Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accidental exposure to exhaust gas in aircraft
Combustion gases
EGR
Exhaust fumes
Exhaust gas recirculation
Exhaust off-take
Exhaust port
Exhaust recycling
Exhaustion
Exhaustion and fatigue
Fatigue syndrome
Heat exhaustion
Local exhaust system
Local exhaust ventilation
Local ventilation
Localized ventilation system
Peripheral neuritis
Pregnancy-related
Renal disease

Traduction de «exhauster » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exhaust off-take | exhaust port

inlaat van de rookgassen


local exhaust system | local exhaust ventilation | local ventilation | localized ventilation system

plaatselijk afzuigsysteem


exhaust gas recirculation | exhaust recycling | EGR [Abbr.]

uitlaatgasrecirculatie | EGR [Abbr.]


Heat exhaustion, anhydrotic

uitputting door warmte met uitdroging


Exhaustion and fatigue | Peripheral neuritis | Renal disease | pregnancy-related

nieraandoeningverband houdend met zwangerschap | perifere neuritisverband houdend met zwangerschap | uitputting en vermoeidheidverband houdend met zwangerschap




Definition: Considerable cultural variations occur in the presentation of this disorder, and two main types occur, with substantial overlap. In one type, the main feature is a complaint of increased fatigue after mental effort, often associated with some decrease in occupational performance or coping efficiency in daily tasks. The mental fatiguability is typically described as an unpleasant intrusion of distracting associations or recollections, difficulty in concentrating, and generally inefficient thinking. In the other type, the emphasis is on feelings of bodily or physical weakness and exhaustion after only minimal effort, accompanie ...[+++]

Omschrijving: Er komen aanzienlijke culturele verschillen voor bij de presentatie van deze stoornis en er komen twee hoofdvormen voor, met aanzienlijke overlap. Bij de ene vorm is het belangrijkste kenmerk een klacht over toegenomen vermoeidheid na geestelijke inspanning, dikwijls samengaand met enige afname in het efficiënt verrichten van de dagelijkse beroepsarbeid. De geestelijke vermoeibaarheid wordt op typerende wijze beschreven als een zich op onaangename wijze opdringen van verwarrende associaties of herinneringen, moeite met concentreren en algemeen inefficiënt denken. Bij de andere vorm ligt de nadruk op gevoelens van lichamelijke of fysieke zwakte en uitputting na slechts m ...[+++]


Accidental exposure to exhaust gas in aircraft

onopzettelijke blootstelling aan uitlaatgas in luchtvaartuig




combustion gases [ exhaust fumes ]

verbrandingsgas [ uitlaatgas ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3.6.3. Maximum exhaust temperature at the point in the exhaust pipe(s) adjacent to the outer flange(s) of the exhaust manifold: .

3.6.3. Maximumtemperatuur van de uitlaatgassen op het punt in de uitlaatpijp(en) ter hoogte van de buitenflens (buitenflenzen) van het uitlaatspruitstuk: .


The catalyst ageing bench shall follow the SBC and deliver the appropriate exhaust flow, exhaust constituents, and exhaust temperature at the face of the catalyst.

De testbank voor katalysatorveroudering volgt de SBC en zorgt voor de passende uitlaatgasstroom, bestanddelen van het uitlaatgas en uitlaatgastemperatuur aan de voorzijde van de katalysator.


exhaust after-treatment system’ means a catalyst, particulate filter, deNOx system, combined deNOx particulate filter or any other emission-reducing device, with the exception of exhaust gas recirculation and turbochargers, that is part of the emission control system but is installed downstream of the engine exhaust ports.

66) „uitlaatgasnabehandelingssysteem”: een katalysator, deeltjesfilter, deNOx-systeem, gecombineerd deNOx-deeltjesfilter of elke andere voorziening voor emissievermindering, met uitzondering van uitlaatgasrecirculatie (EGR) en turbocompressoren, die deel uitmaakt van het emissiebeheersingssysteem maar voorbij de uitlaatpoorten van de motor is gemonteerd.


exhaust gas recirculation’ or ‘EGR’ means a technical device that is part of the emission control system and reduces emissions by routing exhaust gases that have been expelled from the combustion chamber(s) back into the engine to be mixed with incoming air before or during combustion, except for the use of valve timing to increase the amount of residual exhaust gas in the combustion chamber(s) that is mixed with incoming air before or during combustion.

65) „uitlaatgasrecirculatie” of „EGR”: een technische voorziening die deel uitmaakt van het emissiebeheersingssysteem en de emissies vermindert door de door de verbrandingskamer(s) uitgestoten uitlaatgassen weer naar de motor te voeren om vóór of tijdens de verbranding met instromende lucht te worden gemengd, met uitzondering van het gebruik van kleptiming om de hoeveelheid residueel uitlaatgas in de verbrandingskamer(s) dat vóór of tijdens de verbranding met instromende lucht wordt gemengd, te vergroten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This method is based on the determination of CO2 emission flows in exhaust gas stacks (funnels) by multiplying the CO2 concentration of the exhaust gas with the exhaust gas flow.

