Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange a product control process
List processing program
Message processing program
Plan a CNC controller
Processing program
Produce text files
Program a CNC controller
Schedule a product control process
Use text processing program
Use word processing software
Using word processor

Traduction de «list processing program » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


produce text files | using word processor | use text processing program | use word processing software

tekstverwerkingssoftware gebruiken


message processing program

berichtenverwerkingsprogramma




arrange a product control process | schedule a product control process | plan a CNC controller | program a CNC controller

een CNC-controller programmeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
34. Welcomes the EU’s decision to adopt a list of 17 implementation indicators in order to evaluate its own performance on gender issues in fragile, conflict and post-conflict countries; stresses that these indicators, which should also include qualitative measurements, need to be improved; calls on the Commission and the EEAS to take into consideration the conclusions of this evaluation process during the programming and implementation phases;

34. is verheugd over het besluit van de EU om een lijst op te maken van zeventien uitvoeringsindicatoren die haar eigen verwezenlijkingen inzake genderkwesties in fragiele landen of landen in een conflict- of postconflictsituatie onder de loep nemen; benadrukt dat nog gesleuteld moet worden aan deze indicatoren, er zijn ook kwalitatieve metingen nodig; verzoekt de Commissie en de EDEO om de conclusies van dit evaluatieproces in overweging te nemen tijdens de programmerings- en uitvoeringsfases;


34. Welcomes the EU's decision to adopt a list of 17 implementation indicators in order to evaluate its own performance on gender issues in fragile, conflict and post-conflict countries; stresses that these indicators, which should also include qualitative measurements, need to be improved; calls on the Commission and the EEAS to take into consideration the conclusions of this evaluation process during the programming and implementation phases;

34. is verheugd over het besluit van de EU om een lijst op te maken van zeventien uitvoeringsindicatoren die haar eigen verwezenlijkingen inzake genderkwesties in fragiele landen of landen in een conflict- of postconflictsituatie onder de loep nemen; benadrukt dat nog gesleuteld moet worden aan deze indicatoren, er zijn ook kwalitatieve metingen nodig; verzoekt de Commissie en de EDEO om de conclusies van dit evaluatieproces in overweging te nemen tijdens de programmerings- en uitvoeringsfases;


9. Welcomes the decision of the EU to adopt a list of 17 implementation indicators in order to evaluate the EU’s own performance on gender issues in fragile, conflict and post-conflict countries; stresses that the indicators, that should also include qualitative measurements, need to be improved; calls on the Commission and EEAS to take into consideration the conclusions of this evaluation process during the programming and implementation phases;

9. is verheugd over het besluit van de EU om een lijst op te maken van zeventien uitvoeringsindicatoren die haar eigen verwezenlijkingen inzake genderkwesties in fragiele landen of landen in een conflict- of postconflictsituatie onder de loep nemen; benadrukt dat nog gesleuteld moet worden aan deze indicatoren, er zijn ook kwalitatieve metingen nodig; verzoekt de Commissie en de EDEO om de conclusies van dit evaluatieproces in overweging te nemen tijdens de programmerings- en uitvoeringsfases;


4. Considers that transparency in respect of cohesion policy and its programming cycle, allocation of expenditure and access to information for potential beneficiaries of the Structural Funds are key prerequisites for achieving the overall objectives of cohesion policy, and that transparency should therefore be introduced as a guiding cross-sectoral principle in the cohesion programming and decision-making processes in the next funding period; underlines that disclosure of the list ...[+++]

4. is van mening dat transparantie in het cohesiebeleid en de daarbij te volgen programmeringscyclus, correcte allocatie van uitgaven en toegang tot informatie voor potentiële begunstigden van de structuurfondsen essentiële voorwaarden zijn om de algemene doelstellingen van het cohesiebeleid te kunnen verwezenlijken, en dat transparantie derhalve het leidende, sectoroverschrijdende beginsel moet zijn bij de cohesieprogrammerings- en besluitvormingsprocessen voor de daaropvolgende financieringsperiode; onderstreept dat moet worden doorgegaan met de bekendmaking van de lijst van begunstigden – met name online – aangezien dit een efficiënt ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. Considers that transparency in respect of cohesion policy and its programming cycle, allocation of expenditure and access to information for potential beneficiaries of the Structural Funds are key prerequisites for achieving the overall objectives of cohesion policy, and that transparency should therefore be introduced as a guiding cross-sectoral principle in the cohesion programming and decision-making processes in the next funding period; underlines that disclosure of the list ...[+++]

