Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Domestic science education
Home economics schools
Home economics teacher
Rural domestic economy
Rural home economics
Rural home economics school
Secondary school head of department
Secondary school schoolteacher
Secondary school teacher

Vertaling van "rural home economics school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


rural domestic economy | rural home economics

landbouwhuishoudkunde


domestic science education | home economics schools

huishoud-en nijverheidsonderwijs


home economics teacher | secondary school schoolteacher | secondary school head of department | secondary school teacher

leerkracht voortgezet onderwijs | onderwijsgevende secundair onderwijs | leerkracht voortgezet onderwijs | leraar secundair onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ability of women and girls to empower themselves economically and socially by going to school or by engaging in productive and civic activities outside the home is constrained by their responsibility for everyday tasks in the household division of labour.

Het vermogen van vrouwen en meisjes om hun economische en sociale positie te verbeteren door naar school te gaan of productieve en maatschappelijke activiteiten buitenshuis te verrichten, wordt beperkt door hun verantwoordelijkheid voor de dagelijkse huishoudelijke taken.


Cost reduction rules support the strategic connectivity objectives that the European Commission has recently proposed (see related press release here): by 2025, all main socio-economic drivers, such as schools, universities, research centres, transport hubs, all providers of public services such as hospitals and administrations, and enterprises relying on digital technologies, should have access to extremely high - gigabit - connectivity (allowing users to download/upload 1 gigabit of data per second); all European ho ...[+++]

Regels inzake kostenverlaging ondersteunen de strategische connectiviteitsdoelstellingen die de Europese Commissie recentelijk heeft voorgesteld (zie de desbetreffende persmededeling). Uiterlijk in 2025 moeten alle sociaaleconomisch belangrijke spelers, zoals scholen, universiteiten, onderzoekscentra, vervoersknooppunten, openbare diensten (bijv. ziekenhuizen en overheden) en van digitale technologie afhankelijke bedrijven, toegang krijgen tot een extreem snelle gigabit-aansluiting (uploaden én downloaden met 1 gigabit/seconde). Alle Europese huishoudens, in de stad en op het platteland, moeten toegang hebben tot verbindingen met een dow ...[+++]


They will select participating schools on the basis of their computer equipment and knowledge of languages. They will ensure that rural and urban schools, as well as children from different socio-economic backgrounds, are involved.

Zij wijzen scholen aan die op basis van hun computeruitrusting en talenkennis geschikt zijn om aan het project deel te nemen en zorgen er daarbij voor dat hun selectie zowel stedelijke als plattelandscholen en kinderen uit verschillende sociaal-economische milieus omvat.


Z. whereas empirical evidence suggests that, in times of economic crisis, when education budgets are reduced, more children will prematurely leave school or not attend at all to join the workforce; whereas over 190 million children between the ages of 5 and 14 are forced to work, with one in four children aged 5-17 being used as child labourers in sub-Saharan Africa, compared to one in eight in Asia-Pacific and one in ten in Latin America and the Caribbean; whereas girls in particular are at a higher risk of being taken out of scho ...[+++]

Z. overwegende dat er empirisch bewijs voorhanden is dat erop wijst dat er, in tijden van economische crisis, wanneer de budgetten voor onderwijs teruggebracht worden, meer kinderen voortijdig van school gaan of helemaal geen onderwijs volgen om toe te treden tot de beroepsbevolking; overwegende dat meer dan 190 miljoen kinderen in de leeftijd van 5 tot 14 gedwongen worden om te werken en dat een op de vier kinderen in de leeftijd van 5 tot 17 kinderarbeid moet verrichten in Afrika ten zuiden van de Sahara, vergeleken met een op de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We must not only help prevent violence; we must also work to provide women with access to economic opportunities, to ensure their equal participation in public life, repeal laws and practices that continue to discriminate against them and ensure that homes, offices, streets and schools are safe for women and girls.

We moeten niet alleen geweld helpen voorkómen, maar vrouwen ook meer economische kansen bieden en ervoor zorgen dat zij op voet van gelijkheid deelnemen aan het openbare leven. We moeten wetten en praktijken die discriminerend zijn voor vrouwen afschaffen en ervoor zorgen dat vrouwen en meisjes thuis, op het werk, op straat en op school veilig zijn.


These include initiatives to encourage pupils from different ethnic and socio-economic groups to get involved in joint activities (Latvia, for instance, has launched a project on these lines) or to bring children in primary schools together with old people in retirement homes (France is among the countries to encourage such 'intergenerational' projects).

Het gaat hierbij onder meer om initiatieven om leerlingen uit verschillende etnische en sociaaleconomische groepen te stimuleren deel te nemen aan gezamenlijke activiteiten (onder andere Letland heeft een dergelijk project opgezet) of om kinderen in basisscholen en ouderen in bejaardentehuizen samen te brengen (Frankrijk is een van de landen die dit soort "intergenerationele" projecten stimuleert).


Of particular concern is the situation of those for whom linguistic and cultural differences between home and school are combined with poor socio-economic circumstances.

Bijzonder zorgwekkend is de situatie wanneer de taal- en de culturele verschillen tussen thuis- en schoolsituatie gepaard gaan met ongunstige sociaaleconomische omstandigheden.


International data, including PISA and TIMSS studies, have identified systemic issues such as differences between schools and variations in pupil backgrounds (for instance due to socio-economic circumstances, the level of parents’ education, the availability of ICT equipment at home, etc.) as factors that affect performance in reading, mathematics and science.

Uit internationale gegevens, waaronder de studies PISA en TIMSS, is gebleken dat er systematische problemen bestaan, zoals verschillen tussen scholen en in de achtergrond van leerlingen (bijvoorbeeld als gevolg van sociaal-economische omstandigheden, het onderwijsniveau van de ouders, beschikbaarheid van ICT-apparatuur thuis, enz.) die van invloed zijn op de prestaties bij het lezen en in de wiskunde en de exacte vakken.


master in rural home economics ("Meister in der ländlichen Hauswirtschaft"),

meester in de landbouwhuishoudkunde ("Meister in der ländlichen Hauswirtschaft");


master in rural home economics ("Meister in der laendlichen Hauswirtschaft")

landbouwhuishoudkunde (Meister in der ländlichen Hauswirtschaft);




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'rural home economics school' ->

Date index: 2024-01-19
w