while recognising the need to equip law enforcement authorities with the tools to gain evidence to pursue an
d incriminate major law-breakers and terrorists, asserts that it is unjustified to grant sweeping data retention powers through a blanket EU instrument, and demands that the collection and transfer of personal data in all measures relating to judicial and police cooperation be carried out according to sound data protection rules; calls on the Commission, therefore, to come forward as soon as possible with, and the Council to prioritise adoption of, a binding legal instrument relating to data protection in measures taken in the con
...[+++]text of the ‘Third Pillar’ to provide guarantees equivalent to those inherent in Directive 95/46/EC. Calls also on the Council to transfer the various data banks of the SIS, the CIS, Eurodac and the Europol Convention to the ‘first pillar’ and subject them to uniform data protection rules; onderkent dat de rechtshandhavingsinstanties met de nodige instrumenten moeten zijn toegerust om bewijs te vergaren om de belangrijkste misdadigers en terroristen te kunnen aanklagen; verklaart dat er geen grond bestaat om bevoegdheden tot grootscheepse datainzameling toe te kennen door middel van een allesdekkend EU-instrument, en verlangt dat de inzameling en overdracht van persoonlijke gegevens krachtens alle maatregelen met betrekking tot justitiële en politiële samenwerking plaatsvindt in overeenstemming met behoorlijke regels voor gegevensbescherming; verzoekt de Commissie daarom zo snel mogelijk te komen met - en verzoekt de Raad om met prioriteit
overeenstemming te bereiken ...[+++] over - een instrument voor bescherming van gegevens in het kader van binnen de "derde pijler" te nemen maatregelen, een instrument dat dezelfde garanties biedt als richtlijn 95/46/EG; verzoekt de Raad bovendien de verschillende databanken van het SIS, het DIS, van Eurodac en de Europol-Conventie naar de "eerste pijler" over te brengen en aan uniforme databeschermingsregelingen te onderwerpen,