Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
All-purpose bank
Convention implementing the Schengen Agreement
Criminal offence
Defect
Diplomatic and consular representation
Diplomatic mission or consular post
Global banking
LFA
LFA-1
Less-favoured area
Loan facility agreement
Logical framework
Lymphocyte function antigen-1
Multi-purpose bank
Offence
Representation abroad
S 1 mapping
Schengen Convention
Universal bank

Vertaling van "lfa-1 " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Lymphocyte function antigen-1 [LFA-1] defect

defect van lymfocytfunctie-antigeen 1 [LFA 1-defect]




loan facility agreement | LFA [Abbr.]

leningsovereenkomst




All-purpose bank | Global banking (2) | Multi-purpose bank (1) | Universal bank (1)

Algemene bank (1) | Global banking (2)




representation abroad (1) | diplomatic mission or consular post (2) | diplomatic and consular representation (3)

buitenlandse vertegenwoordiging




Convention implementing the Schengen Agreement (1) | Schengen Convention (2)

Schengen Uitvoeringsovereenkomst | Overeenkomst ter uitvoering van het te Schengen gesloten akkoord [ SUO ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Information on LFAs is to be provided in line with Article 32 of Regulation (EU) No 1305/2013 of the European Parliament and of the Council (3).

De gegevens over achtergebleven gebieden moet worden verstrekt in overeenstemming met artikel 32 van Verordening (EU) nr. 1305/2013 van het Europees Parlement en de Raad (3).


4a Where raw milk is sourced from less favoured areas (mountainous areas, intermediate LFAs, areas with a specific natural handicap), any transfer of volume collected to an area which is not a LFA, or between different types of LFA, must be authorised in advance by the inter-branch organisation to which the collector and producer concerned belong.

4 bis. Ingeval de rauwe melk geleverd wordt door achtergestelde gebieden (berggebieden, intermediaire probleemgebieden en gebieden met een specifieke natuurlijke handicap) dient, alvorens ophaalvolumes worden overgedragen aan niet-achtergestelde gebieden of tussen verschillende types achtergestelde gebieden, dit voorafgaand door de brancheorganisatie waar de ophalende partij en producent in kwestie lid van zijn, te worden goedgekeurd.


85. Stresses that Less Favoured Areas (LFAs) are often of high value in terms of the cultivated landscape, biodiversity preservation and provision of environmental benefits, as well as for the dynamism of rural areas; advocates in this context that the compensatory allowance for disadvantaged areas in the second pillar be retained and calls for its effectiveness to be increased; believes that the targeted nature of support to farmers operating in LFAs is of the utmost importance for the continuation of agricultural activities in these areas, thereby reducing the threat of land abandonment; emphasises that the fine tuning of criteria must lie with Member States, and regional and local authorities, within the EU framework;

85. onderstreept dat minder begunstigde gebieden vaak van grote waarde zijn qua cultuurlandschap, instandhouding van de biodiversiteit en milieuvoordelen, alsmede door de dynamiek van plattelandsgebieden; spreekt zich in dit kader uit voor het behoud van de compensatie voor probleemgebieden in de tweede pijler en wenst dat de doeltreffendheid daarvan wordt verhoogd; is van mening dat de gerichte steun aan boeren die werkzaam zijn in minder begunstigde gebieden (mbg's) van het grootste belang is voor de voortzetting van de landbouwactiviteiten in die gebieden en daarbij het gevaar van braaklegging van de landbouwgrond vermindert; onderstreept dat het de taak van de lidstaten en de regionale en lokale autoriteiten moet zijn om binnen het E ...[+++]


82. Stresses that Less Favoured Areas (LFAs) are often of high value in terms of the cultivated landscape, biodiversity preservation and provision of environmental benefits, as well as for the dynamism of rural areas; advocates in this context that the compensatory allowance for disadvantaged areas in the second pillar be retained and calls for its effectiveness to be increased; believes that the targeted nature of support to farmers operating in LFAs is of the utmost importance for the continuation of agricultural activities in these areas, thereby reducing the threat of land abandonment; emphasises that the fine tuning of criteria must lie with Member States, and regional and local authorities, within the EU framework;

82. onderstreept dat minder begunstigde gebieden vaak van grote waarde zijn qua cultuurlandschap, instandhouding van de biodiversiteit en milieuvoordelen, alsmede door de dynamiek van plattelandsgebieden; spreekt zich in dit kader uit voor het behoud van de compensatie voor probleemgebieden in de tweede pijler en wenst dat de doeltreffendheid daarvan wordt verhoogd; is van mening dat de gerichte steun aan boeren die werkzaam zijn in minder begunstigde gebieden (mbg's) van het grootste belang is voor de voortzetting van de landbouwactiviteiten in die gebieden en daarbij het gevaar van braaklegging van de landbouwgrond vermindert; onderstreept dat het de taak van de lidstaten en de regionale en lokale autoriteiten moet zijn om binnen het E ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. Believes that any reform to the less-favoured areas (LFA) scheme, particularly regarding how LFAs are designated and classified, should take into consideration the difficulties experienced by farmers in all parts of the EU, as these vary greatly with different biophysical and climatic conditions; takes the view that areas which may be excluded under any new rules should be granted an adequate phasing-out period.

