Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist homeless
Assist the homeless
FEANTSA
Help the homeless
Homeless
Homeless
Homeless family
Homeless people
Homelessness
Homelessness guidance worker
Homelessness social worker
Homelessness worker
Hostel for the homeless
Housing options and advice worker
No fixed abode
Support the homeless
The homeless
Vagrancy
Without fixed abode

Traduction de «homeless » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
help the homeless | support the homeless | assist homeless | assist the homeless

daklozen helpen








homelessness social worker | housing options and advice worker | homelessness guidance worker | homelessness worker

daklozenwerker | thuislozenwerker


homelessness [ no fixed abode | vagrancy | without fixed abode | Homeless(ECLAS) ]

dakloze [ landloperij | zonder vaste woonplaats | zwerver ]




European Federation of National Organisations working with the Homeless | FEANTSA [Abbr.]

Europese Federatie van Nationale organisaties werkend met daklozen | FEANTSA [Abbr.]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
· Confront homelessness through comprehensive strategies based on prevention, housing-led approaches and reviewing regulations and practices on eviction, taking into account the key findings of the guidance on confronting homelessness provided in this Package.

· Het daklozenprobleem aan te pakken door middel van omvattende strategieën die gebaseerd zijn op preventie, benaderingen waarin huisvesting prioritair is, en de herziening van voorschriften en praktijken inzake uithuiszetting, waarbij rekening wordt gehouden met de belangrijkste bevindingen in de in dit pakket gegeven richtsnoeren betreffende de aanpak van het daklozenprobleem.


As the phenomenon of homelessness seems to be growing (with more and more women and young persons affected) an "integrated intervention strategy for the homeless" will be finalised in 2005, based on a diagnosis of the situation.

Aangezien het aantal daklozen steeds meer toeneemt (met een groeiend aantal vrouwen en jongeren), zal er in 2005 op basis van een diagnose van de situatie een "strategie voor geïntegreerde steun aan daklozen" worden opgesteld.


While all Member States describe in their NAPs/incl efforts to improve the emergency reception and temporary housing of homeless persons and to alleviate their day-to-day difficulties, and some emphasise the prevention dimension (Germany), only four have introduced strategies designed to eradicate homelessness completely (Austria, Finland, Ireland, United Kingdom) and three are preparing such strategies (Belgium, France, Portugal).

Hoewel alle lidstaten in hun NAP's/integratie initiatieven aankondigen om de noodopvang en tijdelijke huisvesting van daklozen te verbeteren en hun dagelijkse problemen te verlichten, en sommige lidstaten nader ingaan op het aspect van preventie (Duitsland), hebben slechts vier ervan strategieën voor het volledig uitroeien van dakloosheid ingevoerd (Oostenrijk, Finland, Ierland, het Verenigd Koninkrijk) en treffen er drie voorbereidingen hiervoor (Frankrijk, België, Portugal).


The following groups of people are defined as homeless in the Finnish Plan: persons sleeping out of doors or in temporary shelters; persons using lodging houses etc. because they have no home of their own; persons in various forms of institutional accommodation because they have no home of their own; released prisoners who do not have a home; persons living temporarily with friends or relations because of the lack of a home; families living separately or in temporary accommodation because they do not have a home; homeless mothers living in a home for unmarried mothers; and unmarried couples that are about to have a child and do no ...[+++]

In het Finse plan worden de volgende groepen beschouwd als thuisloos: personen die buiten of in tijdelijke opvangvoorzieningen slapen; die in pensions enz. onderdak vinden, omdat zij geen eigen huis hebben; personen die om dezelfde reden in diverse vormen van institutionele huisvesting verblijven; ex-delinquenten die geen huis hebben; personen die tijdelijk bij vrienden of verwanten inwonen omdat zij geen thuis hebben; gezinnen die van elkaar gescheiden of in tijdelijke huisvesting wonen, omdat zij dakloos zijn; thuisloze moeders die in een opvanghuis voor ongehuwde moeders wonen en ongetrouwde stellen die een kind verwachten en ge ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
tackling discrimination, especially against minorities, persons with disabilities and the homeless, but also improving financial independence and gender equality

de aanpak van discriminatie, en in het bijzonder van discriminatie tegen minderheden, personen met gebreken en daklozen, maar ook de verbetering van financiële onafhankelijkheid en gendergelijkheid


