Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arts conservatory director
Continuing education
Continuing education and training
FE director
Further education
Further education and training
Further education director
Further education of teachers
Further education practitioner
Further education principal
Further education teacher
Instruct further education
Practitioner in further education
Teach further education
Teacher of further education
Teaches further education
Teaching further education

Traduction de «practitioner in further education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
practitioner in further education | teacher of further education | further education practitioner | further education teacher

docente tweedekansonderwijs | lesgeefster CBE | docente Centrum voor basiseducatie | leraar volwassenenonderwijs


instruct further education | teaches further education | teach further education | teaching further education

volwassenenonderwijs geven


continuing education | continuing education and training | further education | further education and training

vervolgonderwijs of -opleiding | vervolgopleiding


FE director | further education director | arts conservatory director | further education principal

coördinator volwassenenonderwijs | directeur Centrum voor volwassenenonderwijs | directeur volwassenenonderwijs | directrice Centrum voor volwassenenonderwijs






further education and training

vervolgonderwijs of -opleiding


further education of teachers

bijscholing van onderwijsgevenden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Children’s attainment in compulsory education has a strong direct impact on their later social participation, further education or training, and wages. However, access to high quality school education is uneven, so education systems often compound socio-economic inequalities.

Er bestaat een nauw en direct verband tussen het niveau dat kinderen in het leerplichtige onderwijs bereiken en hun latere maatschappelijke participatie, hun vervolgonderwijs en verdere scholing en hun loon. Wat betreft de toegang tot kwalitatief hoogwaardig onderwijs bestaan er geen gelijke kansen, zodat de onderwijsstelsels nog eens extra bijdragen tot sociaaleconomische ongelijkheid.


There are few systemic measures encouraging the participation of Roma youngsters in further education, or helping Roma students to reintegrate into the education system after they have dropped out. Although in Poland, Finland and Sweden measures were put in place to increase the number of students who complete secondary and higher education and to enhance vocational education and training of adult Roma, in most Member States, similar measures are rather sporadic, mainly co ...[+++]

Systematische maatregelen om de participatie van Romajongeren aan het voortgezet onderwijs of de terugkeer naar school van schooluitvallers uit deze bevolkingsgroep aan te moedigen zijn er nauwelijks. Alleen Polen, Finland en Zweden hebben maatregelen genomen om de participatie aan het voortgezet en hoger onderwijs te verhogen en het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding voor volwassen Roma te verbeteren. In de meeste lidstaten zijn maar weinig van dit soort maatregelen.


There is general agreement on the responsibility of the State for funding initial education and training, as well as acceptance of free access to basic and further education and training programmes for adults who lack educational qualifications.

Men is het erover eens dat de overheid verantwoordelijk is voor het subsidiëren van basisonderwijs en -opleiding en dat programma's voor basis- en voortgezet volwassenenonderwijs vrij toegankelijk moeten zijn voor mensen zonder vooropleiding.


148. Supports the promotion of comparability in the standards and quality of higher education qualifications through the Bologna Process; highlights the need for further consideration of cooperation and exchange of best practice in the area of further education, and the development of links to business and higher education institutions to ensure that post-16 vocational education and training across the EU develops the skill sets r ...[+++]

148. steunt de bevordering van de vergelijkbaarheid wat betreft de eisen en de kwaliteit van getuigschriften van hoger onderwijs in het kader van het proces van Bologna; beklemtoont de noodzaak van verder onderzoek naar samenwerking en uitwisseling van optimale praktijken op het gebied van voortgezet onderwijs en de ontwikkeling van banden tussen bedrijven en instellingen van hoger onderwijs om ervoor te zorgen dat in het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen in de hele EU de vaardigheden worden ontwikkeld die nodig zijn voor groei en banen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
R. whereas the time is ripe to take matters further, beginning with a no-holds-barred discussion of legal training for judges and practitioners and legal education at a forum involving the participation of members of the judiciary, the relevant national authorities – including councils for the judiciary and judicial training schools – and the Academy of European Law (ERA), the European Judicial Training Network (EJTN), the European Network of Councils for the Judiciary (ENCJ) and the European Law Institute (ELI);

R. overwegende dat het nu tijd is verder te gaan, te beginnen met een alomvattende discussie over de opleiding van rechters en uitoefenaars van justitiële beroepen en over rechtenonderwijs waaraan wordt deelgenomen door rechters, de bevoegde nationale autoriteiten - waaronder de raden voor de rechtspraak en de opleidingen van rechters - en de Europese Rechtsacademie, het Europees Netwerk voor de opleiding van rechters, het Europees Netwerk van raden voor de rechtspraak en het European Law Institute;


R. whereas the time is ripe to take matters further, beginning with a no-holds-barred discussion of legal training for judges and practitioners and legal education at a forum involving the participation of members of the judiciary, the relevant national authorities – including councils for the judiciary and judicial training schools – and the Academy of European Law (ERA), the European Judicial Training Network (EJTN), the European Network of Councils for the Judiciary (ENCJ) and the European Law Institute (ELI); ...[+++]

R. overwegende dat het nu tijd is verder te gaan, te beginnen met een alomvattende discussie over de opleiding van rechters en uitoefenaars van justitiële beroepen en over rechtenonderwijs waaraan wordt deelgenomen door rechters, de bevoegde nationale autoriteiten - waaronder de raden voor de rechtspraak en de opleidingen van rechters - en de Europese Rechtsacademie, het Europees Netwerk voor de opleiding van rechters, het Europees Netwerk van raden voor de rechtspraak en het European Law Institute;


19. . Calls on the Commission to identify financial barriers to education and further education in other countries for citizens of the new Member States and to consider the establishment of further measures promoting cross-border mobility in the area of education;

19. verzoekt de Commissie na te gaan op welke financiële belemmeringen burgers van de nieuwe lidstaten stuiten wat betreft hun opleiding of voortgezette opleiding in andere landen, en aanvullende maatregelen te overwegen ter bevordering van grensoverschrijdende mobiliteit op onderwijsgebied;


The results of the Pisa Study should have opened people's eyes. Finland has achieved excellent results in practising lifelong learning, beating Germany with its achievement principle in the first phase of education, which often blocks people's path to further education.

Het Pisa-onderzoek zou toch iedereen de ogen geopend moeten hebben geopend gezien de uitstekende resultaten in Finland – waar het levenslang leren in praktijk is gebracht – en de slechtere resultaten in Duitsland met een prestatiegericht basisonderwijs, dat voor veel mensen al een obstakel vormt om verder te leren.


Three indicators have been adopted for the education and training fields, i.e. public expenditure on education, adult participation in education and training, and the proportion of early school-leavers not in further education or training.

Voor de terreinen van het onderwijs en de scholing werden drie indicatoren vastgesteld: de overheidsuitgaven voor het onderwijs, de deelname van volwassenen aan onderwijs en scholing en het percentage vroegtijdige schoolverlaters dat geen verder onderwijs of scholing volgt.


* The number of 18 to 24 year olds with only lower-secondary level education who are not in further education and training should be halved by 2010.

* Halvering tussen nu en 2010 van het aantal 18-24-jarigen die alleen de onderbouw van de middelbare school hebben voltooid en geen verder onderwijs of scholing volgen.


w