Only four out of 19 projects for which sufficient inform
ation was available carried volumes of traffic which were in line with forecasts (b) The type of road chosen was not
best suited to the traffic it carried: motorways, costing much more than express roads (the average total cost per km is around 11 million euro for motorways and 6,2 million euro, i.e. 43 % cheaper, for express roads), were the preferred option of construction,
...[+++]even for sections where express roads could have solved the traffic needs (c) During the project implementation the projects audited became more expensive and were affected by delays as the average increase to the original contract price was 23 % and time overruns averaged to 9 months or 41 % of the planned time.Slechts bij 4 van de 19 projecten waarvoor voldoende informatie beschikbaar was, kwam de verkeersintensiteit overeen met de voorspellingen; b) het gekozen wegtype was niet het meest geschikt voor het verkeer dat er gebruik van
maakte: de voorkeur ging uit naar de aanleg van autosnelwegen (de gemiddelde totale kosten per kilometer zijn ongeveer 11 miljoen euro voor autosnelwegen en 6,2 miljoen euro, dus 43 % minder, voor autowegen), zelfs voor gedeelten waar met autowegen in de verkeersbehoeften had kunnen worden voorzien; c) de gecontroleerde projecten werden tijdens de uitvoering duu
rder en kampten met ...[+++]vertragingen: de gemiddelde stijging ten opzichte van de oorspronkelijke contractprijs bedroeg 23 % en de vertraging beliep gemiddeld negen maanden ofwel 41 % van de geplande tijdsduur.