Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange ICT support
Basic nutrition education
Carry out maintenance using ICT equipment
Carry out maintenance using ICT peripherals
Choose ICT resources to manage work tasks
Digital competences
Digital skills
E-skills
Education
Education policy
Educational aspects
Educational sciences
Furnish ICT support
ICT
ICT competences
ICT education
ICT skills
ICTR
ICTY
Information and Communications Technologies education
International Criminal Tribunal
International Criminal Tribunal for Rwanda
Provide ICT support
Providing ICT support
Science of education
Use ICT equipment in maintenance activities
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks
Utilise ICT equipment in maintenance activities

Traduction de «ict education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ICT education | Information and Communications Technologies education

ICT-onderwijs | onderwijs in informatie- en communicatietechnologie


furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

ICT-ondersteuning bieden | ICT-steun bieden


choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

ICT-middelen gebruiken om arbeidstaken op te lossen


carry out maintenance using ICT equipment | utilise ICT equipment in maintenance activities | carry out maintenance using ICT peripherals | use ICT equipment in maintenance activities

ICT-materiaal gebruiken bij onderhoudswerkzaamheden


Committee for implementation of the programme for the effective integration of information and communication technologies (ICT) in education and training systems in Europe (eLearning Programme)

Comité voor de uitvoering van het programma voor de doeltreffende integratie van informatie- en communicatietechnologie (ICT) in de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels in Europa (eLearning-programma)


digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

digitale vaardigheden | e-vaardigheden | ICT-vaardigheden


education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]




International Criminal Tribunal [ ICT | ICTR | ICTY | International Criminal Tribunal for Rwanda | International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia ]

Internationaal Straftribunaal [ ICTY | Internationaal Straftribunaal voor Rwanda | Internationaal Straftribunaal voor voormalig Joegoslavië | Internationaal Tribunaal voor misdrijven in Voormalig Joegoslavië | Internationaal Tribunaal voor Rwanda | internationale strafrechtbank | ITR ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster ...[+++]

Vereisten hiervoor zijn: partnerschappen met belanghebbende partijen, meer opleiding, erkenning van digitale vaardigheden in formele onderwijs en opleidingssystemen, alsmede bewustmaking en doeltreffende ICTopleiding en certificering buiten de formele onderwijssystemen om, onder meer door in het kader van omscholing en bijscholing gebruik te maken van online instrumenten en digitale media. Aan de hand van de ervaring die is opgedaan met de eerste “Week van de evaardigheden” (- maart ) zal de Commissie met ingang van steun verlenen voor nationale en Europese bewustmakingsactiviteiten om jongeren warm te maken voor een opleiding, een baan ...[+++]


Underlines the importance of ensuring gender mainstreaming in the education sector by promoting digital literacy and the participation of women and girls in ICT education and training through the inclusion of coding, new media and technologies in education curricula at all levels, as well as extra-curricular, informal and non-formal education, and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to reduce and remove digital skills gaps, and to encourage girls and young women to embark on careers in the sciences and ICTs; highlights, in this connection, the importance of open educational resources (OERs), wh ...[+++]

wijst erop hoe belangrijk het is te zorgen voor gendermainstreaming in de onderwijssector door digitale geletterdheid en de deelname van vrouwen en meisjes aan ICT-onderwijs en -opleidingen te bevorderen middels de opname van programmeren, nieuwe media en technologieën in de onderwijsprogramma's op alle niveaus, alsook in buitenschools, informeel en niet-formeel onderwijs, en in alle soorten onderwijs en opleidingen, ook voor onderwijspersoneel, teneinde de digitalevaardigheidskloven te verkleinen en te overbruggen en meisjes aan te moedigen te kiezen voor een loopbaan in de wetenschap of de ICT; benadrukt in dit verband het belang van ...[+++]


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in the ICT sector and the limited visibility of women in this sector, especially in leadership positions.

overwegende dat de lage participatiegraad van vrouwen en meisjes in aan ICT gerelateerd onderwijs en later op de arbeidsmarkt voortvloeit uit een complexe interactie tussen genderstereotypen die in de vroege levensfase en onderwijsfase begint en blijft voortduren tijdens de professionele loopbaan; overwegende dat de participatie van vrouwen en meisjes in ICT-onderwijs en ICT-banen onder andere wordt belemmerd door de volgende factoren: levenslange stereotypering, indeling in „typisch vrouwelijke en typisch mannelijke” activiteiten, hobby's en speelgoedartikelen vanaf de vroegste onderwijsfasen, een relatief laag aantal vrouwelijke rolmo ...[+++]


