Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analysis of groundwater characteristics
Aquifer
Assess groundwater environmental impact
Assessing environmental impact of groundwater
Dammed-up groundwater
Dammed-up water
Dry extract
Extract
Extraction of oil
Ginkgo biloba extract
Ground water
Groundwater
Groundwater characteristics analysis
Groundwater environmental impact assessment
Groundwater environmental impact estimation
Groundwater extraction
Mineral extraction industry
Mining extraction
Mining extraction technique
Model groundwater
Modelling groundwater
Oil extraction
Phreatic water
Reporting on landfill groundwater quality
Study groundwater
Study groundwater quality
Studying of groundwater quality
Total dry extract
Water table
Wetness due to dammed-up groundwater
Wetness due to dammed-up water

Vertaling van "groundwater extraction " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


analysis of groundwater characteristics | groundwater characteristics analysis | model groundwater | modelling groundwater

grondwater modelleren


groundwater environmental impact assessment | groundwater environmental impact estimation | assess groundwater environmental impact | assessing environmental impact of groundwater

gevolgen voor het milieu van grondwater beoordelen | milieu-effecten van grondwater beoordelen


reporting on landfill groundwater quality | study groundwater quality | study groundwater | studying of groundwater quality

grondwater onderzoeken


dammed-up groundwater | dammed-up water | wetness due to dammed-up groundwater | wetness due to dammed-up water

natheid door opgestuwd water natheid door opgestuwd grondwater | opgestuwd grondwater | opgestuwd water | stuwvocht


mining extraction [ mineral extraction industry | mining extraction technique ]

winning van delfstoffen [ mijnbouw ]


dry extract | extract | total dry extract

extractiestoffen | totale droge stof


groundwater [ aquifer | ground water | phreatic water | water table ]

grondwater [ watervoerende laag ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Examples include: a 50 % reduction in waste fees; a 20-30 % reduction in fees for licensing procedures; a reduction of up to 100 % in fees for monitoring and enforcement under national law, a 30 % reduction in fees for public services performed by government agencies, a 30 % reduction in fees for surface water licensing procedures, groundwater extraction permits and for landfill licensing procedures.

Voorbeelden van kortingvoordelen zijn een korting van 50 % op afvalheffingen, van 20-30 % op vergunningtarieven, van maximaal 100 % op tarieven voor wettelijk toezicht en handhaving, van 30 % op tarieven voor overheidsdiensten en van 30 % op vergunningen voor de onttrekking van oppervlakte- of grondwater en stortvergunningen.


the groundwater exposure for the less strongly absorbed components that constitute the extract and for potential soil transformation products;

de blootstelling van het grondwater wat minder sterk geabsorbeerde bestanddelen van het extract en potentiële bodemtransformatieproducten betreft;


5. Stresses that UFF extraction, like conventional fossil fuel extraction, has risks; believes that these risks should be contained through pre-emptive measures including proper planning, testing, use of new and best available technologies, best industry practices and continuous data collection, monitoring and reporting conducted within a robust regulatory framework; considers it crucial, before the start of UFF operations, to require measuring for baseline levels of naturally occurring methane and chemicals in groundwater in aquifers and cur ...[+++]

5. benadrukt dat de winning van onconventionele fossiele brandstoffen – net als die van conventionele fossiele brandstoffen – risico's met zich meebrengt; is van mening dat deze risico's dienen te worden weggenomen met de nodige voorzorgsmaatregelen, zoals goede planning, grondig uitgevoerde tests, toepassing van nieuwe en beste beschikbare technologieën, beste industriepraktijken en continue gegevensvergaring, alsook toezicht en verslaglegging, uitgevoerd in overeenstemming met een robuust wetgevingskader; is van mening dat het cruciaal is om voor aanvang van activiteiten omtrent onconventionele fossiele brandstoffen te vereisen dat bij potentiële boorplekken de basiswaarden worden gemeten van het van nature voorkomende methaan en de chemi ...[+++]


56. Welcomes the focus on MBIs for implementation of the Water Framework Directive (WFD) and considers it highly important to internalise the costs of groundwater extraction, water quality degradation and water utilities in the pricing of water; stresses that the WFD can serve as a reference for the definition of MBIs for the environment; urges the Commission to examine the implementation in the Member States and to use the WFD Common Implementation Strategy and Pilot River Basins to explore and promote best practices; urges the Member States to step up their efforts to implement the WFD correctly and, in particular, to guarantee that ...[+++]

56. is verheugd over de nadruk die wordt gelegd op MBI's voor de invoering van de kaderrichtlijn over water en acht het van vitaal belang om de kosten die verband houden met de winning van oppervlaktewater, de achteruitgang van de waterkwaliteit en met zuiveringsinstallaties door te berekenen in de prijs van water; benadrukt dat de kaderrichtlijn over water als uitgangspunt kan dienen voor de vaststelling van MBI's voor het milieu; verzoekt de Commissie met nadruk om de toepassing daarvan in de lidstaten te onderzoeken en om gebruik te maken van de gemeenschappelijke invoeringsstrategie van de kaderrichtlijn over water en van proefbekk ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
59. Welcomes the focus on MBIs for implementation of the Water Framework Directive (WFD) and considers it highly important to internalise the costs of groundwater extraction, water quality degradation and water utilities in the pricing of water; stresses that the WFD can serve as a reference for the definition of MBIs for the environment; urges the Commission to examine the implementation in the Member States and to use the WFD Common Implementation Strategy and Pilot River Basins to explore and promote best practices; urges the Member States to step up their efforts to implement the WFD correctly and, in particular, to guarantee that ...[+++]