4. is van mening dat transparantie in het cohesiebeleid en de daarbij te volgen programmeringscyclus, correcte allocatie van uitgaven en toegang tot informatie voor potentiële begunstigden van de structuurfondsen essentiële voorwaarden zijn om de algemene doelstellingen van het cohesiebeleid te kunnen verwezenlijken, en dat transparantie derhalve het leidende, sectoroverschrijdende beginsel moet zijn bij de cohesieprogrammerings- en besluitvormingsprocessen voor de daaropvolgende financieringsperiode; onderstreept dat moet worden doorgegaan met de bekendmaking van de lijst van begunstigden – met name online – aangezien dit een efficiënt ...[+++]


3. The customs authorities of each Member State may allow firms whose records are based on an electronic or automatic data-processing system, and which are already allowed under paragraphs 1 and 2 to use loading lists of a special type, to use such lists for Community transit operations involving only one type of goods where this facility is made necessary by the computer programs of the firms concerned.

3. De douaneautoriteiten van elke Lid-Staat kunnen toestaan dat de ondernemingen waarvan de administratie op een geïntegreerd systeem voor elektronische of geautomatiseerde gegevensverwerking berust en die op grond van de leden 1 en 2 reeds van lijsten van een speciaal model gebruik mogen maken, deze lijsten eveneens gebruiken voor communautair douanevervoer dat slechts op een enkele soort goederen betrekking heeft, voor zover zulks met het oog op de automatiseringsprogramma's van de betrokken ondernemingen noodzakelijk is.


The competent authorities of each country may allow firms whose records are based on an electronic or automatic data-processing system and which, by virtue of Article 26, are already allowed to use loading lists of a special type, to use such lists for T 1 or T 2 transit operations involving only one type of goods where this facility is made necessary by the computer programs of the firms concerned.

De bevoegde autoriteiten van elk land kunnen toestaan dat ondernemingen waarvan de administratie op een geïntegreerd systeem voor de elektronische of automatische gegevensverwerking berust en die krachtens artikel 26 van lijsten van een speciaal model gebruik mogen maken, deze lijsten eveneens gebruiken voor de T 1- en T 2-regelingen die slechts op één soort goederen betrekking hebben, voor zover zulks, gezien de automatiseringsprogramma's van de betrokken ondernemingen, noodzakelijk is.


Annex 1: List of selected projects Annex 2: Examples of CRAFT projects Annex 1 INDUSTRIAL AND MATERIALS TECHNOLOGIES Brite-EuRam II 1990-1994 List of 23 CRAFT projects retained Nr of the proposal Title of the proposal, prime proposer and country CR-1197-91 The recycling of second-hand textile waste Prime proposer : TRICOOP SC (B) CR-1280-91 Automatic reuse of electronic components on printed circuit boards and separation of toxic components Prime proposer : Weld-Equip D.V (NL) CR-1283-91 Plasma coupling of microwave supplies in reactors for treatment of polymers and organic materials Prime proposer : Plassys (F) CR-1292-91 Non destructive testing and imaging ...[+++]

Bijlage 1: Lijst van geselecteerde projecten Bijlage 2: Voorbeelden van CRAFT-projecten Annex 1 INDUSTRIAL AND MATERIALS TECHNOLOGIES Brite-EuRam II 1990-1994 List of 23 CRAFT projects retained Nr of the proposal Title of the proposal, prime proposer and country CR-1197-91 The recycling of second-hand textile waste Prime proposer : TRICOOP SC (B) CR-1280-91 Automatic reuse of electronic components on printed circuit boards and separation of toxic components Prime proposer : Weld-Equip D.V (NL) CR-1283-91 Plasma coupling of microwave supplies in reactors for treatment of polymers and organic materials Prime proposer : Plassys (F) CR-1292- ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'list processing program' ->

Date index: 2022-12-29
w