher business education
Higher business school
Higher commercial education
Higher commercial school
Pedagogics
Principles of teaching
Science of education
Science of teaching
Teach business principles
Teach energy principles
Teach marketing principles
Teaches business principles
Teaches energy principles
Teaching energy principles

Vertaling van "educate on business principles " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate on business principles | explain business principles | teach business principles | teaches business principles

zakelijke beginselen aanleren | zakelijke principes aanleren | bedrijfsprincipes aanleren | businessprincipes aanleren


educate on marketing principles | educate on sales principles | explain marketing principles | teach marketing principles

marketingprincipes onderwijzen | marketingprincipes aanleren | marketingprincipes doceren


educate on energy principles | teaches energy principles | teach energy principles | teaching energy principles

energieprincipes onderwijzen


Business and Technical Education Council | Business and Technician Education Council | Business and Technology Education Council | BTEC [Abbr.]

Raad voor commercieel en technisch onderwijs


educational theory | pedagogics | principles of teaching | science of education | science of teaching

opvoedkunde | paedagogiek | pedagogiek | pedagogische wetenschappen


higher business education | higher business school | higher commercial education | higher commercial school

Hoger economisch en administratief onderwijs | HEAO,Maakt deel uit van het HBO [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[22] They include the following: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) for students, doctoral candidates and staff; higher education and research (Marie Curie, mobility within Networks of Excellence and Technology Platforms); from higher education to business (placements within Erasmus and Marie Curie); vocational education and apprentices (Leonardo); second level education (Comenius) adult learning and senior volunteering (Grundtvig); the cultural sphere (Culture Programme); youth exchanges and volunteering (Y ...[+++]

[22] Hierbij gaat het o.a. om de volgende programma's: hoger onderwijs (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) voor studenten, promovendi en personeel; hoger onderwijs en onderzoek (Marie Curie, mobiliteit binnen expertisenetwerken en technologieplatforms); de overgang van hoger onderwijs naar bedrijfsleven (stages binnen Erasmus en Marie Curie); beroepsonderwijs en stagiairs (Leonardo); voortgezet onderwijs (Comenius); volwasseneneducatie en senior vrijwilligersprogramma's (Grundtvig); het culturele domein (cultuurprogramma); jeugduitwisseling en vrijwilligerswerk (Youth in Action); vrijwilligerswerk (Europese vrijwilligersdienst ...[+++]


- promote initiatives bringing together higher education and businesses to improve Europe's highly skilled workforce, such as an e-skills initiative focused on advanced ICT users in industry, and the Universities-Business Forum pilot action funding Knowledge Alliances between universities and businesses.

- initiatieven bevorderen om het hoger onderwijs en het bedrijfsleven bij elkaar te brengen, teneinde de kwaliteit van het Europese arbeidspotentieel verder te verbeteren, zoals bijvoorbeeld een "e-skills initiative" gericht op gevorderde ICT-gebruikers in het bedrijfsleven, en de "Universities-Business Forum"-proefactie, die "kennisallianties" tussen universiteiten en het bedrijfsleven financiert.


The reason for this success is that vocational education and training, work-based learning and, in particular, apprenticeships are particularly effective in providing skills that are relevant for the labour market. To this end, the Commission has supported the active engagement of social partners in improving the quality of offers in vocational education and training and has fostered the development of partnerships between the world of education and business.

Hiertoe heeft de Commissie de actieve betrokkenheid van sociale partners bij het verbeteren van de kwaliteit van het aanbod aan beroepsonderwijs en -opleiding ondersteund en de ontwikkeling van samenwerkingsverbanden tussen het onderwijs en het bedrijfsleven gestimuleerd.


21. Calls on the Member States, therefore, to improve the legal framework for the transfer of family businesses and create special financing instruments for transfers and thus prevent liquidity shortages so as to ensure the survival of family businesses and prevent distress sales; calls on the Commission and Member States to promote family-business‑specific education in business transfers, governance structures, owner strategies and innovation strategy, in particular in countries where, for historical reasons, the family business con ...[+++]

21. vraagt de lidstaten het rechtskader voor de overdracht van familiebedrijven te verbeteren alsook speciale financieringsinstrumenten voor overdrachten in het leven te roepen en zodoende liquiditeitsproblemen te voorkomen, zodat het voortbestaan van familiebedrijven wordt gewaarborgd en gedwongen verkoop wordt vermeden; vraagt de Commissie en de lidstaten specifieke opleidingen voor familiebedrijven te bevorderen op het gebied van de overdracht van ondernemingen, bestuursstructuren, eigendomsstrategieën en innovatiestrategie, met name in landen waar het concept familiebedrijf historisch gezien nog niet zo gevestigd is, die zouden bijd ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Calls on the Member States, therefore, to improve the legal framework for the transfer of family businesses and create special financing instruments for transfers and thus prevent liquidity shortages so as to ensure the survival of family businesses and prevent distress sales; calls on the Commission and Member States to promote family-business-specific education in business transfers, governance structures, owner strategies and innovation strategy, in particular in countries where, for historical reasons, the family business con ...[+++]

