Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commissariat général de la Police judiciaire
Consequences under criminal law
Correctional systems
Criminal Investigation Department
Criminal code
Criminal consequences
Criminal law
Criminal legal processes
Criminal procedure
Criminal procedure law
Criminal regulations
Criminal rules
Criminology
General criminal law
General principles of food law
General principles of food laws
General principles of food regulation
General principles of food rule
International criminal law
Investigation of criminal behaviour
Investigation of law breaking behaviour
Military criminal justice
Military criminal law
Procedural criminal law
Research into criminal behaviour

Vertaling van "general criminal law " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


criminal law [ criminal code | correctional systems(UNBIS) ]

strafrecht [ crimineel recht ]




military criminal law [ military criminal justice ]

krijgsrecht [ Militair strafrecht ]


criminal procedure | criminal procedure law | procedural criminal law

strafprocesrecht | strafvordering


consequences under criminal law | criminal consequences

strafrechtelijke gevolgen


criminal legal processes | criminal rules | criminal law | criminal regulations

strafwet | strafrecht | strafwetgeving


general principles of food laws | general principles of food rule | general principles of food law | general principles of food regulation

algemene beginselen van de levensmiddelenwetgeving | algemene principes van de levensmiddelenwetgeving


investigation of criminal behaviour | research into criminal behaviour | criminology | investigation of law breaking behaviour

criminologie


Commissariat général de la Police judiciaire (1) | Criminal Investigation Department (2)

Commissariaat-Generaal van de Gerechtelijke Politie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
But while all EU Member States have legal provisions in place to prosecute the perpetrators of FGM, either under general or specific criminal laws, prosecutions are very rare.

Hoewel de daders van VGV in alle EU-lidstaten kunnen worden vervolgd op grond van algemene of specifieke strafwetgeving, komt het zelden tot vervolging.


But while all EU Member States and Croatia have legal provisions in place to prosecute the perpetrators of FGM, either under general or specific criminal laws, prosecutions are very rare.

Hoewel in alle EU-lidstaten en Kroatië daders van VGV kunnen worden vervolgd op grond van algemene of specifieke strafwetgeving, gebeurt dit maar zelden.


10. Recognises, in this regard, the high level of cooperation existing between police and judicial authorities in the Member States, as well as between them and Europol and Eurojust as regards criminal acts perpetrated against children with the help of digital media, an example being the 2011 ‘Icarus’ crackdown targeting online child sex abuse file-sharing networks; stresses, however, that further improvement could be achieved in connection with further harmonisation of the criminal law and criminal procedures of the Member States, including the procedural and data protection rights of suspects and respect for fundamental rights based o ...[+++]

10. onderkent in dit verband de zeer intensieve samenwerking tussen de politiële en justitiële autoriteiten in de lidstaten, evenals tussen deze autoriteiten en Europol en Eurojust, op het gebied van misdrijven die met behulp van digitale media tegen kinderen worden begaan, waarbij operatie 'Icarus' in 2011 tegen netwerken voor het online delen van bestanden met kinderporno als voorbeeld kan worden genoemd; benadrukt echter dat er, gezien de bestaande belemmeringen voor volledige samenwerking en wederzijds vertrouwen, verdere verbeteringen mogelijk zijn in het kader van een verdergaande harmonisering van het strafrecht en strafrechtelijke procedures in de lidstaten, met inbegrip van de procedurele rechten en de rechten op het gebied van ge ...[+++]


15. Calls for an inter-institutional agreement on the principles and working methods governing proposals for future EU substantive criminal law provisions and invites the Commission and the Council to establish an inter-institutional working group in which these institutions and Parliament can draw up such an agreement and discuss general matters, where appropriate consulting independent experts, with a view to ensuring coherence i ...[+++]

15. dringt aan op een interinstitutionele overeenkomst betreffende de beginselen en methoden voor het opstellen van voorstellen voor toekomstige materiële EU-bepalingen inzake materieel strafrecht en vraagt de Commissie en de Raad een interinstitutionele werkgroep in te stellen met behulp waarvan deze instellingen en het Parlement een dergelijke overeenkomst kunnen opstellen en algemene aangelegenheden kunnen bespreken gericht op het waarborgen van de cohesie binnen het EU-strafrecht;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Examples of disparity in criminal law at national level are many and varied. For example, the protection of freedom of expression and the definition of what constitutes a violation of freedom of expression differ markedly from one country to another. It would therefore be very dangerous to insist that a penalty handed down in one country should automatically be applied in another: dangerous not only for those who come before the law, but also for the rule of law generally.

Er zijn veel en uiteenlopende voorbeelden van verschil in strafrecht op nationaal niveau.Bijvoorbeeld, de bescherming van de vrijheid van meningsuiting en de definitie van wat een schending van de vrijheid van meningsuiting vormt, verschillen duidelijk van land tot land.Het zou daarom zeer gevaarlijk zijn erop aan te dringen dat een straf die wordt opgelegd in het ene land automatisch moet worden toegepast in een ander: gevaarlijk niet alleen voor degenen die voor de rechter verschijnen maar ook voor het recht in het algemeen.


