Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
In-use NOx emissions
NOx Protocol
NOx emissions
Nitrogen oxides emissions
Real-world NOx emissions

Traduction de «in-use nox emissions » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
in-use NOx emissions | real-world NOx emissions

NOx-emissies tijdens het gebruik


nitrogen oxides emissions | NOx emissions

NOx-emissies | uitstoot van stikstofoxiden


Protocol concerning the Control of Emissions of Nitrogen Oxides | Protocol to the 1979 Convention on long-range transboundary air pollution concerning the control of emissions of nitrogen oxides or their transboundary fluxes | NOx Protocol [Abbr.]

Protocol bij het Verdrag van 1979 betreffende grensoverschrijdende luchtverontreiniging over lange afstand inzake de beheersing van emissies van stikstofoxiden of van de grensoverschrijdende stromen van deze stikstofverbindingen


Single photon emission computed tomography of whole body using iodine 131

SPECT van gehele lichaam met ^131^I


Single photon emission computed tomography of abdomen using iodine-131

single-photon-emission computerized tomography van abdomen met jodium-131


Single photon emission computed tomography of whole body using iodine 123

SPECT van gehele lichaam met ^123^I
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its CARS 2020 Communication, the Commission noted the shortcoming of the current procedures and committed to a new test procedure in the type-approval framework to assess NOx emissions of light-duty vehicles under real-world driving conditions.[6] Real driving emissions (RDE) of NOx will be recorded and communicated as from the mandatory Euro 6 dates (in 2014) and, no more than three years later the RDE procedure will be applied for type approval, together with robust not-to-exceed (NTE) emission limits.

De Commissie heeft in haar CARS 2020-mededeling de tekortkomingen van de huidige procedures onderkend en zet zich in voor een nieuwe testprocedure in het kader van de typegoedkeuring met het oog op de beoordeling van NOx-emissies van lichte voertuigen in reële verkeersomstandigheden[6]. De emissies onder reële rijomstandigheden (real driving emissions - RDE) van NOx worden geregistreerd en medegedeeld met ingang van de bindende Euro 6-data (in 2014), en uiterlijk drie jaar later zal de RDE-procedure worden toegepast voor de typegoedkeuring, in combinatie met robuuste "not-to-exceed"- (NTE-) emissiegrenswaarden.


This will ensure the substantial reduction of real-world NOx emissions required to achieve Euro 6 NOx emission limits under normal driving conditions.[7]

Dit waarborgt de grote vermindering van de NOx-emissies in reële omstandigheden die nodig is om de emissiegrenswaarden van NOx-emissies volgens de Euro 6-norm onder normale rijomstandigheden te bereiken[7].


Considering the international character of shipping and Europe's dependence on it, preference must always be given to policy development at the international level (IMO), such as designation of NOx Emission Control Areas and enforcement of NOx emission standards already agreed by the IMO.

Gezien het internationale karakter van de scheepvaart, waarvan Europa afhankelijk is, moet beleid bij voorkeur op internationaal niveau worden ontwikkeld (IMO), zoals de vaststelling van de beheersgebieden voor NOx-emissie en de handhaving van NOx-emissienormen, waarover de IMO al overeenstemming heeft bereikt.


N. whereas an analysis by the Commission Joint Research Centre in 2011 came to the conclusion that NOx emissions of diesel vehicles measured with Portable Emission Measurement Systems (PEMS) substantially exceed respective Euro 3-5 emission limits, ranging from a factor of 2-4 for average NOx emissions over entire test routes up to a factor of 14 in individual test windows; whereas another JRC report published in 2013 referred to conclusions that Euro 6 vehicles may even exceed the emission levels of Euro 5 vehicles; whereas independent analyses undertaken in 2014 documented, on average, on-road NOx emissions from tested diesel vehicl ...[+++]

N. overwegende dat het Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek van de Europese Commissie (GCO) in 2011 tot de conclusie kwam dat de met draagbare emissiemeetsystemen gemeten NOx-emissies van dieselvoertuigen de respectievelijke Euro 3-5 emissiegrenswaarden aanzienlijk overschrijden met een factor 2-4 voor gemiddelde NOx-emissies tijdens hele testroutes tot een factor 14 in afzonderlijke testvensters; overwegende dat in een ander verslag van het GCO uit 2013 wordt verwezen naar conclusies dat Euro 6-voertuigen zelfs hogere emissiewaarden kunnen hebben dan Euro 5-voertuigen; overwegende dat in onafhankelijke analyses in 2014 bewijzen w ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
E. whereas the European Commission Joint Research Centre analysis (2011) came to the conclusion that NOx emissions of diesel vehicles measured with Portable Emission Measurement Systems (PEMS) substantially exceed respective Euro 3-5 emission limits, ranging from a factor of 2-4 for average NOx emissions over entire test routes and up to a factor of 14 in individual test windows; whereas another JRC report, of 2013, concludes that Euro 6 vehicles may exceed the emission levels of Euro 5 vehicles; whereas the ICCT analysis of October 2014 documents on-road NOx emissions from tested diesel vehicles as being, on average, about seven times ...[+++]

