Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Employer
Employment detail
Employment law
Employment legislation
Employment regulation
Employment statute
Staff Regulations
Technological unemployment
Temporary Employment Regulations
Temporary lay-off

Vertaling van "employment regulation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
employment regulation | technological unemployment | temporary lay-off

technische werkloosheid


employment legislation | employment statute | employment law | employment regulation

arbeidsrecht | arbeidswet


Temporary Employment Regulations

Tijdelijke Arbeidsplaatsenregeling 1973


Staff Regulations | Staff Regulations of officials of the European Communities and the Conditions of Employment of other servants of the European Communities | Staff Regulations of Officials of the European Union and the Conditions of Employment of Other Servants of the European Union | Staff Regulations of Officials of the European Union and the Conditions of Employment of other ...[+++]

Statuut van de ambtenaren van de Europese Gemeenschappen | Statuut van de ambtenaren van de Europese Unie en de regeling welke van toepassing is op de andere personeelsleden van de Europese Unie | statuut van de ambtenaren van de Europese Unie en regeling welke van toepassing is op de andere personeelsleden van de Unie






Employment teaching, guidance, and counseling

adviseren, instrueren en/of begeleiden betreffende werk


Definition: Conduct disorder, usually occurring in younger children, primarily characterized by markedly defiant, disobedient, disruptive behaviour that does not include delinquent acts or the more extreme forms of aggressive or dissocial behaviour. The disorder requires that the overall criteria for F91.- be met; even severely mischievous or naughty behaviour is not in itself sufficient for diagnosis. Caution should be employed before using this category, especially with older children, because clinically significant conduct disorder will usually be accompanied by dissocial or aggressive behaviour that goes beyond ...[+++]

Omschrijving: Gedragsstoornis, doorgaans bij tamelijk jonge kinderen, die voornamelijk wordt gekenmerkt door opvallend uitdagend, ongehoorzaam, storend gedrag en die geen criminaliteit of de meer extreme vormen van agressief of dissociaal gedrag omvat. De stoornis vereist dat aan de algemene criteria uit F91.- is voldaan; zelfs ernstig kattenkwaad of zeer onbehoorlijk gedrag is op zichzelf niet voldoende voor de diagnose. Deze categorie dient met voorzichtigheid gebruikt te worden, vooral bij oudere kinderen, aangezien een gedragsstoornis die klinisch van belang is doorgaans samengaat met dissociaal of agressief gedrag dat verder gaat d ...[+++]


analyse communications channels for different employers/contractors | research communications channels for different employers/contractors | study communications channels for different contractors/employers | study communications channels for different employers/contractors

communicatiekanalen onderzoeken voor verschillende werkgevers/opdrachtgevers


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

kunstaanbod opstellen op plekken die relevant zijn voor potentiële werkgevers/opdrachtgevers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Employment regulation and social institutions must help give those outside the job market and those on the first rung of employment more opportunity to progress to better, more secure employment.

Regulering van de werkgelegenheid en sociale instellingen moeten mensen die buiten de arbeidsmarkt staan en mensen die onderaan de ladder staan, meer kansen bieden om een betere baan met meer zekerheid te vinden.


As regards the employment relationships of staff in RD there are, generally speaking, three basic ways of regulations: by state law, by collective bargaining between representatives of employers and employees or, in the case of academic staff by employment regulations of the higher education institution.

De arbeidsrelaties van het OO-personeel worden, in het algemeen, op drie basismanieren geregeld: bij het nationaal recht, via collectieve onderhandelingen tussen vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers of, in het geval van academisch personeel, door arbeidsregelingen van de instelling voor hoger onderwijs.


The regulations and rules might, therefore, be laid down in legal documents, employment contracts, depending on the principle ways they have been determined: either unilaterally by state law or employer regulations or bilaterally by national, local or individual bargaining or a composite mix of elements of both types.

De regels en voorschriften zouden derhalve kunnen worden neergelegd in juridische documenten of arbeidscontracten, zulks afhankelijk van de wijze waarop deze in beginsel tot stand zijn gekomen: hetzij unilateraal bij bepalingen van nationaal recht of via door de werkgever vastgestelde regelingen, hetzij bilateraal via nationale, lokale of individuele onderhandelingen of een combinatie van elementen van beide typen.


Employment regulation should therefore be a matter for national authorities, not the EU. The directive aims to establish a common legal framework across Europe to regulate the pay and working conditions of temporary workers supplied by agencies.

Wetgeving betreffende de werkgelegenheid moet daarom een zaak voor de nationale autoriteiten zijn, niet voor de EU. De richtlijn heeft tot doel een gemeenschappelijke kaderregeling voor Europa vast te stellen om de vergoeding en arbeidsvoorwaarden van uitzendkrachten te reguleren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Community Charter of Fundamental Social Rights for Workers adopted on 9 December 1989 states, in point 7, that the completion of the internal market must lead to an improvement in the living and working conditions of workers in the Community and that this improvement must cover, where necessary, the development of certain aspects of employment regulations such as procedures for collective redundancies and those regarding bankruptcies.

