Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Domestic science education
Domestic work
High school business studies teacher
Home economics
Home economics schools
Home economics teacher
Housekeeping economy
Housework
Rural economics school
Rural home economics school
Secondary school head of department
Secondary school schoolteacher
Secondary school teacher
Teacher of economics in high school

Vertaling van "home economics schools " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


domestic science education | home economics schools

huishoud-en nijverheidsonderwijs




home economics teacher | secondary school schoolteacher | secondary school head of department | secondary school teacher

leerkracht voortgezet onderwijs | onderwijsgevende secundair onderwijs | leerkracht voortgezet onderwijs | leraar secundair onderwijs


high school business studies teacher | teacher of economics in high school | business studies and economics teacher secondary school | teacher of business studies and economics in secondary schools

docent bedrijfskunde en economie voortgezet onderwijs | leerkracht bedrijfskunde en economie secundair onderwijs | leerkracht economie voortgezet onderwijs | onderwijsgevende economie secundair onderwijs


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty to other people or animals, severe destructiveness to property, fire-setting, stealing, repeated lying, tru ...[+++]

Omschrijving: Gedragsstoornissen worden gekenmerkt door een zich herhalend en aanhoudend patroon van dissociaal, agressief of uitdagend gedrag. Zulk gedrag dient wel een belangrijke schending te zijn van wat voor de leeftijd nog maatschappelijk toelaatbaar wordt geacht; het dient dus ernstiger te zijn dan gewoon kattenkwaad bij kinderen of opstandigheid bij jeugdigen en dient duurzaam te zijn (zes maanden of langer). Kenmerken van een gedragsstoornis kunnen ook symptomatisch zijn voor andere psychiatrische toestanden, in welke gevallen aan de onderliggende diagnose de voorkeur gegeven dient te worden. | Voorbeelden van gedrag waarop de diagnose is gebaseerd zijn een buitensporige mate van vechten en intimideren; wreedheid tegenover andere ...[+++]


housekeeping economy [ domestic work | home economics | housework | Housework(STW) ]

huishoudkunde
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ability of women and girls to empower themselves economically and socially by going to school or by engaging in productive and civic activities outside the home is constrained by their responsibility for everyday tasks in the household division of labour.

Het vermogen van vrouwen en meisjes om hun economische en sociale positie te verbeteren door naar school te gaan of productieve en maatschappelijke activiteiten buitenshuis te verrichten, wordt beperkt door hun verantwoordelijkheid voor de dagelijkse huishoudelijke taken.


Z. whereas empirical evidence suggests that, in times of economic crisis, when education budgets are reduced, more children will prematurely leave school or not attend at all to join the workforce; whereas over 190 million children between the ages of 5 and 14 are forced to work, with one in four children aged 5-17 being used as child labourers in sub-Saharan Africa, compared to one in eight in Asia-Pacific and one in ten in Latin America and the Caribbean; whereas girls in particular are at a higher risk of being taken out of scho ...[+++]

Z. overwegende dat er empirisch bewijs voorhanden is dat erop wijst dat er, in tijden van economische crisis, wanneer de budgetten voor onderwijs teruggebracht worden, meer kinderen voortijdig van school gaan of helemaal geen onderwijs volgen om toe te treden tot de beroepsbevolking; overwegende dat meer dan 190 miljoen kinderen in de leeftijd van 5 tot 14 gedwongen worden om te werken en dat een op de vier kinderen in de leeftijd van 5 tot 17 kinderarbeid moet verrichten in Afrika ten zuiden van de Sahara, vergeleken met een op de ...[+++]


Z. whereas empirical evidence suggests that, in times of economic crisis, when education budgets are reduced, more children will prematurely leave school or not attend at all to join the workforce; whereas over 190 million children between the ages of 5 and 14 are forced to work, with one in four children aged 5-17 being used as child labourers in sub-Saharan Africa, compared to one in eight in Asia-Pacific and one in ten in Latin America and the Caribbean; whereas girls in particular are at a higher risk of being taken out of schoo ...[+++]

Z. overwegende dat er empirisch bewijs voorhanden is dat erop wijst dat er, in tijden van economische crisis, wanneer de budgetten voor onderwijs teruggebracht worden, meer kinderen voortijdig van school gaan of helemaal geen onderwijs volgen om toe te treden tot de beroepsbevolking; overwegende dat meer dan 190 miljoen kinderen in de leeftijd van 5 tot 14 gedwongen worden om te werken en dat een op de vier kinderen in de leeftijd van 5 tot 17 kinderarbeid moet verrichten in Afrika ten zuiden van de Sahara, vergeleken met een op de a ...[+++]


We must not only help prevent violence; we must also work to provide women with access to economic opportunities, to ensure their equal participation in public life, repeal laws and practices that continue to discriminate against them and ensure that homes, offices, streets and schools are safe for women and girls.

