Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange educational programmes
Coordinate audio system programmes
Coordinate educational programmes
Coordinate educational programs
Coordinate efficiency of audio system programme
Coordinate programmes of audio systems
Coordinate system programmes for audio
Coordinating educational programmes
Education & training consultant
Education program director
Education programme coordinator
Educational curriculum
Eureka
Eureka charter
Eureka ministerial conference
Eureka programme
Eureka project
European Research Coordination Agency
International education programme coordinator
NGO Programmes Coordination Division
Programme Coordination Office
School curriculum
School subjects
Special Programmes Coordination Unit
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "education programme coordinator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
arrange educational programmes | coordinating educational programmes | coordinate educational programmes | coordinate educational programs

educatieve programma's coördineren | onderwijsprogramma's coördineren


education & training consultant | international education programme coordinator | education program director | education programme coordinator

coördinator van onderwijsprogramma's | opleidingscoördinatrice | coördinator onderwijsprogramma's | opleidingscoördinator


coordinate programmes of audio systems | coordinate system programmes for audio | coordinate audio system programmes | coordinate efficiency of audio system programme

audiosysteemprogramma's coördineren


Special Programmes Coordination Unit

Coördinatie-eenheid Speciale Programma's


NGO Programmes Coordination Division

Afdeling Coordinatie particuliere programma's DPO/OP)


Programme Coordination Office

programmacoördinatiebureau


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]


Eureka [ Eureka charter | Eureka ministerial conference | Eureka programme | Eureka project | European Research Coordination Agency ]

Eureka [ Agentschap voor de coördinatie van Europees onderzoek | Eureka-handvest | Eureka-Ministerconferentie | Eureka-programma | Eureka-project ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Lack of European perspective: too often, national governments cannot deal properly with cross-cutting and external issues, because the political and financial returns on their investments (e.g. in research or cross-border educational programmes, intermodal transport facilities, management of external borders, environment or health emergency programmes and systems) are shared across borders, often Europe-wide, while the costs are borne solely by the government financing the action; and because cross-border actions carry significant a ...[+++]

* Onvoldoende Europees perspectief: al te vaak kunnen de nationale regeringen horizontale en externe kwesties niet naar behoren aanpakken, omdat de politieke en financiële resultaten van hun investeringen (bijvoorbeeld in onderzoek of grensoverschrijdende onderwijsprogramma's, intermodale vervoersinfrastructuur, milieu of programma's en systemen voor nooddiensten in de gezondheidszorg) over de grenzen heen en vaak zelfs op Europees niveau worden gedeeld, terwijl de kosten uitsluitend worden gedragen door de regering die de maatregel f ...[+++]


while responsibility for the organisation and content of education and training systems rests with the individual Member States, cooperation at European level via the open method of coordination, together with the efficient use of EU programmes, can contribute to the development of quality education and training by supporting and complementing measures taken at national level and helping Member States to address common challenges.

hoewel de verantwoordelijkheid voor de organisatie en de inhoud van onderwijs- en opleidingsstelsels bij de afzonderlijke lidstaten berust, kan samenwerking op Europees niveau, via de open-coördinatiemethode, in combinatie met een efficiënte benutting van uniale programma's bijdragen tot de ontwikkeling van onderwijs en opleiding van een hoog gehalte, doordat op nationaal niveau genomen maatregelen worden ondersteund en aangevuld en de lidstaten worden geholpen bij het aangaan van gemeenschappelijke uitdagingen.


There is thus clear potential for further support, research and cooperation at European level, using relevant Community programmes such as the Lifelong Learning Programme and the European Integration Fund, and using tools such as the open method of coordination in order to exchange good practice and promote mutual learning about policies and measures aimed at addressing educational disadvantage among children with a migrant backgro ...[+++]

Er bestaan dus duidelijk mogelijkheden voor meer steun, onderzoek en samenwerking op Europees niveau, met gebruikmaking van de relevante Gemeenschapsprogramma’s zoals het programma Een Leven Lang Leren en het Europees Integratiefonds en instrumenten zoals de open-coördinatiemethode, ten einde goede praktijken uit te wisselen en van elkaar te kunnen leren over beleid en maatregelen die gericht zijn op het aanpakken van de onderwijsachterstand van kinderen met een migrantenachtergrond.


the endorsement by the March 2002 Barcelona European Council of the ‘Education and Training 2010’ work programme which — in the context of the Lisbon Strategy — established for the first time a solid framework for European cooperation in the field of education and training, based on common objectives and aimed primarily at supporting the improvement of national education and training systems through the development of complementary EU-level tools, mutual learning and the exchange of good practice via the open method of ...[+++]