76. is van oordeel dat bij een hervorming van de regeling voor de achtergestelde gebieden, en met name van de wijze waarop deze gebieden worden aangewezen en ingedeeld, rekening moet worden gehouden met de moeilijkheden die boeren in alle delen van de Europese Unie ondervinden, aangezien deze vanwege fysieke en klimatologische omstandigheden sterk kunnen verschillen; is van oordeel dat gebieden die onder mogelijke nieuwe regels worden uitgesloten een voldoende lange afbouwperiode moet worden toegekend;


74. Believes that any reform to the less-favoured areas (LFA) scheme, particularly regarding how LFAs are designated and classified, should take into consideration the difficulties experienced by farmers in all parts of the EU, as these vary greatly with different biophysical and climatic conditions; takes the view that areas which may be excluded under any new rules should be granted an adequate phasing-out period.

74. is van oordeel dat bij een hervorming van de regeling voor de achtergestelde gebieden, en met name van de wijze waarop deze gebieden worden aangewezen en ingedeeld, rekening moet worden gehouden met de moeilijkheden die boeren in alle delen van de Europese Unie ondervinden, aangezien deze vanwege fysieke en klimatologische omstandigheden sterk kunnen verschillen; is van oordeel dat gebieden die onder mogelijke nieuwe regels worden uitgesloten een voldoende lange afbouwperiode moet worden toegekend;


In terms of instruments, a wide range of tools would remain useful, from investments and infrastructure to payments for ecosystem services, support for LFA, environmental and climate change measures, support for innovation, knowledge transfer and capacity building, business creation, social and institutional development fostering production methods with a link to local specificities and considering specific needs of Member States to increase their economic efficiency.

Een groot deel van de instrumenten blijft nuttig, gaande van investeringen en infrastructuur naar betalingen voor ecosysteemdiensten, steun voor probleemgebieden, maatregelen op het gebied van milieu en klimaatverandering, steun voor innovatie, kennisoverdracht en capaciteitsopbouw, het oprichten van bedrijven, sociale en institutionele ontwikkeling, bevordering van productiemethoden die verband houden met lokale kenmerken, en inachtneming van de specifieke behoeften van de lidstaten om hun economische efficiëntie te verhogen.


- the programme will be targeted at farmers, family members and farm employees from small and medium-sized enterprises within the LFA and will provide the following number of training places:

- het programma is gericht op landbouwers, hun familieleden en agrarische werknemers uit kleine en middelgrote ondernemingen in de achterstandsgebieden, en biedt voor een volgend aantal kandidaten opleidingen aan:


Good environmental practice is an EU requirement for Member States, forming an integral part of the new LFA support and agri-environment schemes within the Northern Ireland Rural Development Regulation Plan.

Goede praktijken op milieugebied zijn een EU-vereiste voor lidstaten en maakt integrerend deel uit van de nieuwe programma's voor steun aan achterstandsgebieden en milieuprogramma's voor de landbouw in het kader van het Northern Ireland Rural Development Regulation Plan.


From that information the Commission established the need to review certain measures in depth, namely: - a waiver in 1984 of outstanding claims of 47 mio DM by the Westdeutsche Landesbank Girozentrale (WestLB); - a guarantee granted by the Land of Nordrhein-Westfalen in 1993 in relation to a 20 mio DM credit given to Gildemeister in 1992; - in 1994, the financing by the Bavarian authorities, through the "Bayernfonds" programme, of 1% of the 9.25% interest rate of a 15 mio DM credit given by the Bayerische Landesanstallt für Aufbaufinanzierung (LfA) in the framework of Gildemeister's takeover of Deckel/Maho; - a subordinate guarantee for 10 mio DM given by the LfA and the Thüringische Industrie-Beteiligungsgesellschaft (TIB) in favour of ...[+++]

Op grond van deze informatie concludeerde de Commissie dat bepaalde maatregelen grondig dienden te worden onderzocht, meer bepaald : - een kwijtschelding van uitstaande vorderingen ten bedrage van 47 miljoen DM door de Westdeutsche Landesbank Girozentrale (WestLB) in 1984, - een in 1993 door de deelstaat Nordrhein-Westfalen verleende garantie met betrekking tot een krediet van 20 miljoen DM dat in 1992 aan Gildemeister is toegekend, - de financiering door de Beierse autoriteiten via het "Bayernfonds"- programma van 1 % van de rentevoet van 9,25 % op een krediet van 15 miljoen DM in 1994 dat is toegekend door de Bayerische Landesanstallt für Aufbaufinanzierung (LfA) in het kader van Gildemeisters overname van Deckel/Maho, - een achtergesteld ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'lfa-1' ->

Date index: 2024-06-11
w