Encourages the Member States to introduce age-appropriate ICT education in the early stages of school, with a particular focus on inspiring girls to develop interest and talent in the digital field, and urges the Commission and the Members States to promote STEM education to girls from a young age, given that girls move away from science, technology subjects, engineering and maths earlier during their educational path due to gender stereotypes surrounding these subjects, a lack of role models, and a segregation of activities and toys, resulting in an underrepresentation of women in these subjects at university, which extends into the wor ...[+++]

moedigt de lidstaten aan om vanaf de vroegste schoolstadia op leeftijd afgestemd ICT-onderwijs in te voeren, met speciale nadruk op het motiveren van meisjes om op digitaal gebied interesses en talenten te ontwikkelen, en dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan meisjes al op jonge leeftijd aan te moedigen om onderwijs in STEM-vakken te gaan volgen, aangezien meisjes zich tijdens hun onderwijsloopbaan eerder afkeren van de vakgebieden wetenschap, technologie, engineering en wiskunde vanwege de met deze vakgebieden geassocieerde genderstereotypen, een gebrek aan rolmodellen en een scheiding van activiteiten en speelgoed, waardoor ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster ...[+++]

Vereisten hiervoor zijn: partnerschappen met belanghebbende partijen, meer opleiding, erkenning van digitale vaardigheden in formele onderwijs en opleidingssystemen, alsmede bewustmaking en doeltreffende ICTopleiding en certificering buiten de formele onderwijssystemen om, onder meer door in het kader van omscholing en bijscholing gebruik te maken van online instrumenten en digitale media. Aan de hand van de ervaring die is opgedaan met de eerste “Week van de evaardigheden” (- maart ) zal de Commissie met ingang van steun verlenen voor nationale en Europese bewustmakingsactiviteiten om jongeren warm te maken voor een opleiding, een baan ...[+++]


It is essential to educate European citizens to use ICT and digital media and particularly to attract youngsters to ICT education.

Het is van essentieel belang dat Europese burgers ICT en digitale media leren gebruiken en met name dat jongeren ICT-opleidingen volgen.


Based on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)[44], the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster digital literacy among citizen and ICT training for the workforce and the adoption of best practices.

Aan de hand van de ervaring die is opgedaan met de eerste “Week van de e-vaardigheden” (1-5 maart 2010)[44] zal de Commissie met ingang van 2010 steun verlenen voor nationale en Europese bewustmakingsactiviteiten om jongeren warm te maken voor een opleiding, een baan en een carrière in de ICT-sector, en om de digitale geletterdheid van de burgers, ICT-opleidingen voor werknemers en de vaststelling van beste praktijken te bevorderen.


optimising ICT-supported learning and access to high quality Open Educational Resources (OERs), for instance by supporting ICT-based teaching and assessment practices, by promoting the transparency of rights and obligations of users and producers of digitised content, and by supporting education and training institutions in adapting to the emergence of OERs, with particular regard to quality assurance and monitoring;

het gebruik van ICT-ondersteund leren en de toegang tot kwalitatief hoogwaardige leermiddelen optimaliseren, bijvoorbeeld door ondersteuning van op ICT gebaseerde lesgeef- en beoordelingspraktijken, door de transparantie van rechten en verplichtingen van gebruikers en producenten van gedigitaliseerde inhoud te bevorderen en door onderwijs- en opleidingsinstellingen te ondersteunen bij het aanpassen aan de opkomst van open leermiddelen, met bijzondere aandacht voor kwaliteitsborging en -monitoring;


Given that economic activity is increasingly shifting towards processes with high levels of embedded science and technology, access to science and ICT education are especially relevant for young people.

Aangezien in het economisch leven steeds meer met processen wordt gewerkt die zeer veel kennis op natuurwetenschappelijk en technisch gebied vergen is het tevens cruciaal dat de opleidingen in de exacte vakken en op ICT-gebied toegankelijker worden.


The current focus on strengthening essential infrastructure (St Vincent and Dominica), improving rural education (Belize), private sector development (St Vincent and St Lucia), incorporation of ICT education in school curricula, tourism master planning and social support systems will eventually produce positive results.

De huidige klemtoon op versterking van de basisinfrastructuur (Saint Vincent en Dominica), verbetering van het onderwijs op het platteland (Belize), ontwikkeling van de particuliere sector (Saint Vincent en Saint Lucia), het opnemen van ICT-onderwijs in de leerplannen, overkoepelende plannen voor het toerisme en sociale voorzieningen zullen uiteindelijk tot positieve resultaten leiden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ict education' ->

Date index: 2022-02-27
w