6. Underlines the need to collect comprehensive and comparable data concerning homelessness without stigmatising homeless people; stresses that data collection is a precondition for the development of efficient policies leading ultimately to the eradication of homelessness;

6. benadrukt dat het belangrijk is uitgebreide en vergelijkbare gegevens inzake dakloosheid te verzamelen, zonder dat daarbij daklozen worden gestigmatiseerd; benadrukt dat het verzamelen van gegevens een eerste vereiste is voor de ontwikkeling van doeltreffend beleid dat uiteindelijk leidt tot de uitbanning van dakloosheid;


3. Considers that an EU Homelessness Strategy should fully respect the Treaty, which affirms ‘the essential role and the wide discretion of national, regional and local authorities in providing, commissioning and organising services of general economic interest as closely as possible to the needs of the users’; considers that responsibility for fighting homelessness lies with the Member States and that an EU homelessness strategy should therefore support Member States in taking up this responsibility as effectively as possible while fully respecting the principle of subsidiarity;

3. is van mening dat een EU-strategie tegen dakloosheid volledig in overeenstemming moet zijn met het Verdrag, waarin „de essentiële rol en de ruime discretionaire bevoegdheid van de nationale, regionale en lokale autoriteiten om diensten van algemeen economisch belang te verrichten, te doen verrichten en te organiseren op een manier die zoveel mogelijk in overeenstemming is met de behoeften van de gebruikers”, zijn neergelegd; is van mening dat de verantwoordelijkheid voor de bestrijding van dakloosheid bij de lidstaten ligt en dat een EU-strategie tegen dakloosheid de lidstaten dan ook zo doeltreffend mogelijk moet ondersteunen bij he ...[+++]


5. Calls on the Commission to give due consideration to homelessness in the Country Specific Recommendations for Member States where progress on homelessness is urgently required; calls on the Member States to further strengthen the inclusion of homelessness in their National Reform Programmes;

5. verzoekt de Commissie de nodige aandacht te besteden aan dakloosheid in de landenspecifieke aanbevelingen voor lidstaten waar op het gebied van dakloosheid dringend verbetering nodig is; roept de lidstaten op in hun nationale hervormingsprogramma's meer aandacht te besteden aan de dakloosheidsproblematiek;


30. Believes that the situation of the homeless calls for particular attention and the introduction of additional measures on the part of both the Member States and the Commission, with a view to ensuring their full integration by 2015, which will necessitate the collection and annual publication of comparable data and reliable statistics at EU level, together with an account of the progress achieved and the objectives set in the respective national and EU strategies for fighting poverty and social exclusion; calls on the Commission to develop, as a matter of urgency, an EU homelessness strategy in accordance with the 2010 Joint Report ...[+++]

30. is van mening dat de situatie van de daklozen bijzondere aandacht verdient en bijkomende maatregelen vereist, door de lidstaten of door de Commissie, teneinde hen tegen 2015 volledig te integreren; dat houdt in dat er op EU-niveau vergelijkbare gegevens en betrouwbare statistieken moeten worden ingezameld, dat ze jaarlijks bekend moeten worden gemaakt en dat er tegelijkertijd informatie moet worden verstrekt over de geboekte vooruitgang en de doelstellingen die vervat zijn in de nationale en EU-strategieën voor de bestrijding van armoede en sociale uitsluiting; vraagt de Commissie om urgent een EU-strategie voor daklozen op te stel ...[+++]


3. Calls on the Commission to establish a working group for an EU homelessness strategy and to involve all stakeholders in the fight against homelessness, including national, regional and local policy-makers, researchers, NGO homeless service providers, people experiencing homelessness and neighbouring sectors such as housing, employment and health;

3. verzoekt de Commissie een werkgroep op te richten voor een EU-strategie inzake dakloosheid en alle belanghebbenden bij de strijd tegen dakloosheid te betrekken, met inbegrip van nationale, regionale en plaatselijke beleidsmakers, onderzoekers, ngo's die diensten aan dak- en thuislozen aanbieden, daklozen en verwante beleidssectoren op het gebied van huisvesting, werkgelegenheid en volksgezondheid;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'homeless ' ->

Date index: 2022-01-29
w