Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
IEC
INEC
Independent Electoral Commission
Independent National Electoral Commission

Traduction de «independent national electoral commission » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Independent National Electoral Commission | INEC [Abbr.]

Nationale Onafhankelijke Verkiezingscommissie | CENI [Abbr.]


Independent Electoral Commission(IEC)

Independent Electoral Commission(IEC)


Independent Electoral Commission | IEC [Abbr.]

Onafhankelijke Verkiezingskommissie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
D. whereas civil society organisations and opposition parties that have boycotted the elections complained about violence and intimidation by the Imbonerakure (the youth militia of the ruling party CNDD-FDD), biased use of state institutions, the lack of independence of Burundi’s independent national electoral commission (CENI) and government strategies aimed at narrowing the inclusivity of the electoral process;

D. overwegende dat de maatschappelijke organisaties en oppositiepartijen die de verkiezingen hebben geboycot, zich hebben beklaagd over geweld en intimidatie door de Imbonerakure (de jongerenmilitie van de regerende partij CNDD-FDD), een vooringenomen gebruik van staatsinstellingen, een gebrek aan onafhankelijkheid van de Onafhankelijke Nationale Kiescommissie (CENI) van Burundi en strategieën van de overheid om bepaalde groepen van de verkiezingen uit te sluiten;


G. whereas opposition parties and civil society have boycotted the elections, citing the partisan use of state institutions, violence and intimidation by the CNDD-FDD youth militia (the Imbonerakure), a lack of confidence in the CENI (Burundi’s independent national electoral commission), and government strategies intended to reduce the inclusivity of the electoral process, including voter registration difficulties and the redrawing of electoral boundaries, which favour the ruling party; whereas the situation has also led Burundi’s Catholic Church to withdraw the priests it had appointed to help organise the elections, saying that it ‘c ...[+++]

G. overwegende dat de oppositiepartijen en het maatschappelijk middenveld de verkiezingen hebben geboycot met als argument dat de staatsinstellingen op partijdige wijze worden gebruikt, dat er geweld wordt gepleegd en geïntimideerd wordt door de jongerenmilitie van de CNDD-FDD (de Imbonerakure), dat er te weinig vertrouwen in de CENI (de onafhankelijke nationale kiescommissie van Burundi) is en dat er strategieën bestaan om de inclusiviteit van het verkiezingsproces te reduceren, o.a. doordat het lastig is om je als kiezer te laten registreren en door de herindeling van de kiesdistricten in het voordeel van de heersende partij; overweg ...[+++]


EU electoral support has also involved a broad range of activities such as voter registration, civic education, assistance to national electoral commissions, drafting of electoral laws, training of election officers and national observers, media support and monitoring and support for the participation of minorities.

Ook de door de EU verleende steun aan de verkiezingen betrof een grote verscheidenheid aan activiteiten zoals kiezersregistratie, politieke vorming, bijstand voor nationale verkiezingscommissies, het ontwerpen van kieswetten, opleiden van verkiezingsfunctionarissen en nationale waarnemers, steun en toezicht voor de media en steun voor de deelname van minderheden.


In particular the EU gave technical and financial assistance to the National Electoral Commission, media monitoring, training of people involved in the electoral process (préfets, members of local electoral commissions, members of polling stations, political parties representatives), civic education, and training of national observers.

De EU verleende met name technische en financiële bijstand aan de nationale verkiezingscommissie, mediabegeleiding, opleiding van bij het verkiezingsproces betrokken mensen (prefecten, leden van plaatselijke verkiezingscommissies, leden van stembureaus, vertegenwoordigers van politieke partijen), politieke vorming en opleiding van nationale waarnemers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EU was deeply involved in the electoral process, especially in the drafting of the electoral legislative framework, support to the National Electoral Commission, voter registration and in polling observation by dispatching some 200 election observers.

De EU was nauw betrokken bij het verkiezingsproces, met name bij het opstellen van het juridisch kader voor de verkiezingen, het steunen van de nationale verkiezingscommissie en de kiezersregistratie alsmede het verlenen van steun aan de waarneming van de stemming door het sturen van zo'n 200 waarnemers.


In 1994 the EC provided the National Electoral Commission with more than 50% of the funds needed for the organisation of the first democratic elections (Presidential and Legislative) after the civil war.

In 1994 verstrekte de EG de Nationale Verkiezingscommissie meer dan 50% van het bedrag dat nodig was voor het organiseren van de eerste democratische (presidents- en parlements)verkiezingen na de burgeroorlog.


EU support to the Nigerian elections consisted of the following elements: support for the Independent National Election Commission (900.000 Euros for civic education, computing and vehicles); support for the UN in its co-ordinating role (850.000 Euros); the provision of a technical assistant for UN and EU co-ordination (80.000 Euros [41]); assistance to local election monitoring through a Nigerian umbrella NGO (Transition Monitoring Group) (600.000 Euros [42]); and a CFSP Joint Action (810.000 Euros) to deploy ...[+++]

De steun van de EU aan de Nigeriaanse verkiezingen bevatte de volgende elementen: steun voor de onafhankelijke nationale verkiezingscommissie (900.000 euro voor politieke vorming, computers en voertuigen); steun voor de VN in haar rol als coördinator (850.000 euro); een technisch medewerker voor de coördinatie tussen de VN en de EU (80.000 euro [41]); bijstand voor toezicht op plaatselijke verkiezingen door een Nigeriaanse overkoepelende NGO (groep voor toezicht op het overgangsproces) (600.000 euro [42]); en een gemeenschappelijk optreden in het kader van het GBVB (810.000 euro) met het inzetten van een groep van 100 EU-verkiezingsw ...[+++]


A. whereas, in its final report on the general elections in DRC at the end of 2011 published on 29 March 2012, the European Union Electoral Observation Mission (EU EOM) ‘takes the view that the results published by the Independent National Electoral Commission (INEC) are not reliable in the light of the numerous cases of irregularity and fraud detected during the electoral process’;

A. overwegende dat de verkiezingswaarnemingsmissie van de Europese Unie (EU-VWM) in haar eindverslag van 29 maart 2012 over de parlementsverkiezingen van eind 2011 in de DRC stelt dat de door de Onafhankelijke Nationale Kiescommissie (INEC) gepubliceerde resultaten niet geloofwaardig zijn in het licht van de talrijke onregelmatigheden en frauduleuze praktijken die bij de verkiezingen zijn vastgesteld;


13. Welcomes the New Independent National Electoral Commission launched on 30 July to prepare for 2011 general elections and the adoption of the 2011-2013 electoral road map; calls on the Council and the Commission to do all they can to support the electoral process, providing support to tackle governance problems, lack of transparency and violations of civil and political rights in cooperation with the Congolese authorities;

13. is tevreden met de nieuwe onafhankelijke nationale verkiezingscommissie die op 30 juli is opgestart, om de parlementsverkiezingen van 2011 en de goedkeuring van de routekaart voor verkiezingen in de periode 2011-2013 voor te bereiden; verzoekt de Raad en de Commissie al het mogelijke te doen om het verkiezingsproces te ondersteunen, door steun te verlenen voor het aanpakken van bestuursproblemen, een gebrek aan transparantie en schendingen van civiele en politieke rechten, in samenwerking met de Congolese autoriteiten;


E. whereas the lack of independent sources of funding meant that the independence of the Independent National Electoral Commission was not adequately guaranteed,

E. overwegende dat het gebrek aan autonome financieringsbronnen onvoldoende garanties biedt voor de zelfstandigheid van de nationale onafhankelijke verkiezingscommissie,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'independent national electoral commission' ->

Date index: 2022-05-17
w