12. Rega
rds identifying the future needs of the labour market, and future skills requirements, as a priority; emphasises the need for strategies for matching workers’ skills with the future
needs of the labour market; underlines, in this context, the fact that – in order to tackle the challenges posed by the transition to a less resource-intensive economy – appropriate levels of training and skills are needed for eco-innovations to flourish, and for EU waste legislation to be correctly implemented; recommends that the Member States integrate the circul
...[+++]ar economy model in their professional training schemes; notes that training can improve the perceived status of work in the recycling sector, and can help improve staff retention and health and safety practices; recalls in this context that, by promoting vocational training and work-based learning, the European Social Fund should help in satisfying the demand for sustainable quality jobs in the less resource-intensive industry, in line with the Social Investment Package presented by the Commission in February 2013.12. beschouwt de identificatie van de toekomstige behoeften van de arbeidsmarkt en de toekomstige behoefte aan vaardigheden als een prioriteit; wijst op het belang van strategieën waarmee de vaardigheden van werknemers worden afgestemd op de toekomstige behoeften van de arbeidsmarkt; onderstreept in dit verband dat er passende niveaus van opleid
ing en vaardigheden vereist zijn om het hoofd te kunnen bieden aan de uitdagingen die gepaard gaan met de overgang naar een grondstoffenzuiniger economie, zodat eco-innovaties zich onbelemmerd kunnen ontwikkelen en de EU-wetgeving inzake afval correct wordt uitgevoerd; beveelt de lidstaten aan
...[+++]het model van de kringloopeconomie op te nemen in hun beroepsopleidingprogramma's; merkt op dat opleiding het imago van banen in de recyclingsector kan verbeteren en kan bijdragen tot het behoud van personeel en tot betere praktijken op het vlak van gezondheid en veiligheid; herinnert er in deze context aan dat het Europees Sociaal Fonds middels de bevordering van beroepsopleiding en leren op de werkplek moet helpen voldoen aan de vraag naar duurzame en kwaliteitsvolle banen in een grondstoffenzuiniger economie, in overeenstemming met het sociaal investeringspakket dat de Commissie in februari 2013 heeft voorgesteld.