Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATCA
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Agreement on Trade in Civil Aircraft
Aircraft
Assess manufacture of aircraft
Civil aircraft
Civilian aircraft
Code on Civil Aircraft
Commercial aircraft
Examine aircraft manufacturing
Examine manufacture of aircraft
Inspect aircraft manufacturing
Manufacture of civil aircraft
Passenger aircraft
Plane
Tourist aircraft
Transport aircraft

Vertaling van "manufacture civil aircraft " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
examine aircraft manufacturing | examine manufacture of aircraft | assess manufacture of aircraft | inspect aircraft manufacturing

productie van vliegtuigen controleren


manufacture of civil aircraft

(1) vervaardiging van burgerluchtvaartuigen | (2) bouw van burgerluchtvaartuigen


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

vliegtuig [ aëronautisch materieel | burgerlijk vliegtuig | luchtvaartuig | toeristisch vliegtuig | transportvliegtuig ]


Agreement on Trade in Civil Aircraft | Code on Civil Aircraft

Code inzake burgerluchtvaartuigen | Overeenkomst inzake de handel in burgerluchtvaartuigen


Understanding on Guidelines for Officially Supported Export Credits for Large Civil Aircraft (Large Aircraft Sector Understanding)

Overeenkomst inzake richtsnoeren op het gebied van door de overheid gesteunde exportkredieten voor grote vliegtuigen voor de burgerluchtvaart (Sectoriële overeenkomst voor grote vliegtuigen) (LASU)


Agreement on Trade in Civil Aircraft [ ATCA ]

Overeenkomst inzake de handel in burgerluchtvaartuigen [ ATCA | OHBL ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today, the manufacture of large civil aircraft is the biggest single element in Europe's aerospace turnover accounting alone for over EUR 20 billion annually.

Met een jaarlijkse omzet van meer dan 20 miljard euro neemt de productie van grote burgerluchtvaartuigen het grootste deel van de omzet van de Europese lucht- en ruimtevaartindustrie voor zijn rekening.


Today, both civil aircraft manufacturing and the air transport industries operate in a European or global market place.

Tegenwoordig zijn zowel de fabrikanten van civiele luchtvaartuigen als de luchtvaart werkzaam in een Europese of mondiale markt.


The concentration process which began in the US, leaving Boeing, for example, as the only US manufacturer of large civil aircraft, has since extended to Europe, reflecting the call from French, German and British leaders in December 1997 for major industrial consolidation.

Het concentratieproces dat in de VS begon en waarbij Boeing bijvoorbeeld als enige Amerikaanse constructeur van grote burgervliegtuigen is overgebleven, heeft zich sindsdien uitgebreid naar Europa. Dit beantwoordt aan de oproep van Franse, Duitse en Britse leiders in december 1997 tot grote industriële consolidatie.


- Generally diminishing demand: defence industries have been faced with shrinking markets since the end of the cold war, whereas manufacturers of civil aircraft are still suffering from the crisis that has struck airlines as a result of the 11 September 2001 events [52].

- een algemeen teruglopende vraag: sinds het eind van de koude oorlog is de vraag naar defensiegoederen afgenomen, terwijl de fabrikanten van burgerluchtvaartuigen nog altijd de nadelige gevolgen ondervinden van de crisis waarin de luchtvaartmaatschappijen na de aanslagen van 11 september 2001 terechtkwamen [52].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The head of the safety investigation authority in charge of the safety investigation shall communicate information, pertinent to the prevention of an accident or serious incident, to authorities responsible for civil aviation safety, particularly EASA, persons responsible for aircraft or aircraft equipment manufacture or maintenance, and to individuals or legal entities responsible for operating aircraft or for training of personnel.

2. Het hoofd van de veiligheidsonderzoeksinstantie die de leiding heeft over het veiligheidsonderzoek, deelt informatie die relevant is voor de preventie van ongevallen of ernstige incidenten, mee aan de instanties die verantwoordelijk zijn voor de burgerluchtvaart, met name het EASA, aan personen die verantwoordelijk zijn voor de productie of het onderhoud van luchtvaartuigen of luchtvaartuigapparatuur en aan personen of juridische entiteiten die verantwoordelijk zijn voor de exploitatie van luchtvaartuigen of voor de opleiding van personeel.


2. The head of the safety investigation authority in charge of the safety investigation shall communicate information, pertinent to the prevention of an accident or serious incident, to authorities responsible for civil aviation safety, persons responsible for aircraft or aircraft equipment manufacture or maintenance, and to individuals or legal entities responsible for operating aircraft or for training of personnel.

2. Het hoofd van de veiligheidsonderzoeksinstantie die de leiding heeft over het veiligheidsonderzoek, deelt informatie die relevant is voor de preventie van ongevallen of ernstige incidenten, mee aan de instanties die verantwoordelijk zijn voor de burgerluchtvaart, aan personen die verantwoordelijk zijn voor de productie of het onderhoud van luchtvaartuigen of luchtvaartuigapparatuur en aan personen of juridische entiteiten die verantwoordelijk zijn voor de exploitatie van luchtvaartuigen of voor de opleiding van personeel.


After all, it is not only in the interest of Airbus to be able to compete fairly, but also suppliers, airlines and their customers, who should benefit from healthy competition between the major civil aircraft manufacturers.

Per slot van rekening is het niet alleen in het belang van Airbus om eerlijk te kunnen concurreren, maar ook in het belang van leveranciers, luchtvaartmaatschappijen en hun klantendie profijt dienen te trekken van gezonde concurrentie tussen de grootste fabrikanten van toestellen voor de burgerluchtvaart.


1E002.f. does not control "technology" for the repair of "civil aircraft" structures using carbon "fibrous or filamentary materials" and epoxy resins, contained in aircraft manufacturers' manuals.

1E002.f is niet van toepassing op technologie voor de reparatie van casco's van "civiele vliegtuigen" met koolstof-"stapel- of continuvezelmateriaal" en epoxyharsen, die is vermeld in de handleidingen van de vliegtuigfabrikant.


Today, the manufacture of large civil aircraft is the biggest single element in Europe's aerospace turnover accounting alone for over EUR 20 billion annually.

Met een jaarlijkse omzet van meer dan 20 miljard euro neemt de productie van grote burgerluchtvaartuigen het grootste deel van de omzet van de Europese lucht- en ruimtevaartindustrie voor zijn rekening.


(a) establishing binding rules with regard to safety and certain environmental aspects of civil aviation, particularly as regards the design, manufacture, operation and maintenance of aircraft and persons and bodies involved in these tasks; these powers may also be extended to cover airport operators and suppliers of air traffic services;

(a) opstelling van bindende voorschriften betreffende veiligheid en bepaalde milieuaspecten van de burgerluchtvaart, met name wat betreft het ontwerp, fabricage, exploitatie en onderhoud van vliegtuigen en bij deze taken betrokken personen en instanties; deze bevoegdheden moeten ook worden uitgebreid tot exploitanten van luchthavens en leveranciers van verkeersleidingsdiensten,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'manufacture civil aircraft' ->

Date index: 2022-07-25
w