Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer collected waste
CMO
Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
Collecting society
Collection
Collection society
Collective management organisation
Collective management society
Conversion of waste
Establish waste collection routes
Handle collected waste
Hazardous and non hazardous waste collecting
Landfill site
Manage collected waste
Manage waste
Planning waste collection routes
Radioactive waste management
Recovery of waste
Recycling of materials
Recycling of waste
Refuse collection
Reprocessing of waste
Reuse of waste
Rubbish dump
Selective waste collection
Separate waste collection
Use of waste
Waste collection
Waste collection route establishing
Waste collection route planning
Waste management
Waste recycling
Waste treatment

Traduction de «manage collected waste » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
administer collected waste | manage waste | handle collected waste | manage collected waste

verzameld afval beheren


collection | refuse collection | waste collection

afvalinzameling | afvalverzameling | inzameling


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

industrieel afval inzamelen | industrieel afval ophalen | bedrijfsafval inzamelen | bedrijfsafval ophalen


planning waste collection routes | waste collection route planning | establish waste collection routes | waste collection route establishing

afvalophaalroutes opzetten | vuilophaalroutes opstellen | afvalophaalroutes opstellen | vuilophaalroutes uitstippelen


waste recycling [ conversion of waste | recovery of waste | recycling of materials | recycling of waste | reprocessing of waste | reuse of waste | selective waste collection | separate waste collection | use of waste ]

hergebruik van afvalstoffen [ afvalrecycling | afvalverwerking | gebruik van afvalstoffen | gescheiden afvalinzameling | opwerking van afvalstoffen | recyclage van afvalstoffen | terugwinning van afvalstoffen | terugwinning van materiaal ]


municipal wastes (household waste and similar commercial, industrial and institutional wastes) including separately collected fractions | municipal wastes and similar commercial,industrial and institutional wastes including separately collected fractions

huishoudelijk afval en soortgelijk bedrijfsafval,inclusief gescheiden ingezamelde fracties


collecting society | collection society | collective management organisation | collective management society | CMO [Abbr.]

auteursrechtenmaatschappij | collectieve beheersorganisatie | collectieve rechtenbeheersorganisatie | maatschappij voor collectieve belangenbehartiging | organisatie voor collectief rechtenbeheer


waste management [ landfill site | rubbish dump | waste treatment | Waste treatment(STW) ]

beheer van afvalstoffen [ afvalbeheer | behandeling van afvalstoffen | openbare stortplaats ]


Radioactive waste management | Waste management

Afvalbehandeling | Afvalbeheer | Afvalstoffenbeheer | Behandeling
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. Takes the view that the 7th EAP should provide for full implementation of waste legislation, including compliance with the waste treatment hierarchy while ensuring coherence with other EU policies; considers that it should set more ambitious prevention, re-use and recycling targets, including a net decrease in waste generation, no incineration of waste that is suitable for recycling or composting with respect to the hierarchy of the Waste Framework Directive, and a strict ban on the dumping of selectively collected waste in landfill,s ...[+++]

32. staat op het standpunt dat het zevende MAP moet voorzien in de volledige implementatie van afvalwetgeving, met inbegrip van de naleving van de afvalverwerkingshiërarchie, en tegelijk de samenhang met ander EU-beleid moet verzekeren; meent dat er ambitieuzere streefdoelen moeten worden vastgesteld voor preventie, hergebruik en recycling van afval, waaronder ook vallen een netto vermindering van de afvalproductie, geen verbranding van afval dat geschikt is voor recycling of compostering, in overeenstemming met de afvalhiërarchie van de kaderrichtlijn afval, en een strikt verbod op het storten van gescheiden ingezameld afval alsook sectorale doelstellingen voor het efficiënt gebruik van hulpbronnen en criteria voor de efficiëntie van proc ...[+++]


12. Believes that the financing of waste recycling infrastructure should take priority over the financing of waste dumping and incineration, but should also of course take into account the needs of each individual community; encourages European municipalities and local authorities, the plastics industry, and the recycling and waste management sector to make all possible efforts to motivate and incentivise citizens and businesses to adopt a circular economy concept with regard to plastic waste, beginning with a wide debate on planned ...[+++]

12. is van mening dat de financiering van recyclinginfrastructuur voorrang moet krijgen boven de financiering van faciliteiten voor het storten of verbranden van afval, maar dat hierbij uiteraard rekening moet worden gehouden met de behoeften van de verschillende gemeenschappen; spoort de Europese gemeenten en plaatselijke overheden, de kunststoffensector en de afvalbeheer- en recyclingsector aan om zich tot het uiterste in te spannen om de burgers en ondernemingen te motiveren en te stimuleren om met betrekking tot kunststofafval het concept "circulaire economie" te omarmen, allereerst door de discussie over geplande veroudering aan te ...[+++]


Member States that perform best in these areas – Austria, Belgium, Denmark, Germany, the Netherlands and Sweden – have comprehensive waste collection systems, landfill less than 5 % of their waste, and make full use of economic instruments to stimulate effective waste management.

De lidstaten die op deze terreinen het beste presteren – Oostenrijk, België, Denemarken, Duitsland, Nederland en Zweden – hebben goed ontwikkelde afvalinzamelingssystemen, storten minder dan 5 % van hun afval, en maken gebruik van economische instrumenten om doelmatig afvalbeheer te stimuleren.


The Court concluded that, although in almost all the regions selected some improvements in the management of waste were observed, the effectiveness of structural measures funding for municipal waste management infrastructures was hampered by the poor implementation of supporting measures: (a) The performance of the co-financed infrastructures was highly dependent upon waste collection strategies.