E. overwegende dat het Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek van de Europese Commissie (GCO) in een analyse van 2011 tot de conclusie kwam dat de met draagbare emissiemeetsystemen gemeten NOx-emissies van dieselvoertuigen de respectievelijke Euro 3-5 emissiegrenswaarden aanzienlijk overschrijden met een factor 2-4 voor gemiddelde NOx-emissies tijdens hele testroutes en tot een factor 14 in afzonderlijke testvensters; overwegende dat in een ander verslag van het GCO uit 2013 wordt verwezen naar conclusies dat Euro 6-voertuigen hogere emissiewaarden zouden kunnen hebben dan Euro 5-voertuigen; overwegende dat in de ICCT-analyse van okt ...[+++]


13. Calls on the Commission to present, before the end of 2004, a proposal for NOx emission standards for ships, based on the use of best available techniques (BAT), and which aims to reduce NOx emissions from ship engines, and to pursue BAT-based NOx emission standards which can be accepted also by the IMO;

13. verzoekt de Commissie voor eind 2004 een voorstel voor NOx -emissienormen voor schepen in te dienen dat is gebaseerd op het gebruik van de best beschikbare technieken (BBT) en dat is gericht op beperking van de NOx -emissies van scheepsmotoren, en ernaar te streven dat dergelijke op BBT gebaseerde NOx -emissienormen eveneens door de IMO worden geaccepteerd;


13. Calls on the Commission to - before the end of 2004 - come forward with a proposal for NOx emission standards for ships which is based on the use of best available techniques (BAT), and which aims at reducing NOx-emissions from ship engines, and to pursue such BAT-based NOx-emission standards to be accepted also by the IMO;

13. verzoekt de Commissie voor eind 2004 een voorstel voor NOx-emissienormen voor schepen in te dienen dat is gebaseerd op het gebruik van de best beschikbare technieken (BBT) en dat is gericht op beperking van de NOx-emissies van scheepsmotoren, en ernaar te streven dat dergelijke op BBT gebaseerde NOx-emissienormen eveneens door de IMO worden geaccepteerd;


NOx correction for humidity and temperature As the NOx emission depends on ambient air conditions, the NOx concentration shall be corrected for humidity and ambient air temperature with the factors given in the following formula: with: T a = temperature of the intake air, K H a = humidity of the intake air,g water per kg dry air where: Ra : relative humidity of the intake air (%) pa : saturation vapour pressure of the intake air ( kPa) pB : total barometric pressure (kPa) NOTE: H a may be derived from relative humidity measurement, as ...[+++]

NOx-correctie voor vochtigheid en temperatuur Aangezien de NOx-emissie afhankelijk is van de toestand van de omgevingslucht, moet de NOx-concentratie worden gecorrigeerd voor de omgevingsluchttemperatuur en -vochtigheid met behulp van de factoren uit de volgende formule: met: Ta = temperatuur van de inlaatlucht (K); Ha = vochtigheid van de inlaatlucht (g water per kg droge lucht); waarin: Ra = relatieve vochtigheid van de inlaatlucht (%); Pa = verzadigingsdampdruk van de inlaatlucht (kPa); PB = totale luchtdruk (kPa). OPMERKING: H a mag worden ontleend aan de meting van de relatieve vochtigheid, zoals hierboven beschreven, of aan de ...[+++]


(e) the outcome of the review required by Article 7 of Directive 1999/96/EC of the European Parliament and of the Council of 13 December 1999 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles and amending Council Directive 88/77/EEC(20) and the confirmation of the mandatory NOx emission standard for heavy duty engines.

e) de resultaten van de evaluatie ingevolge artikel 7 van Richtlijn 1999/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 december 1999 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot maatregelen tegen de emissie van verontreinigende gassen en deeltjes door voertuigmotoren met compressieontsteking en de emissie van verontreinigende gassen door op aardgas of vloeibaar petroleumgas lopende voertuigmotoren met elektrische ontsteking en tot wijziging van Richtlijn 88/77/EEG van de Raad(20) en de bevestiging van de ...[+++]


2. The methodology used for these inventories shall be consistent with that used to determine SO2 and NOx emissions from combustion plants in 1980.

2. De voor deze inventarisatie toegepaste methode moet stroken met die welke is gebruikt voor het bepalen van de SO2 en NOx-emissies van stookinstallaties in 1980.




D'autres ont cherché : nox protocol     nox emissions     in-use nox emissions     nitrogen oxides emissions     real-world nox emissions     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'in-use nox emissions' ->

Date index: 2024-09-09
w