Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ascertain necessary human resources
DG Human Resources and Security
Determine necessary human resources
Directorate 1A - Human Resources
Directorate E
Directorate for Human Resources
Directorate for Human Resources and Finance
Directorate for Human Resources and Internal Services
Directorate-General for Human Resources and Security
Directorate-General for Personnel and Administration
E
E-human resources management
Human resource oversight
Human resources
Human resources assistant
Human resources associate
Human resources executive assistant
Human resources secretary
Identify necessary human resources
Identifying necessary human resources
Management of human resources
Personnel administration
Personnel and Administration DG
Personnel management
Personnel oversight
Staff
Staff administration
Staff management
Staff turnover

Traduction de «human resource oversight » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
personnel administration | personnel oversight | human resource oversight | personnel management

personeelsbeheer


human resources associate | human resources secretary | human resources assistant | human resources executive assistant

HR-assistent | humanresourcesassistente | medewerker personeelszaken | medewerkster personeel en administratie


ascertain necessary human resources | identifying necessary human resources | determine necessary human resources | identify necessary human resources

noodzakelijk aantal medewerkers bepalen | noodzakelijk aantal werknemers bepalen | noodzakelijk aantal personeelsleden bepalen | noodzakelijk personeel bepalen


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

personeelsbeheer [ beheer van personele middelen | personeelsadministratie | personeelsverloop ]


Directorate E | Directorate for Human Resources and Finance | Directorate for Human Resources and Internal Services | E [Abbr.]

directoraat E | directoraat Personeel en Financiën | directoraat Personeel en Interne Diensten | E [Abbr.]


DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG

DG Personeelszaken en algemeen beheer | DG Personele middelen en veiligheid | directoraat-generaal Personeelszaken en algemeen beheer | directoraat-generaal Personele middelen en veiligheid


Directorate 1A - Human Resources | Directorate for Human Resources

directoraat 1A - Human Resources | directoraat Human Resources


staff [ human resources ]

personeel [ arbeidspotentieel | human resources ]


e-human resources management (e-HRM)

e-human resource management | elektronische HRM (e-HRM)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(10) To ensure the consistent, sound and independent oversight of service provision across Europe, the national aviation authorities should be guaranteed sufficient financial and human resources.

(10) Om te garanderen dat het toezicht op de dienstverlening in heel Europa op correcte, consequente en onafhankelijke wijze plaatsvindt, moeten de nationale luchtvaartautoriteiten de garantie op de nodige middelen krijgen, zowel op financieel vlak als op het vlak van personeel .


33. Considers it crucial, therefore, to encourage the reform of institutions responsible for the judiciary, security and basic services in the Sahel countries, in order to help restore the rule of law and create better conditions for democratic transition, human rights, sustainable development and institutional legitimacy; encourages Sahel governments to continue the process of decentralisation, to transfer more power and resources to local authorities and to boost their capacity, legitimacy and accountability; stresses, in particul ...[+++]

33. acht het in dit verband van essentieel belang om de hervorming van instanties die verantwoordelijk zijn voor gerechtelijke, veiligheids- en basisdiensten in de Sahellanden te bevorderen, teneinde te helpen de rechtsstaat te herstellen en betere omstandigheden te creëren voor democratische transitie, mensenrechten, duurzame ontwikkeling en institutionele legitimiteit; moedigt de regeringen van de Sahellanden aan om het proces van decentralisatie voort te zetten, meer bevoegdheden en middelen over te dragen aan lokale autoriteiten en de capaciteit, legitimiteit en verantwoordingsplicht van deze autoriteiten te vergroten; benadrukt me ...[+++]


33. Considers it crucial, therefore, to encourage the reform of institutions responsible for the judiciary, security and basic services in the Sahel countries, in order to help restore the rule of law and create better conditions for democratic transition, human rights, sustainable development and institutional legitimacy; encourages Sahel governments to continue the process of decentralisation, to transfer more power and resources to local authorities and to boost their capacity, legitimacy and accountability; stresses, in particul ...[+++]

33. acht het in dit verband van essentieel belang om de hervorming van instanties die verantwoordelijk zijn voor gerechtelijke, veiligheids- en basisdiensten in de Sahellanden te bevorderen, teneinde te helpen de rechtsstaat te herstellen en betere omstandigheden te creëren voor democratische transitie, mensenrechten, duurzame ontwikkeling en institutionele legitimiteit; moedigt de regeringen van de Sahellanden aan om het proces van decentralisatie voort te zetten, meer bevoegdheden en middelen over te dragen aan lokale autoriteiten en de capaciteit, legitimiteit en verantwoordingsplicht van deze autoriteiten te vergroten; benadrukt me ...[+++]