59. is verheugd over de nadruk die wordt gelegd op MBI's voor de invoering van de kaderrichtlijn over water en acht het van vitaal belang om de kosten die verband houden met de winning van oppervlaktewater, de achteruitgang van de waterkwaliteit en met zuiveringsinstallaties door te berekenen in de prijs van water; benadrukt dat de kaderrichtlijn over water als uitgangspunt kan dienen voor de vaststelling van MBI's voor het milieu; verzoekt de Commissie met nadruk om de toepassing daarvan in de lidstaten te onderzoeken en om gebruik te maken van de gemeenschappelijke invoeringsstrategie van de kaderrichtlijn over water en van proefbekk ...[+++]


56. Welcomes the focus on MBIs for implementation of the Water Framework Directive (WFD) and considers it highly important to internalise the costs of groundwater extraction, water quality degradation and water utilities in the pricing of water; stresses that the WFD can serve as a reference for the definition of MBIs for the environment; urges the Commission to examine the implementation in the Member States and to use the WFD Common Implementation Strategy and Pilot River Basins to explore and promote best practices; urges the Member States to step up their efforts to implement the WFD correctly and, in particular, to guarantee that ...[+++]

56. is verheugd over de nadruk die wordt gelegd op MBI's voor de invoering van de kaderrichtlijn over water en acht het van vitaal belang om de kosten die verband houden met de winning van oppervlaktewater, de achteruitgang van de waterkwaliteit en met zuiveringsinstallaties door te berekenen in de prijs van water; benadrukt dat de kaderrichtlijn over water als uitgangspunt kan dienen voor de vaststelling van MBI's voor het milieu; verzoekt de Commissie met nadruk om de toepassing daarvan in de lidstaten te onderzoeken en om gebruik te maken van de gemeenschappelijke invoeringsstrategie van de kaderrichtlijn over water en van proefbekk ...[+++]


Nor should this Directive apply to waste resulting from the offshore prospecting, extraction and treatment of mineral resources or to the injection of water and re‐injection of pumped groundwater, while inert waste, non-hazardous prospecting waste, unpolluted soil and waste resulting from the extraction, treatment and storage of peat should be covered only by a limited set of requirements due to their lower environmental risks.

Evenmin is deze richtlijn van toepassing op afval dat afkomstig is van de offshore-prospectie, ‐winning en ‐verwerking van mineralen, of de injectie van water en herinjectie van opgepompt grondwater; op inert afval, niet-gevaarlijk afval uit prospectie, niet-verontreinigde grond en afval uit de winning, de behandeling en de opslag van turf is vanwege het lagere milieurisico slechts een beperkte reeks voorschriften van toepassing.


It is necessary to indicate clearly the requirements with which waste facilities servicing the extractive industries should comply as regards location, management, control, closure and preventive and protective measures to be taken against any threat to the environment in the short and long-term perspectives, and more especially against the pollution of groundwater by leachate infiltration into the soil.

Er dient duidelijk te worden aangegeven aan welke voorschriften afvalvoorzieningen voor de winningsindustrieën moeten voldoen uit het oogpunt van ligging, beheer, controle, sluiting, alsmede preventieve en beschermende maatregelen tegen eventuele gevaren voor het milieu, op korte en op lange termijn, en vooral tegen grondwaterverontreiniging door infiltratie van percolaat in de bodem.


Waste placed back into the excavation voids either for their rehabilitation or for construction purposes related to the mineral extraction process, such as the building or maintenance within voids of means of access for machinery, haulage ramps, bulkheads, safety barricades or berms, needs also to be subject to certain requirements in order to protect surface water and/or groundwater, secure the stability of such waste, and ensure appropriate monitoring upon cessation of such activities.

De bescherming van het oppervlaktewater en/of het grondwater, het verzekeren van de stabiliteit van dergelijk afval en een adequate monitoring bij de beëindiging van die activiteiten, vereist dat ook het afval dat in de uitgegraven ruimten wordt teruggeplaatst, hetzij met het oog op de rehabilitatie van die ruimten, hetzij voor bouwdoeleinden die verband houden met de winning van mineralen, zoals de constructie of het onderhoud in genoemde ruimten van toegangswegen voor machines, transporthellingen, schotten, veiligheidswanden of bermen, aan bepaalde eisen voldoet.


(9) Nor should this Directive apply to waste resulting from the offshore prospecting, extraction and treatment of mineral resources or to the injection of water and re-injection of pumped groundwater, while inert waste, non-hazardous prospecting waste, unpolluted soil and waste resulting from the extraction, treatment and storage of peat should be covered only by a limited set of requirements due to their lower environmental risks.

(9) Evenmin is deze richtlijn van toepassing op afval dat afkomstig is van de offshore-prospectie, -winning en -verwerking van mineralen, of de injectie van water en herinjectie van opgepompt grondwater; op inert afval, niet-gevaarlijk afval uit prospectie, niet-verontreinigde grond en afval uit de winning, de behandeling en de opslag van turf is vanwege het lagere milieurisico slechts een beperkte reeks voorschriften van toepassing.


w