Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Activity of daily living needs assessment
Adult activity of daily living needs assessment
Assess power needs
Assess students' preliminary learning experiences
Assesses students' preliminary learning experiences
Assessing power needs
Assessing students' preliminary learning experiences
Determine power needs
Evaluate power needs
Gauge students' preliminary learning experiences
Learning needs
Learning needs analyses
Learning needs analysis
Learning needs assessment
Learning needs evaluation
Moderate mental subnormality
Needs assessment
PCNA
Post-conflict needs assessment
RPBA
Recovery and Peacebuilding Assessment
WCEFA
World Conference on Education For All

Traduction de «learning needs assessment » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learning needs analyses | learning needs assessment | learning needs analysis | learning needs evaluation

analyse van leerbehoeften | analyse van studiebehoeften


assesses students' preliminary learning experiences | assessing students' preliminary learning experiences | assess students' preliminary learning experiences | gauge students' preliminary learning experiences

voorafgaande leerervaringen van studenten beoordelen | voorafgaande leerervaringen van studenten evalueren


determine power needs | evaluate power needs | assess power needs | assessing power needs

energiebehoeften evalueren | stroombehoeften beoordelen | energiebehoeften beoordelen | stroombehoeften evalueren


post-conflict needs assessment | Recovery and Peacebuilding Assessment | PCNA [Abbr.] | RPBA [Abbr.]

analyse van de behoeften na het conflict | behoeftebeoordeling na het conflict | taxatie van de behoeften na het conflict




World Conference on Education For All | World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs | WCEFA [Abbr.]

Internationale Wereldconferentie Onderwijs voor iedereen | Wereldconferentie Onderwijs voor iedereen


Adult activity of daily living needs assessment

beoordelen van behoefte van volwassene aan hulp bij algemene dagelijkse levensverrichtingen


Activity of daily living needs assessment

beoordelen van behoefte aan hulp bij algemene dagelijkse levensverrichtingen




Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Such schemes should fully take into account the particular needs and circumstances of SMEs and should provide expert advice on how to assess competence and learning needs.

In dergelijke plannen moet voor de volle honderd procent recht worden gedaan aan de bijzondere behoeften en omstandigheden van kleine en middelgrote ondernemingen en moet voorzien worden in deskundige advisering bij de assessment van competenties en leerbehoeften.


2. The sending organisation shall fill in the learning and development plan as provided for in the Commission Delegated Regulation to be adopted on the basis of Article 9(2) of Regulation (EU) No 375/2014 and identify the assessed competences of successfully selected candidate volunteers and their learning needs, to be transmitted to the training providers.

2. De uitzendende organisatie vult het leer- en ontwikkelingsplan als bedoeld in de op grond van artikel 9, lid 2, van Verordening (EU) nr. 375/2014 vast te stellen gedelegeerde verordening van de Commissie in en geeft aan welke competenties de geselecteerde kandidaat-vrijwilligers hebben en wat hun leerbehoeften zijn, en stellen de opleidingsaanbieders hiervan in kennis.


1. Based on the results of the recruitment process, the needs of the hosting organisation and the envisaged deployment, the sending organisation shall assess, in consultation with the hosting organisation and the candidate volunteer, the learning needs and identify training programme modules in which to participate based on the following criteria:

1. Op basis van de resultaten van de aanwervingsprocedure, de behoeften van de ontvangende organisatie en de geplande inzet, beoordeelt de uitzendende organisatie, in overleg met de ontvangende organisatie en de kandidaat-vrijwilliger, de leerbehoeften en stelt zij een opleidingsprogramma vast op basis van de volgende criteria:


In order for the competences, learning needs and outcomes of the EU Aid Volunteers to be documented and assessed, they should follow an easy-to-use learning and development plan throughout their participation in the initiative.

Om de competenties, leerbehoeften en leerresultaten van EU-vrijwilligers voor humanitaire hulp te kunnen documenteren en beoordelen, moet tijdens hun deelname aan het initiatief gebruik worden gemaakt van een gebruiksvriendelijk plan voor opleiding en ontwikkeling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It says action is urgently needed to promote innovation in the classroom to take advantage of increased use of social media, open educational resources and the rise of data-driven learning and assessment.