De Rekenkamer concludeerde dat, hoewel in vrijwel alle geselecteerde regio's enkele verbeteringen in het beheer van afvalstoffen werden geconstateerd, de doeltreffendheid van de financiering uit structurele maatregelen van infrastructuur voor het beheer van stedelijk afval werd beperkt door de gebrekkige toepassing van ondersteunende maatregelen: a) de prestaties van de gecofinancierde infrastructuur waren sterk afhankelijk van strategieën voor afvalinzameling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States should encourage producers to take full ownership of the WEEE collection in particular by financing the collection of WEEE throughout the whole waste chain, including from private households, in order to avoid leakage of separately collected WEEE to sub-optimal treatment and illegal exports, to create a level playing field by harmonising producer financing across the EU, to shift payment for the collection of this waste from general tax payers to the consumers of EEEs in line with the polluter pays principle. In order to ...[+++]

De lidstaten dienen de producenten aan te sporen om de volledige verantwoordelijkheid voor de inzameling van AEEA op te nemen, met name door de financiering van de inzameling van AEEA in de hele afvalketen met inbegrip van de particuliere huishoudens, teneinde ervoor te zorgen dat gescheiden ingezamelde AEEA niet op onjuiste wijze wordt verwerkt of illegaal wordt geëxporteerd, dat uniforme concurrentievoorwaarden tot stand worden gebracht via een harmonisatie van de producentenfinanciering in de hele EU, en dat de kosten voor de inzameling ...[+++]


17. Stresses that separate collection of bio-waste or other bio-waste management systems that maximise resource recovery should be incorporated in a European Union framework and calls on Member States to consider establishing separate collection schemes for bio-waste; considers that financial incentives are needed to expand this separate collection and other bio-waste management systems that maximise resource recovery;

17. benadrukt dat gescheiden inzameling van bioafval of andere systemen voor het beheer van bioafval waarmee zoveel mogelijk bronnen worden teruggewonnen, deel moet uitmaken van een EU-kader en vraagt de lidstaten dat zij de instelling van systemen voor gescheiden inzameling van bioafval overwegen; meent dat financiële stimulansen vereist zijn voor het uitbouwen van deze gescheiden inzameling van bioafval en andere systemen voor het beheer van bioafval waarmee zoveel mogelijk bronnen worden teruggewonnen;


AVR is jointly controlled by CVC Capital Partners Group Sarl and Kohlberg Kravis Roberts Co. L.P. The merger would create a group active in all fields of waste management, including the collection and treatment of non-hazardous and hazardous household waste and industrial and commercial waste and the collection and recycling of glass, paper and cardboard.

AVR staat onder de gezamenlijke zeggenschap van CVC Capital Partners Group Sarl en Kohlberg Kravis Roberts Co LP. De concentratie zal een concern doen ontstaan dat actief is in de gehele afvalketen - van inzameling en verwerking van gevaarlijk en niet-gevaarlijk huishoudelijk afval, via industrieel en bedrijfsafval tot de verwerking en recycling van glas, papier en karton.


(6) The management of packaging and packaging waste requires the Member States to set up return, collection and recovery systems. Such systems should be open to the participation of all interested parties and be designed to avoid discrimination against imported products and barriers to trade or distortions of competition and to guarantee the maximum possible return of packaging and packaging waste, in accordance with the Treaty. Discrimination against materials on the basis of their weight sho ...[+++]

(6) Het beheer van verpakkingen en verpakkingsafval vereist dat in de lidstaten terugname-, inzamelings- en terugwinningssystemen worden opgezet; dergelijke systemen moeten openstaan voor de deelneming van alle betrokken partijen en dienen dusdanig te zijn ontworpen dat discriminatie van ingevoerde producten en handelsbelemmeringen en concurrentieverstoringen worden voorkomen en een maximale opbrengst van terugbezorgd verpakkingsmateriaal en gerecycleerd verpakkingsafval kan worden gegarandeerd, overeenkomstig het Verdrag; discriminatie van materialen op grond van hun gewicht moet worden voorkomen; de bedrijven in de verpakkingsketen ...[+++]


However, in its investigation the Commission found that in the waste management sector in Belgium the merger gave rise to serious concerns, particularly in ordinary waste collection, special industrial waste treatment and industrial cleaning.

Toch heeft de Commissie tijdens haar onderzoek aan het licht gebracht dat de concentratie in de afvalbeheersector in België belangrijke twijfels kon doen rijzen, voornamelijk op het gebied van gewone afvalophaling, verwerking van speciaal industrieel afval en industriële schoonmaak.


Exceptionally, and only in 1994-96, environmental infrastructure projects which would normally correspond to central government management: such as sewage systems (for example, at Alcalá de Henares and Parla), the network of urban waste water treatment stations, and the solid waste collection and treatment infrastructure (eg pneumatic collection vehicle at Zarzaquemada).

Bij wijze van uitzondering, en alleen in 1994-96, wordt geld geïnvesteerd in infrastructurele projecten ten behoeve van het milieu, die normaliter onder berusting van de centrale overheid vallen, zoals rioleringssystemen (bijvoorbeeld in Alcalá de Henares en Parla), het netwerk van afvalwaterzuiveringsinstallaties in de steden en de infrastructuur voor het ophalen en verwerken van vast afval (bijvoorbeeld een ophaalauto met een pneumatisch systeem in Zarzaquemada).


w