21. vraagt de lidstaten het rechtskader voor de overdracht van familiebedrijven te verbeteren alsook speciale financieringsinstrumenten voor overdrachten in het leven te roepen en zodoende liquiditeitsproblemen te voorkomen, zodat het voortbestaan van familiebedrijven wordt gewaarborgd en gedwongen verkoop wordt vermeden; vraagt de Commissie en de lidstaten specifieke opleidingen voor familiebedrijven te bevorderen op het gebied van de overdracht van ondernemingen, bestuursstructuren, eigendomsstrategieën en innovatiestrategie, met name in landen waar het concept familiebedrijf historisch gezien nog niet zo gevestigd is, die zouden bijd ...[+++]


17. Believes it is indispensable to introduce the teaching of entrepreneurship skills and programmes for learning how the market, the economy and the financial system operate, function and interact into basic education systems; believes that a well-prepared business plan is the first step towards better access to finance and viability; calls on the Commission and the Member States to include financial education and business start-up advice in their education programmes and to regard investment in entrepreneurial learning as a resour ...[+++]

17. is van mening dat de ontwikkeling van ondernemersvaardigheden en programma's om te leren hoe de markt, de economie en het financieel stelsel werken en met elkaar verbonden zijn, deel moeten uitmaken van het algemeen onderwijs; is van mening dat een goed voorbereid ondernemingsplan de eerste stap is voor betere toegang tot financiering en voor reële overlevingskansen; verzoekt de Commissie en de lidstaten financieel onderwijs en adviezen over het beginnen van een bedrijf in hun onderwijsprogramma's op te nemen en financiering van lessen in ondernemerschap als een investering te beschouwen; steunt in dit verband het programma „Erasm ...[+++]


17. Believes it is indispensable to introduce the teaching of entrepreneurship skills and programmes for learning how the market, the economy and the financial system operate, function and interact into basic education systems; believes that a well-prepared business plan is the first step towards better access to finance and viability; calls on the Commission and the Member States to include financial education and business start-up advice in their education programmes and to regard investment in entrepreneurial learning as a resour ...[+++]

17. is van mening dat de ontwikkeling van ondernemersvaardigheden en programma's om te leren hoe de markt, de economie en het financieel stelsel werken en met elkaar verbonden zijn, deel moeten uitmaken van het algemeen onderwijs; is van mening dat een goed voorbereid ondernemingsplan de eerste stap is voor betere toegang tot financiering en voor reële overlevingskansen; verzoekt de Commissie en de lidstaten financieel onderwijs en adviezen over het beginnen van een bedrijf in hun onderwijsprogramma's op te nemen en financiering van lessen in ondernemerschap als een investering te beschouwen; steunt in dit verband het programma "Erasm ...[+++]


KICs operate according to a business logic, on the basis of annual business plans, including an ambitious portfolio of activities from education to business creation, with clear targets, deliverables and key performance indicators (KPIs) against which they are measured.

De KIG's hanteren een bedrijfsmatige werkwijze, op basis van jaarlijkse businessplannen die een ambitieuze portefeuille van activiteiten omvatten, van onderwijs tot de oprichting van ondernemingen, met duidelijke doelstellingen, te leveren prestaties en kernprestatie-indicatoren (KPI's) waaraan zij worden afgemeten.


While I agree with the rapporteur that education should not only ensure employability but also encourage creativity, there is a need for a move towards integrating education and business objectives. University programmes must be brought closer to the demands of the labour market.

Hoewel ik het met de rapporteur eens ben dat onderwijs niet alleen voor inzetbaarheid op de arbeidsmarkt moet zorgen maar ook de creativiteit moet stimuleren, moet er ook naar integratie van de doelstellingen van het onderwijs en het bedrijfsleven worden gestreefd. De universitaire programma's moeten beter worden afgestemd op de behoeften van de arbeidsmarkt.


* To launch an e-business related "train-the-trainer" programme within SME support networks in order to educate e-business instructors.

* Binnen MKB-ondersteunende netwerken een programma voor de opleiding van opleiders op het gebied van e-zakendoen opzetten om instructeurs op het gebied van e-zakendoen op te leiden.


w