Examples of disparity in criminal law at national level are many and varied. For example, the protection of freedom of expression and the definition of what constitutes a violation of freedom of expression differ markedly from one country to another. It would therefore be very dangerous to insist that a penalty handed down in one country should automatically be applied in another: dangerous not only for those who come before the law, but also for the rule of law generally.

Er zijn veel en uiteenlopende voorbeelden van verschil in strafrecht op nationaal niveau.Bijvoorbeeld, de bescherming van de vrijheid van meningsuiting en de definitie van wat een schending van de vrijheid van meningsuiting vormt, verschillen duidelijk van land tot land.Het zou daarom zeer gevaarlijk zijn erop aan te dringen dat een straf die wordt opgelegd in het ene land automatisch moet worden toegepast in een ander: gevaarlijk niet alleen voor degenen die voor de rechter verschijnen maar ook voor het recht in het algemeen.


The Court finds, as it did previously in Case C-176/03 Commission v Council , that although it is true that, as a general rule, neither criminal law nor the rules of criminal procedure fall within the Community’s competence, the fact remains that when the application of effective, proportionate and dissuasive criminal penalties by the competent national authorities is an essential measure for combating serious environmental offences, the Community legislature may require the Member States to introduce such penalties in order to ensure that the rules ...[+++]

Het Hof constateert, zoals het ook reeds in de zaak Commissie/Raad heeft gedaan, dat ofschoon de strafwetgeving evenals het strafprocesrecht in beginsel niet tot de bevoegdheid van de Gemeenschap behoort, de gemeenschapswetgever niettemin, wanneer het gebruik van doeltreffende, evenredige en afschrikkende straffen door de bevoegde nationale instanties een onontbeerlijke maatregel is in de strijd tegen ernstige aantastingen van het milieu, aan de lidstaten de verplichting kan opleggen om dergelijke sancties in te stellen teneinde de volledige doeltreffendheid van de door hem op het gebied van de milieubescherming vastgestelde normen te ve ...[+++]


J. whereas the Community law system relies on general principles of law common to the national legal systems and on Article 10 of the EC Treaty, which enshrines the principle of loyal cooperation, for competence to require Member States to provide appropriate sanctions, including criminal law sanctions, to ensure fulfilment of obligations arising from the EC Treaty or its implementing measures, as recognised by the European Court of Justice,

J. overwegende dat het rechtsstelsel van de Gemeenschap berust op algemene rechtsbeginselen welke de nationale rechtstelsels gemeen hebben en op artikel 10 van het EG-Verdrag betreffende het beginsel van loyale samenwerking, op grond waarvan van de lidstaten verlangd kan worden dat zij bindende strafrechtelijke sancties invoeren om de nakoming van uit het EG-Verdrag of de maatregelen ter uitvoering daarvan voortvloeiende verplichtingen, zoals erkend door het Europese Hof van Justitie, te verzekeren,


as a result of the Council Framework Decision on combating trafficking in human beings Member States generally now dispose of specific criminal law provisions incriminating trafficking in human beings for the purpose of sexual and labour exploitation; it seems that, as far as information was provided, Member States dispose of criminal law provisions imposing penalties on the facilitation of illegal transit and residence; for both Framework Decisions still not all Member States have transmitted the relevant information to the Commission and the informati ...[+++]

dankzij het Kaderbesluit van de Raad inzake bestrijding van mensenhandel beschikken de lidstaten nu in het algemeen over specifieke strafrechtelijke bepalingen waarbij mensenhandel met het oog op uitbuiting op arbeidsgebied of met het oog op seksuele uitbuiting strafbaar wordt gesteld; de lidstaten lijken - voorzover uit de beschikbare informatie is af te leiden - te beschikken over strafrechtelijke bepalingen waarbij sancties zijn vastgesteld voor hulpverlening bij illegale doortocht en illegaal verblijf; voor de beide kaderbesluiten heeft de Commissie nog steeds niet van alle lidstaten de nodige informatie ontvangen, en een aantal li ...[+++]


3. Declaration by the United Kingdom delegation re Title I: "The United Kingdom delegation declares that for the purposes of the application of the Joint Action by the United Kingdom, and taking into account the provisions and general principles of United Kingdom criminal law, the United Kingdom will apply Title I, paragraph A, points (a) to (e) and references thereto where the relevant behaviour is threatening, abusive or insulting and is carried out with the intention of stirring up racial hatred or is likely to do so".

3. Verklaring van de Britse delegatie inzake Titel I : "De Britse delegatie verklaart dat het Verenigd Koninkrijk bij de tenuitvoerlegging van het gemeenschappelijk optreden door het Verenigd Koninkrijk en met inachtneming van de bepalingen en algemene beginselen van het Britse strafrecht, Titel I, littera A, punten a) tot en met e) en de desbetreffende verwijzingen zal toepassen wanneer de gewraakte gedragingen bedreigend, kwetsend of beledigend zijn en ten doel hebben rassenhaat aan te wakkeren of geacht kunnen worden dit te doen".


w