Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Continuing education
Continuing education and training
Further education
Further education and training
Further education of teachers
Further education practitioner
Further education principal
Further education teacher
High school special education teacher
High school special needs teacher
Instruct further education
Practitioner in further education
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Teach further education
Teacher of further education
Teaches further education
Teaching further education

Traduction de «further education teachers » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
practitioner in further education | teacher of further education | further education practitioner | further education teacher

docente tweedekansonderwijs | lesgeefster CBE | docente Centrum voor basiseducatie | leraar volwassenenonderwijs




further education of teachers

bijscholing van onderwijsgevenden


instruct further education | teaches further education | teach further education | teaching further education

volwassenenonderwijs geven


further education of teachers

bijscholing van onderwijsgevenden


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

leerkracht bijzonder voortgezet onderwijs | leraar buitengewoon secundair onderwijs | leerkracht speciaal voortgezet onderwijs | lerares bijzonder voortgezet onderwijs


continuing education | continuing education and training | further education | further education and training

vervolgonderwijs of -opleiding | vervolgopleiding




University/higher education teacher

docent hoger onderwijs


Educational maladjustment and discord with teachers and classmates

aanpassingsproblemen op school en onenigheid met onderwijzers en klasgenoten
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For example, the level of education in Europe remains inadequate (only 75% of young people aged 22 have completed some form of upper secondary level education, against a target of 85% by 2010), the level of participation in lifelong learning continues to be low (fewer than 10% of adults participate in further learning, the target being to reach 12.5% by 2010), and both failure at school (one in five pupils drops out of school, the objective being to reduce this rate by half) and social exclusion remain too high in the face of a worrying sh ...[+++]

Vooral het opleidingspeil van de Europeanen is nog steeds niet hoog genoeg (slechts 75% van de jongeren onder de tweeëntwintig jaar heeft een diploma van de tweede fase van het voortgezet onderwijs, terwijl het streven is om uiterlijk in 2010 een cijfer van 85% te bereiken). Levenslang leren vindt nog steeds te weinig plaats (nog geen 10% van de volwassenen blijven leren, terwijl het streven is om in 2010 een cijfer van 12,5% te bereiken). Het aantal vroegtijdige schoolverlaters is nog steeds veel te hoog (een op de vijf leerlingen verlaat de schoolbanken voortijdig, terwijl het streven is om dit aantal met de helft te verminderen).


V. whereas part of the solution for unemployment may be the development of high-quality vocational education and training systems, with highly qualified teachers and trainers, innovative learning methods, high-quality infrastructure and facilities and a high labour market relevance, offering pathways to further education and training;

V. overwegende dat de ontwikkeling van hoogstaande beroepsonderwijs- en opleidingsstelsels kan bijdragen aan de vermindering van de werkloosheid, en dat deze stelsels moeten worden voorzien van hooggeschoolde onderwijzers en opleiders, innovatieve leermethodes, hoogstaande leerinfrastructuur en -faciliteiten en een hoge arbeidsmarktrelevantie, alsook trajecten naar voortgezet onderwijs/voortgezette opleiding moeten omvatten;


16. Supports the mobility of young people and teachers as well as all forms of cooperation between schools and universities, for example common educational platforms, joint study programmes and joint projects, as a means to foster understanding and appreciation of cultural diversity and to provide young people with social, civic and intercultural competences and skills; is of the opinion, in this regard, that exposing children to other cultures at a very young age helps them obtain basic life skills and competences necessary for thei ...[+++]

16. staat achter de mobiliteit van jongeren en docenten alsmede alle vormen van samenwerking tussen scholen en universiteiten, bijvoorbeeld gemeenschappelijke onderwijsplatformen, gezamenlijke studieprogramma's en gezamenlijke projecten, als een middel om begrip te kweken, de waardering van culturele verscheidenheid te bevorderen en jongeren uit te rusten met sociale, interculturele en burgerschapscompetenties en -vaardigheden; is in dit verband van mening dat kinderen al op zeer jonge leeftijd met andere culturen in aanraking brengen hen helpt de elementaire vaardigheden en competenties te verwerven die zij nodig hebben voor hun persoonlijke ontwikkeling, ...[+++]


21. Stresses the key role of teachers and educators for the future development of their students; supports various initiatives addressing the shortage of well-qualified teachers and trainers in the Member States, and recommends further efforts for attracting, recruiting and training teachers and educators, including modernising curricula and in-service training; calls on the Member States to refine the competences of teachers and trainers and to provide them with continuous professional development, support and conditions to maximis ...[+++]