In punt 7 van het Gemeenschapshandvest van de sociale grondrechten van de werknemers, dat op 9 december 1989 is goedgekeurd, wordt gesteld dat de verwezenlijking van de interne markt moet leiden tot een verbetering van de levensstandaard en arbeidsvoorwaarden voor de werknemers in de Gemeenschap en dat daar waar nodig deze verbetering moet leiden tot een verdere ontwikkeling van bepaalde aspecten van de arbeidsreglementering, zoals de procedures inzake collectief ontslag of die in verband met faillissementen.


For the purposes of simplification and transparency, this regulation replaces Regulation 70/2001 on aid to small and medium-sized enterprises, Regulation 2204/2002 concerning aid for employment, Regulation 68/2001 on training aid and Regulation 1628/2006 on national regional aid.

Met het oog op vereenvoudiging en transparantie vervangt deze verordening 70/2001 betreffende staatssteun voor kleine en middelgrote ondernemingen, verordening 2204/2002 betreffende werkgelegenheidssteun, verordening 68/2001 betreffende opleidingssteun en verordening 1628/2006 betreffende nationale regionale investeringssteun.


43. Acknowledges the contribution of flexible, mobile, secure and efficiently functioning labour markets to social inclusion through the creation of employment opportunities for all groups in society; urges the Member States, therefore, to assess and improve employment regulations and invest in education, lifelong learning and active labour market policies so as to create the best possible conditions for high employment and labour mobility; emphasises the need to raise the basic skills of young people, prevent early school leaving, reduce precarious jobs and enhance the social and labour integration of all; points out that in the cont ...[+++]

43. erkent dat een flexibele, mobiele, zekerheid biedende en goed functionerende arbeidsmarkt een bijdrage levert aan de sociale integratie door het scheppen van werkgelegenheidskansen voor alle groepen in de samenleving; dringt er dan ook bij de lidstaten op aan de arbeidsregelgeving te evalueren en te verbeteren en te investeren in onderwijs, levenslang leren en een actief arbeidsmarktbeleid, zodat de gunstigste voorwaarden worden gecreëerd voor een hoge werkgelegenheid en arbeidsmobiliteit; dringt aan op de noodzaak om de basisvaardigheden van jongeren te vergroten, het vroegtijdig verlaten van school te voorkomen en banen zonder ar ...[+++]


44. Acknowledges the contribution of flexible and efficiently functioning labour markets to social inclusion through the creation of employment opportunities for all groups in society; urges the Member States, therefore, to liberalise employment regulations and invest in training and active labour market policies so as to create the best possible conditions for high employment and labour mobility;

44. erkent dat een flexibele en goed functionerende arbeidsmarkt een bijdrage levert aan de sociale integratie door het scheppen van werkgelegenheidskansen voor alle groepen in de samenleving; dringt er dan ook bij de lidstaten op aan de arbeidsregelgeving te liberaliseren en te investeren in scholing en een actief arbeidsmarktbeleid, zodat de gunstigste voorwaarden worden gecreëerd voor een hoge werkgelegenheid en arbeidsmobiliteit;


14. Notes however that smaller employers often cite inflexibility in employment regulation as a deterrent to expansion and the recruitment of new employees and that the costs and difficulties of terminating employment, for justified reasons, sometimes lead to inaccurate references being given to potential future employers or the retention of inappropriate employees and that these factors can have an economic effect upon competitiveness which is of consequence to society as a whole;

14. stelt echter vast dat inflexibiliteit in de arbeidswetgeving door kleinere werkgevers vaak wordt genoemd als hinderpaal voor groei en de aanwerving van nieuwe werknemers en dat de kosten en moeilijkheden van het beëindigen van een dienstverband, om gerechtvaardigde redenen, er soms toe leiden dat er onjuiste referenties worden verstrekt aan mogelijke toekomstige werkgevers of ongeschikte werknemers in dienst worden gehouden; merkt op dat deze factoren economische gevolgen kunnen hebben voor het concurrentievermogen, dat van belang is voor de gehele samenleving;


The general measures which are exempt from the requirement of notification as referred to in the employment regulation of 6 November are described as being equally applicable throughout the territory of the Member States and intended to support the whole economy .

De van aanmelding vrijgestelde algemene maatregelen in het kader van de werkgelegenheidsverordening van 6 november 2002 worden omschreven als 'gelijkelijk van toepassing op het hele grondgebied van de lidstaten en bedoeld om de hele economie te ondersteunen'.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'employment regulation' ->

Date index: 2023-08-06
w