Volgens het verslag moet dringend actie worden ondernomen om innovatie in de klas te bevorderen, teneinde te profiteren van het toegenomen gebruik van sociale media, open leermiddelen en de groei van gegevensgestuurd leren en toetsen.


The Commission has coordinated a mutual evaluation of regulated professions with the Member States, providing them with the opportunity to assess their existing framework, learn from best practice and identify the possible reforms needed.

De Commissie heeft een wederzijdse evaluatie van gereglementeerde beroepen tussen de lidstaten gecoördineerd, en heeft hen aldus de kans geboden om hun bestaande kader te evalueren, van beste praktijkvoorbeelden te leren en te inventariseren welke hervormingen zich mogelijk opwerpen.


a coherent approach to competence development, based on the European reference framework of key competences for lifelong learning , implies the need for stronger efforts to improve reading literacy and other basic skills, as well as more personalised approaches to learning that respond to the unique needs of each pupil, that involve suitable forms of assessment and that lead to better motivation for learning.

een coherente benadering van de ontwikkeling van competenties op basis van het Europees kader voor sleutelcompetenties voor een leven lang leren duurzamere inspanningen vergt ter verbetering van het lezen en andere basiskennis, alsmede een meer op de persoon toegesneden aanpak van het leren die inspeelt op de individuele behoeften van elke leerling waarbij gebruik wordt gemaakt van passende beoordelingswijzen en de motivatie om te leren wordt vergroot.


Better Regulation through the wider use of impact assessment, simplification of national legislation and the reduction of administrative burden on companies, and the use of alternatives to regulation where appropriate; Human capital by investing in life-long learning and skill development, by encouraging a stronger alignment of research priorities with business needs, and by setting the right incentives for education, training and ...[+++]

betere regelgeving door een ruimer gebruik van effectbeoordeling, vereenvoudiging van nationale wetgeving en vermindering van de administratieve lasten voor de ondernemingen en, waar passend, gebruik van alternatieven voor regulering; menselijk kapitaal, door te investeren in levenslang leren en de ontwikkeling van vaardigheden, door een betere afstemming van onderzoeksprioriteiten op de behoeften van het bedrijfsleven aan te moedigen, en door onderwijs, opleiding en onderzoek de juiste stimuli te geven om de inspanningen aan te vullen die op Europees niveau ter bevordering van ondernemerschap, innovatie en onderzoek van topkwaliteit wo ...[+++]


To achieve this, strategies promoting success at school could be based on the results of appropriate research and on the following key principles: . measures in favour of those most needing support; . interventions or the creating of conditions in the context of a continuum which begins at pre-school level and continues through to adulthood; . objectives and learning methodologies by which the diversity of interests, needs and abilities of pupils are met; . making sure, through various measures, including ...[+++]

Daartoe zouden strategieën die gericht zijn op het bevorderen van slagen op school, gebaseerd kunnen worden op de resultaten van passend onderzoek en van de onderstaande kernbeginselen : . maatregelen ten gunste van degenen die het meeste steun nodig hebben ; . optreden of voorwaarden scheppen in het kader van een continuüm, dat begint bij het peuter- en kleuteronderwijs en doorloopt tot de volwassenheid ; . doelstellingen en leermethodologieën waarmee tegemoet wordt gekomen aan de diverse interesses, behoeften en vaardigheden van de leerlingen ; . via diverse maatregelen, inclusief het evalueren van gemaakte vorderingen en het vastst ...[+++]


(5) On the basis of the joint Commission and Council of Europe working paper Pathways towards Validation and Recognition of Education, Training and Learning in the Youth Field the January 2005 "Bridges for Recognition" conference in Leuven developed approaches towards the assessment and recognition of education, training and learning in the field of youth and underlined the need for a better validation of non-formal learning.

(5) Op basis van het gezamenlijke werkdocument Pathways towards Validation and Recognition of Education, Training and Learning in the Youth Field (Wegen naar de validering en erkenning van onderwijs, opleiding en leren in de jeugdsector) van de Commissie en de Raad van Europa heeft de conferentie "Bridges for Recognition" (Bruggen voor erkenning) van januari 2005 in Leuven een aanpak voor de evaluatie en de erkenning van onderwijs, opleiding en leren in de jeugdsector ontwikkeld, en de noodzaak van een betere validering van niet-formeel leren beklemtoond.


w