21. onderstreept de centrale rol van docenten en opleiders met het oog op de toekomstige ontwikkeling van hun leerlingen; steunt de diverse initiatieven om het tekort aan gekwalificeerde leerkrachten en opleiders in de lidstaten te verhelpen, en beveelt aan om verdere pogingen te ondernemen, o.a. door modernisering van de curricula en bijscholing, om leraren en opleiders aan te trekken, aan te werven en op te leiden; verzoekt de lidstaten de vakbekwaamheid van de leraren en opleiders verder te ontwikkelen en hun permanente bijscholingsmogelijkheden en steun te geven en voorwaarden te scheppen waaronder zij optimaal les kunnen geven, me ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Use all available instruments, such as those forming part of the open method of coordination, the Lifelong Learning Programme, the 7th Framework Programme for Research and Technological Development and the European Social Fund, to promote — using an integrated approach — evidence-based knowledge relevant to teacher education policies, further initiatives on mutual learning, innovative teacher education projects and the mobility of teachers, teacher educators and student teachers.

Gebruik te maken van alle beschikbare instrumenten, zoals die van de open coördinatiemethode en het programma Een Leven Lang Leren, het zevende kaderprogramma voor onderzoek en technologische ontwikkeling en het Europees Sociaal Fonds, om — middels een geïntegreerde aanpak — empirische kennis die relevant is voor het beleid op het gebied van de lerarenopleiding, verdere initiatieven inzake wederzijds leren, innovatieve projecten in het kader van de lerarenopleiding en de mobiliteit van leraren, lerarenopleiders en leraren in opleiding te bevorderen.


attractive and inclusive VET (both I-VET and C-VET), with highly qualified teachers and trainers, innovative learning methods, high-quality infrastructure and facilities, a high labour market relevance, and pathways to further education and training,

aantrekkelijke en inclusieve vormen van beroepsonderwijs en -opleiding (zowel op initieel niveau als wat betreft bij- en nascholing), met hooggekwalificeerde docenten en opleiders, innovatieve leermethoden, hoogwaardige infrastructuur en faciliteiten, een hoge arbeidsmarktrelevantie en aansluitende bijscholingsmogelijkheden.


19) All higher and further education courses should include a European dimension which gives opportunities for all students and trainees to work with students, teachers and teaching material from partner institutions in other European countries.

19) Alle instellingen voor hoger onderwijs en voor onderwijs na de leerplicht moeten voor een Europese dimensie in hun onderwijs zorgen, zodat studenten en trainees de mogelijkheid krijgen om met studenten, leerkrachten en onderwijsmateriaal van partnerinstellingen in andere Europese landen te werken.


Various measures are planned in different education and training sectors for training/further training teachers - for instance via regional centres of expertise - and financial assistance to help cover the cost of using ICTs, organising a national forum on ICTs at school, creating research or guidance structures related to ICT-assisted teaching, and providing assistance in producing content.

In verscheidene sectoren van onderwijs en scholing zijn initiatieven gepland voor scholing en bijscholing van onderwijsgevenden - bijvoorbeeld via regionale expertisecentra - en voor financiële steun om te kunnen voorzien in de aan het gebruik van ICT verbonden kosten, de organisatie van een nationaal forum over ICT op school, de invoering van onderzoeks- of begeleidingsstructuren op het gebied van door ICT ondersteund onderwijs en steun voor de ontwikkeling van inhouden.


The first concerns the basic and further training of teachers. The objective is the exchange of methodological and educational good practice between teachers in various Member States, namely the start-up of 'virtual training rooms' for basic and further training targeted at teachers who need to update their professional skills with a view to ensuring equivalence of educational qualifications.

Ten eerste op dat van de opleiding en voortgezette opleiding van leraren, met als doel de uitwisseling van "good practices" in de sfeer van methodiek en didactiek tussen leraren uit diverse lidstaten, d.w.z. de inrichting van virtuele praktijklokalen voor de opleiding en voortgezette opleiding van leraren die zich beroepsmatig willen bijscholen met het oog op de gelijkschakeling van hun diploma's.


(4) The Action Plan eEurope 2002 , developing the Lisbon strategy, presented the eLearning initiative as its educational component, and fixed a series of ambitious targets, inter alia, for connecting schools to Internet and for providing the necessary training to a sufficient number of teachers. The Action Plan eEurope 2005 further identifies eLearning as an important policy measure.

(4) In het actieplan e Europe 2002 , waarin de in Lissabon uitgestippelde strategie verder uitgewerkt wordt, is als onderwijsonderdeel een eLearning- initiatief gelanceerd en een reeks ambitieuze doelstellingen gepresenteerd, zoals aansluiting van scholen aan het internet en scholing van een voldoende aantal leerkrachten. eLearning maakt daarnaast ook deel uit van de beleidsmaatregelen die in het actieplan e Europe 2005 opgenomen zijn.


w