16. Considers that international financial institutions, like the IMF and the World Bank Group, should conduct a corruption risk assessment in the measures proposed to debtor countries through SAPs, in addition to an assessment of the impact of the latter on human rights; takes the view that SAPs should include reforms to improve governance and transparency; insists that adequate, well-resourced and independent systems of oversight should follow the implementation of the ...[+++]

16. is van mening dat de internationale financiële instellingen, zoals het IMF en de Wereldbankgroep, een risicobeoordeling ten aanzien van corruptie moeten uitvoeren in het kader van de maatregelen die aan schuldenlanden via SAP's worden opgelegd, naast een beoordeling van de gevolgen hiervan voor de mensenrechten; is van mening dat SAP's hervormingen moeten inhouden voor verbetering van het bestuur en de transparantie; dringt erop aan dat de uitvoering van de programma's samen moet gaan met adequate, goed toegeruste en onafhankelijke systemen van toezicht, waarmee regelmatige controles en inspecties worden uitgevoerd; is van mening ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Competent authorities shall produce and update every 2 years, an assessment of the human resources needed to perform their safety oversight functions, based on the analysis of the processes required by this Regulation and their application.

2. De bevoegde autoriteiten stellen een raming op, en werken deze om de twee jaar bij, van de personele middelen die nodig zijn om hun taken inzake veiligheidstoezicht uit te oefenen, gebaseerd op de analyse van de bij deze verordening voorgeschreven processen en de toepassing daarvan.


15. Welcomes the improvements in the work of parliament but recommends further efforts to ensure the high quality of adopted legislation and its conformity with the acquis; calls for greater internal allocation of budgetary and human resources as well as more EU assistance to the Montenegrin Parliament, such as twinning with Members States‘ parliaments or with the European Parliament, to increase the capacities of the Members of Parliament and the parliamentary secretariat in enabling oversight and scrutiny of gov ...[+++]

15. is verheugd over de verbeteringen in het werk van het parlement, maar pleit voor verdere inspanningen om de goede kwaliteit van de aangenomen wetgeving en haar conformiteit met het acquis te verzekeren; pleit voor een grotere interne toewijzing van begrotingsmiddelen en menselijke hulpbronnen evenals voor meer EU-steun aan het Montenegrijnse parlement, zoals „twinning” met de parlementen van de lidstaten of het Europees Parlement om de capaciteiten van de parlementsleden en het secretariaat van het parlement wat betreft kritisch toezicht op het regeringswerk, zoals aangegeven in het advies van de Commissie, te verbeteren;


2. Competent authorities shall produce and update every 2 years, an assessment of the human resources needed to perform their safety oversight functions, based on the analysis of the processes required by this Regulation and their application.

2. De bevoegde autoriteiten stellen een raming op, en werken deze om de twee jaar bij, van de personele middelen die nodig zijn om hun taken inzake veiligheidstoezicht uit te oefenen, gebaseerd op de analyse van de bij deze verordening voorgeschreven processen en de toepassing daarvan.


2. National supervisory authorities shall produce and update every two years, an assessment of the human resources needed to perform their safety oversight functions, based on the analysis of the processes required by this Regulation and their application.

2. De nationale toezichthoudende instanties stellen een raming op, en werken deze om de twee jaar bij, van de personele middelen die nodig zijn om hun taken inzake veiligheidstoezicht uit te oefenen, gebaseerd op de analyse van de deze verordening voorgeschreven processen en de toepassing daarvan.


2. National supervisory authorities shall produce and update every two years, an assessment of the human resources needed to perform their safety oversight functions, based on the analysis of the processes required by this Regulation and their application.

2. De nationale toezichthoudende instanties stellen een raming op, en werken deze om de twee jaar bij, van de personele middelen die nodig zijn om hun taken inzake veiligheidstoezicht uit te oefenen, gebaseerd op de analyse van de deze verordening voorgeschreven processen en de toepassing daarvan.


The Council underlines the need for Member States to continue to engage constructively to secure further results in the equally important areas of human resources management, procurement reform and governance and oversight.

De Raad benadrukt dat de lidstaten zich constructief moeten blijven inzetten om verdere resultaten te behalen op de eveneens belangrijke gebieden van beheer van personele middelen, hervorming van de aanbestedingsprocedures, en governance en toezicht.


w