Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anti-dazzle headlamp
Audible warning device
Automobile
Bag of empty bags
Bag of empty sacks
Car
Communal household rubbish bins emptying
Community waste collection bin emptying
Dipped-beam headlamp
Empty community waste collection bins
Empty vehicle
Empty vehicle management
Emptying community waste collection bins
Fog lamp
Light
Lighting system
Main-beam headlamp
Motor car
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Personal automobile
Private car
Sack of empty bags
Sack of empty sacks
Septic tank emptying machine operative
Septic tank emptying machine operator
Septic tank service worker
Septic tank servicer
Set up vehicle breakdown support
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Tourist vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Vehicle
Vehicle breakdown support organisation
Vehicle signals

Vertaling van "empty vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




communal household rubbish bins emptying | emptying community waste collection bins | community waste collection bin emptying | empty community waste collection bins

openbare afvalbakken ledigen | openbare vuilnisbakken leegmaken | openbare afvalbakken leegmaken | openbare vuilnisbakken ledigen


bag of empty bags | bag of empty sacks | sack of empty bags | sack of empty sacks

baal lege zakken


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

voertuig [ transportmaterieel ]


septic tank emptying machine operative | septic tank service worker | septic tank emptying machine operator | septic tank servicer

onderhoudsmedewerkster septictanks | ruimer van septische putten | onderhoudsmedewerker septic tanks | onderhoudsmedewerkster septische putten


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

ondersteuning bij autopech organiseren | ondersteuning bij motorpech organiseren


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

voertuigverlichting [ dimlicht | geluidssignaal | koplampen | mistlamp | parkeerlicht | stadslicht | stoplicht | verlichtingsinstallatie ]


Animal-drawn vehicle accident involving being run over by animal-drawn vehicle, pedestrian injured

ongeval met door dieren getrokken voertuig, waarbij iemand overreden werd door voertuig door dieren getrokken, voetganger gewond
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nonetheless, in 2012, almost a quarter (23.2%) of all vehicle-km of heavy goods vehicles in the EU involved an empty vehicle.[13].

Desalniettemin was er in 2012 bij bijna een kwart (23,2%) van alle voertuigkilometers van vrachtwagens in de EU een leeg voertuig betrokken.[13] Hoewel er geen betrouwbaar statistisch bewijsmateriaal is voor de beladingsgraad van andere voertuigen, kan ervan uit worden gegaan dat ook andere voertuigen vaak maar gedeeltelijk geladen zijn.


Figure 6: Evolution of the share of empty vehicle-km on trips within foreign countries between 2007 and 2012 by group of Member States where the vehicle was registered.

Figuur 6: Ontwikkeling van het aandeel lege voertuigkilometers bij ritten in het buitenland tussen 2007 en 2012, gerangschikt op groep lidstaten waar het voertuig geregistreerd is.


Figure 5: Share of Empty Vehicle-km in Total Vehicle-km by Type of Transport in 2012.

Figuur 5: Aandeel van lege voertuigkilometers in totaal aantal voertuigkilometers in 2012, gerangschikt op vervoerswijze.


Heavy goods vehicles often run empty: 20% of all trucks in the EU run empty.

Zware vrachtwagens rijden vaak leeg: 20 % van alle vrachtwagens in de EU rijden leeg.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Eurostat surveys estimate that 24% of good vehicles in the EU are running empty and the average loading of the rest is 57%, resulting in an overall efficiency of 43%.

De totale efficiëntie bedraagt 43 %.


1. This Regulation shall apply to the international carriage of passengers by coach and bus within the territory of the Community by carriers for hire or reward or own-account carriers established in a Member State in accordance with its law, using vehicles which are registered in that Member State and are suitable, by virtue of their construction and equipment, for carrying more than nine persons, including the driver, and are so intended, and to the movement of such empty vehicles in connection with such carriage.

1. Deze verordening is van toepassing op het internationaal vervoer van personen met touringcars en met autobussen op het grondgebied van de Gemeenschap voor rekening van derden of voor eigen rekening, verricht door vervoerders die in een lidstaat overeenkomstig de wetgeving van die lidstaat zijn gevestigd, door middel van in die lidstaat ingeschreven voertuigen die naar constructie en uitrusting geschikt zijn voor het vervoer van meer dan negen personen, de bestuurder inbegrepen, en daartoe zijn bestemd, alsmede op de ritten van lege voertuigen in verband met dit vervoer.


1. This Regulation shall apply to the international carriage of passengers by coach and bus within the territory of the Community by carriers for hire or reward or own-account carriers established in a Member State in accordance with its law, using vehicles which are registered in that Member State and are suitable, by virtue of their construction and equipment, for carrying more than nine persons, including the driver, and are so intended, and to the movement of such empty vehicles in connection with such carriage.

1. Deze verordening is van toepassing op het internationaal vervoer van personen met touringcars en met autobussen op het grondgebied van de Gemeenschap voor rekening van derden of voor eigen rekening, verricht door vervoerders die in een lidstaat overeenkomstig de wetgeving van die lidstaat zijn gevestigd, door middel van in die lidstaat ingeschreven voertuigen die naar constructie en uitrusting geschikt zijn voor het vervoer van meer dan negen personen, de bestuurder inbegrepen, en daartoe zijn bestemd, alsmede op de ritten van lege voertuigen in verband met dit vervoer.


It should be recalled that the Swiss Federal Council decided, on 1 November 2000, to allow heavy goods vehicles of up to 34 tonnes to travel on its territory from 1 January 2001 and to open up the quotas, from the same date, for vehicles the actual total laden weight of which is more than 34 tonnes but not more than 40 tonnes and for empty and light goods vehicles.

Gememoreerd zij dat de Zwitserse Bondsraad op 1 november 2000 besloten heeft om met ingang van 1 januari 2001 zware vrachtwagens tot 34 ton toe te laten op zijn grondgebied en om met ingang van die datum contingenten te openen voor voertuigen met totaal effectief gewicht in beladen toestand groter dan 34 ton maar niet groter dan 40 ton, alsmede voor lege voertuigen en voertuigen die een lichte lading vervoeren.


- the masses and axle loads of the empty vehicle (column (a)) correspond to those declared by the manufacturer, with a tolerance of ± 5 %; (in this case, the value of the mass stated by the manufacturer is adopted for calculating the masses in columns (b) and (c)),

- de massa's en asbelastingen van het onbeladen voertuig (kolom (a)) overeenkomen met door de fabrikant opgegeven waarden, met een tolerantie van ± 5 % (indien aan deze voorwaarde is voldaan wordt de door de fabrikant opgegeven massa gebruikt voor de berekening van de in de kolommen (b) en (c) vermelde massa's);


k) The rules on the dimensions of vehicles and loading units should reflect the needs of advanced logistics, co-modality and sustainable mobility, taking into account road safety, safe and efficient use of road infrastructure, particularly aiming at the reduction of the number of empty lorries, as well as infrastructure constraints of Member States and repercussions on other modes of transport.

k) De regels inzake de afmetingen van voertuigen en laadeenheden moeten de behoeften van geavanceerde logistiek, comodaliteit en duurzame mobiliteit weerspiegelen, waarbij rekening moet worden gehouden met de verkeersveiligheid, het veilige en efficiënte gebruik van de wegeninfrastructuur, waarbij met name de klemtoon ligt op het verminderen van het aantal lege vrachtwagens, infrastructuurbeperkingen van de lidstaten en de weerslag op andere vervoerswijzen.


w