We moeten niet alleen geweld helpen voorkómen, maar vrouwen ook meer economische kansen bieden en ervoor zorgen dat zij op voet van gelijkheid deelnemen aan het openbare leven. We moeten wetten en praktijken die discriminerend zijn voor vrouwen afschaffen en ervoor zorgen dat vrouwen en meisjes thuis, op het werk, op straat en op school veilig zijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These include initiatives to encourage pupils from different ethnic and socio-economic groups to get involved in joint activities (Latvia, for instance, has launched a project on these lines) or to bring children in primary schools together with old people in retirement homes (France is among the countries to encourage such 'intergenerational' projects).

Het gaat hierbij onder meer om initiatieven om leerlingen uit verschillende etnische en sociaaleconomische groepen te stimuleren deel te nemen aan gezamenlijke activiteiten (onder andere Letland heeft een dergelijk project opgezet) of om kinderen in basisscholen en ouderen in bejaardentehuizen samen te brengen (Frankrijk is een van de landen die dit soort "intergenerationele" projecten stimuleert).


Improving services, both economic and structural services, to assist families – for example, nursery schools for children, efficient public transport, home care for the elderly and the sick – would relieve women, particularly working women, of many of the responsibilities they are normally forced to bear.

Door de financiële en infrastructurele dienstverlening voor gezinnen te verbeteren en hen op die manier te ondersteunen – denk aan kindercrèches, efficiënt openbaar vervoer en thuiszorg voor ouderen en zieken – kunnen vrouwen, en werkende vrouwen in het bijzonder, worden ontlast van een groot deel van de verantwoordelijkheden die zij normaalgesproken moeten dragen.


Of particular concern is the situation of those for whom linguistic and cultural differences between home and school are combined with poor socio-economic circumstances.

Bijzonder zorgwekkend is de situatie wanneer de taal- en de culturele verschillen tussen thuis- en schoolsituatie gepaard gaan met ongunstige sociaaleconomische omstandigheden.


International data, including PISA and TIMSS studies, have identified systemic issues such as differences between schools and variations in pupil backgrounds (for instance due to socio-economic circumstances, the level of parents’ education, the availability of ICT equipment at home, etc.) as factors that affect performance in reading, mathematics and science.

Uit internationale gegevens, waaronder de studies PISA en TIMSS, is gebleken dat er systematische problemen bestaan, zoals verschillen tussen scholen en in de achtergrond van leerlingen (bijvoorbeeld als gevolg van sociaal-economische omstandigheden, het onderwijsniveau van de ouders, beschikbaarheid van ICT-apparatuur thuis, enz.) die van invloed zijn op de prestaties bij het lezen en in de wiskunde en de exacte vakken.


Granting non-European immigrants the right to vote in local and European elections; relaxing the measures allowing economic migrants to enter, and stay in, Europe; approving mass regularisations as a means of creating future prospects for illegal immigrants; launching awareness campaigns on the positive impact of immigration policies and including the history of migrations in school curricula; reaffirming immigrants’ right to large-scale family reunifications; allowing economic migrants to benefit from social security payments fr ...[+++]

verlening van stemrecht voor lokale en Europese verkiezingen aan immigranten van buiten Europa; versoepeling van de toelatings- en verblijfsvoorwaarden voor economische migranten; instemming met massale regularisatie als middel om toekomstperspectieven te creëren voor illegalen; lancering van sensibiliseringscampagnes over de positieve effecten van het immigratie- en integratiebeleid in de studieprogramma's over de geschiedenis van de migratie; bekrachtiging van het recht op ruime gezinshereniging; de mogelijkheid voor economische arbeidsmigranten om ook na hun terugkeer naar hun land in aanmerking te ...[+++]


Granting non-European immigrants the right to vote in local and European elections; relaxing the measures allowing economic migrants to enter, and stay in, Europe; approving mass regularisations as a means of creating future prospects for illegal immigrants; launching awareness campaigns on the positive impact of immigration policies and including the history of migrations in school curricula; reaffirming immigrants’ right to large-scale family reunifications; allowing economic migrants to benefit from social security payments fr ...[+++]

verlening van stemrecht voor lokale en Europese verkiezingen aan immigranten van buiten Europa; versoepeling van de toelatings- en verblijfsvoorwaarden voor economische migranten; instemming met massale regularisatie als middel om toekomstperspectieven te creëren voor illegalen; lancering van sensibiliseringscampagnes over de positieve effecten van het immigratie- en integratiebeleid in de studieprogramma's over de geschiedenis van de migratie; bekrachtiging van het recht op ruime gezinshereniging; de mogelijkheid voor economische arbeidsmigranten om ook na hun terugkeer naar hun land in aanmerking te ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'home economics schools' ->

Date index: 2021-10-24
w