Deze methode is gebaseerd op de bepaling van de CO2-emissiestromen in uitlaatgasafvoeren (uitlaten) door de CO2-concentratie van de uitlaatgassen te vermenigvuldigen met de stroomsnelheid van de uitlaatgassen.


where G EDFW ,i = instantaneous equivalent diluted exhaust mass flow rate (kg/s) G EXHW ,i = instantaneous exhaust mass flow rate (kg/s) q i = instantaneous dilution ratio G TOTW ,I = instantaneous diluted exhaust mass flow rate through dilution tunnel (kg/s) G DILW ,i = instantaneous dilution air mass flow rate (kg/s) f = data sampling rate (Hz) n = number of measurements (b) where M f = particulate mass sampled over the cycle (mg) r s = average sample ratio over the test cycle where where M SE = sampled exhaust mass over the cycle (kg) M EXHW = total exhaust mass flow over the cycle (kg) M SAM = mass of diluted exhaust gas passing the ...[+++]

waarin: G EDFW ,i = momentane equivalente verdunde uitlaatgasmassastroom (kg/s); G EXHW ,i = momentane uitlaatgasmassastroom (kg/s); q i = momentane verdunningsverhouding; G TOTW ,I = momentane verdunde uitlaatgasmassastroom door de verdunningstunnel (kg/s); G DILW ,i = momentane massastroom van de verdunningslucht (kg/s); f = frequentie van bemonstering (Hz); n = aantal metingen; b) waarin: Mf = massa van het tijdens de cyclus verzamelde deeltjesmonster (mg); r s = gemiddelde bemonsteringsverhouding tijdens de cyclus; met waarin: M SE = bemonsterde uitlaatgasmassa gedurende de cyclus (kg); M EXHW = totale uitlaatgasmassastroom ...[+++]


The following formulae shall be applied: where conc e,i = instantaneous concentration of the respective pollutant measured in the diluted exhaust gas (ppm) conc d = concentration of the respective pollutant measured in the dilution air (ppm) u = ratio between density of the exhaust component and density of diluted exhaust gas, as reported in Table 4, point 2.1.2.1 M TOTW,i = instantaneous mass of the diluted exhaust gas (section 2.2.1) (kg) M TOTW = total mass of diluted exhaust gas over the cycle (section 2.2.1) (kg) DF = dilution factor as determined in point 2.2.3.1.1.

De volgende formules moeten worden gebruikt: waarin: conce,i = momentane concentratie van de verontreiniging, gemeten in het verdunde uitlaatgas (ppm); concd = concentratie van de verontreiniging, gemeten in de verdunningslucht (ppm); u = verhouding tussen de dichtheid van de uitlaatgascomponent en de dichtheid van het verdunde uitlaatgas volgens tabel 4, punt 2.1.2.1; MTOTW,i = momentane massa van het verdunde uitlaatgas (zie punt 2.2.1) (kg); MTOTW = totale massa van verdund uitlaatgas over de gehele cyclus (zie punt 2.2.1) (kg); DF = verdunningsfactor zoals bepaald in punt 2.2.3.1.1.


If the composition of the exhaust gas is influenced by any exhaust after-treatment system, the exhaust sample must be taken upstream of this device in the tests of stage I and downstream of this device in the tests of stage II. When a full flow dilution system is used for the determination of the particulates, the gaseous emissions may also be determined in the diluted exhaust gas.

Als de samenstelling van het uitlaatgas wordt beïnvloed door een nabehandelingsinstallatie, moet het uitlaatgasmonster vóór die inrichting worden genomen bij de tests van fase I en voorbij die inrichting bij de tests van fase II. Wanneer een volledige-stroomverdunning wordt toegepast voor de bepaling van de deeltjes, mogen de gasvormige emissies ook worden bepaald in het verdunde uitlaatgas.


2.2.1. Determination of the Diluted Exhaust Gas Flow PDP-CVS system The calculation of the mass flow over the cycle, if the temperature of the diluted exhaust is kept within ± 6 K over the cycle by using a heat exchanger, is as follows: M TOTW = 1,293 x V0 x NP x (pB - p1 ) x273 / (101,3 x T) where M TOTW = mass of the diluted exhaust gas on wet basis over the cycle V0 = volume of gas pumped per revolution under test conditions (m³/rev) NP = total revolutions of pump per test pB = atmospheric pressure in the test cell (kPa) p1 = pressure drop below atmospheric at the pump inlet (kPa) T = average temperature of the diluted exhaust gas at ...[+++]

Bepaling van de verdunde uitlaatgasstroom PDP-CVS-systeem De massastroom gedurende de cyclus wordt als volgt berekend, indien de temperatuur van het verdunde uitlaatgas gedurende de cyclus met behulp van een warmtewisselaar binnen ± 6 K wordt gehouden: M TOTW = 1,293 * V0 * NP * (pB - p1 ) * 273 / (101,3 * T) waarin: M TOTW = massa van het verdunde uitlaatgas op natte basis gedurende de cyclus; V0 = gasvolume dat onder testomstandigheden per omwenteling wordt gepompt (m³/omw); NP = totaal aantal omwentelingen van de pomp per test; PB = luchtdruk in de beproevingsruimte (kPa); p1 = drukvermindering t.o.v. de luchtdruk aan de pompinlaa ...[+++]


The following formula shall be applied: (in g/test) where u = ratio between density of exhaust component and density of exhaust gas conc i = instantaneous concentration of the respective component in the raw exhaust gas (ppm) G EXHW,i = instantaneous exhaust mass flow (kg/s) f = data sampling rate (Hz) n = number of measurements For the calculation of NOx , the humidity correction factor k H , as described here below, shall be used.

De volgende formule moet worden toegepast: M gas = (in g/test) waarin: u = verhouding tussen de dichtheid van de uitlaatgascomponent en de dichtheid van het uitlaatgas; conci = momentane concentratie van desbetreffende component in het ruwe uitlaatgas (ppm); G EXHW,i = momentele uitlaatgasmassastroom (kg/s); f = frequentie van bemonstering (Hz); n = aantal metingen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'exhauster' ->

Date index: 2021-10-20
w