De Europese Raad heeft in maart 2002 in Barcelona het werkprogramma Onderwijs en Opleiding 2010 onderschreven, en daarmee — tegen de achtergrond van de strategie van Lissabon — voor het eerst een hecht kader vastgesteld voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding, op basis van gemeenschappelijke doelstellingen en met als hoofddoel de nationale onderwijs- en opleidingsstelsels te helpen verbeteren door middel van aanvullende EU-instrumenten, wederzijds leren en het uitwisselen van goede praktijken via de open coördinatiemethode.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the endorsement by the March 2002 Barcelona European Council of the ‘Education and Training 2010’ work programme which — in the context of the Lisbon Strategy — established for the first time a solid framework for European cooperation in the field of education and training, based on common objectives and aimed primarily at supporting the improvement of national education and training systems through the development of complementary EU-level tools, mutual learning and the exchange of good practice via the open method of ...[+++]

De Europese Raad heeft in maart 2002 in Barcelona het werkprogramma Onderwijs en Opleiding 2010 onderschreven, en daarmee — tegen de achtergrond van de strategie van Lissabon — voor het eerst een hecht kader vastgesteld voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding, op basis van gemeenschappelijke doelstellingen en met als hoofddoel de nationale onderwijs- en opleidingsstelsels te helpen verbeteren door middel van aanvullende EU-instrumenten, wederzijds leren en het uitwisselen van goede praktijken via de open coördinatiemethode;


Exploiting the full EU research potential, however, can only be achieved through a better coherence and coordination between policies and instruments related to research, innovation and education, at national and EU level, and in particular between the Community funding instruments, including the Competitiveness and Innovation Programme (CIP), the Education and Life-Long Learning programmes and the Structural Funds.

Benutting van het volledige potentieel van EU-onderzoek is echter alleen haalbaar door een betere coherentie en coördinatie tussen beleidslijnen en instrumenten in verband met onderzoek, innovatie en educatie, op nationaal en EU-niveau, en vooral tussen de communautaire financieringsinstrumenten, inclusief het Kaderprogramma voor Concurrentievermogen en Innovatie (CIP), de programma’s betreffende educatie en permanente educatie en ...[+++]


Use all available instruments, such as those forming part of the open method of coordination, the Lifelong Learning Programme, the 7th Framework Programme for Research and Technological Development and the European Social Fund, to promote — using an integrated approach — evidence-based knowledge relevant to teacher education policies, further initiatives on mutual learning, innovative teacher education projects and the mobility of teachers, teacher edu ...[+++]

Gebruik te maken van alle beschikbare instrumenten, zoals die van de open coördinatiemethode en het programma Een Leven Lang Leren, het zevende kaderprogramma voor onderzoek en technologische ontwikkeling en het Europees Sociaal Fonds, om — middels een geïntegreerde aanpak — empirische kennis die relevant is voor het beleid op het gebied van de lerarenopleiding, verdere initiatieven inzake wederzijds leren, innovatieve projecten in het kader van de lerarenopleiding en de mobiliteit van leraren, lerarenopleiders en leraren in opleiding te bevorderen.


As their contribution to the Lisbon Strategy, Ministers for Education adopted common objectives for the improvement of education and training systems and a work programme to achieve these objectives, known as the Education Training 2010 programme.[3] It is implemented through the open method of coordination and indicators and benchmarks play an important monitoring role and provide support to the exchange of experiences and good pr ...[+++]

Bij wijze van bijdrage aan de Lissabonstrategie hebben de ministers van onderwijs gemeenschappelijke doelstellingen voor de verbetering van de onderwijs- en opleidingsstelsels goedgekeurd, alsook een werkprogramma om deze doelstellingen te verwezenlijken, beter bekend als het programma ‘Onderwijs en opleiding 2010’[3]. Dit wordt uitgevoerd via de open coördinatiemethode, en indicatoren en benchmarks spelen een belangrijke rol bij de toetsing van de geboekte vooruitgang en ondersteunen de uitwisseling van ervaringen en goede praktijken.


Actions on linking science education to careers, and research and coordination actions on new methods in science education are foreseen under the Science in Society part of the ‘Capacities’ programme.

Acties voor het koppelen van wetenschapsonderwijs aan loopbanen, en onderzoeks- en coördinatieacties betreffende nieuwe methoden in het wetenschapsonderwijs zijn gepland in het kader van het deel Wetenschap in de maatschappij van het specifiek programma „Capaciteiten”.


* Lack of European perspective: too often, national governments cannot deal properly with cross-cutting and external issues, because the political and financial returns on their investments (e.g. in research or cross-border educational programmes, intermodal transport facilities, management of external borders, environment or health emergency programmes and systems) are shared across borders, often Europe-wide, while the costs are borne solely by the government financing the action; and because cross-border actions carry significant a ...[+++]

* Onvoldoende Europees perspectief: al te vaak kunnen de nationale regeringen horizontale en externe kwesties niet naar behoren aanpakken, omdat de politieke en financiële resultaten van hun investeringen (bijvoorbeeld in onderzoek of grensoverschrijdende onderwijsprogramma's, intermodale vervoersinfrastructuur, milieu of programma's en systemen voor nooddiensten in de gezondheidszorg) over de grenzen heen en vaak zelfs op Europees niveau worden gedeeld, terwijl de kosten uitsluitend worden gedragen door de regering die de maatregel f ...[+++]


w