Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air induction system
Air transportation engineer
Aircraft maintenance engineer
Aviation systems technician
Circuit assembly supervisor
Engine air induction system
Gas system engineer
Pneumatic air system engineering inspector
Pneumatic engineering technician

Traduction de «engine air induction system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






circuit assembly supervisor | gas system engineer | pneumatic air system engineering inspector | pneumatic engineering technician

inspecteur pneumatische systemen | installateur pneumatische systemen | technicus pneumatica | technisch ingenieur pneumatica


air transportation engineer | aircraft maintenance engineer | aviation systems technician

onderhoudstechnica vliegtuigen | vliegtuigmonteur | onderhoudsmonteuse vliegtuigen | vliegtuigonderhoudsmonteur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Engines equipped with turbochargers, pumps, blowers, or superchargers for air induction may discharge crankcase emissions to the ambient atmosphere if the emissions are added to the exhaust emissions (either physically or mathematically) during all emission testing in accordance with paragraph 6.10 of Annex 4 to UNECE Regulation No 49’.

Motoren die zijn uitgerust met turbocompressoren, pompen, ventilatoren of hogedrukcompressoren voor luchtinductie mogen carteremissies in de omgevingsatmosfeer uitstoten als deze emissies bij alle emissietests bij de uitlaatgasemissies worden opgeteld (fysisch of mathematisch), overeenkomstig punt 6.10 van bijlage 4 bij VN/ECE-Reglement nr. 49”.


‘cold start system or device’ means a system which temporarily enriches the air/fuel mixture of the engine thus assisting the engine to start.

„koudstartsysteem of -inrichting”: systeem dat het lucht-brandstofmengsel in de motor tijdelijk verrijkt om het starten te vergemakkelijken.


“λ-shift factor” (hereinafter “Sλ”) means an expression, specified in Section A.5.5.1 of Appendix 5 of Annex 4 to UNECE Regulation No 49, that describes the required flexibility of the engine management system regarding a change of excess-air-ratio λ if the engine is fuelled with a gas composition different from pure methane; ’.

„λ-verschuivingsfactor (Sλ)”: een in punt A.5.5.1 van aanhangsel 5 van bijlage 4 bij VN/ECE-Reglement nr. 49 gespecificeerde uitdrukking die de vereiste flexibiliteit van het motormanagementsysteem beschrijft bij een verandering van de verhouding λ (overmaat lucht) indien de motor loopt op een gas met een andere samenstelling dan puur methaan; ”.


The Agency should further evaluate the provisions of this Regulation, in particular those related to the safety assessment of changes to the provision of air navigation services by the certified organisation and engineering and technical personnel, and issue an opinion to adapt them towards a total system approach, taking into account the integration of these provisions into a future common regulatory structure for civil aviation safety and the experience gained by stakeho ...[+++]

Het Agentschap moet de bepalingen van deze verordening verder evalueren, met name die welke betrekking hebben op de veiligheidsbeoordeling van wijzigingen in de verlening van luchtvaartnavigatiediensten door de gecertificeerde organisatie en engineering- en technisch personeel, en een advies opstellen om deze bepalingen om te zetten in een totale systeembenadering, rekening houdende met de integratie van deze bepalingen in een toekomstige gemeenschappelijke regelgevingsstructuur voor de veiligheid van de burgerluchtvaart en met de ervaring die door de belanghebbenden en de bevoegde autoriteiten is opgedaan op het gebied van veiligheidsto ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The text under section 2.3 shall be replaced by the following:" The test engine shall be equipped with an air inlet system presenting an air inlet restriction within ± 300 Pa of the value specified by the manufacturer for a clean air cleaner at the engine operating conditions as specified by the manufacturer, which result in maximum air flow.

De tekst van punt 2.3: "Luchtinlaatsysteem van de motor" wordt vervangen door:" De te beproeven motor wordt uitgerust met een luchtinlaatsysteem met een restrictie binnen ± 300 kPa van de door de fabrikant aangegeven waarde voor een schoon luchtfilter onder de door de fabrikant opgegeven bedrijfsomstandigheden van de motor, wat het grootste luchtdebiet tot gevolg heeft.


Engines of different bore and stroke, different configuration, different air management systems, different fuel systems can be considered as equivalent in respect to emissions deterioration characteristics if there is a reasonable technical basis for such determination.

Motoren met een verschillende slag en boring, een verschillende configuratie, verschillende luchtreguleringssystemen en verschillende brandstofsystemen kunnen ten aanzien van de emissieverslechteringskenmerken als gelijkwaardig worden beschouwd als er voor een dergelijk oordeel een redelijke technische grondslag is.


In accordance with Regulation (EC) No 550/2004, the Commission should identify and adopt the relevant provisions of ESARR 3 on the use of safety management systems by air traffic management (ATM) service providers, ESARR 4 on risk assessment and mitigation in ATM and ESARR 5 on ATM services' personnel, requirements for engineering and technical personnel undertaking operational safety related tasks.

Overeenkomstig Verordening (EG) nr. 550/2004 moet de Commissie de relevante bepalingen vaststellen en goedkeuren van ESARR 3 betreffende het gebruik van veiligheidsbeheerssystemen door verleners van luchtverkeersbeveiligingsdiensten, van ESARR 4 betreffende de risicobeoordeling en de risicobeperking bij luchtverkeersbeveiliging en van ESARR 5 betreffende het personeel van luchtverkeersbeveiligingsdiensten en de eisen voor technisch en ontwikkelingspersoneel dat operationele aan de veiligheid gerelateerde taken verricht.


To that end, system users (air traffic controllers, engineers, air safety electronic technicians, technicians, etc.) shall be systematically involved in all the stages of study, design, installation and development of such systems.

Hiertoe worden de gebruikers van de systemen (luchtverkeersleiders, ingenieurs, elektronici van de luchtvaartveiligheid, technici, enz.) systematisch betrokken bij alle fasen van onderzoek, ontwerp, installatie en verdere ontwikkeling van deze systemen.


To that end, system users (air traffic controllers, engineers, air safety electronic technicians, technicians, etc.) shall be systematically involved in all the stages of study, design, installation and development of such systems.

Hiertoe worden de gebruikers van de systemen (luchtverkeersleiders, ingenieurs, elektronici van de luchtvaartveiligheid, technici, enz.) systematisch betrokken bij alle fasen van onderzoek, ontwerp, installatie en ontwikkeling van deze systemen.


The test engine shall be equipped with an air inlet system presenting an air inlet restriction within 10% of the upper limit specified by the manufacturer for a new air cleaner at the engine operating conditions, as specified by the manufacturer, which result in maximum air flow in the respective engine application.

De te beproeven motor wordt uitgerust met een luchtinlaatsysteem dat een drukval geeft die niet meer dan 10% afwijkt van de door de fabrikant aangegeven maximumwaarde voor een nieuw luchtfilter onder werkingsomstandigheden die volgens opgave van de fabrikant in het grootste luchtdebiet resulteren voor de motortoepassing in kwestie.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'engine air induction system' ->

Date index: 2022-07-30
w