Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brake valve
Foot brake valve
Foot valve
Full service braking
Maximum service braking
Service brake
Service brake valve
Treadle valve

Traduction de «maximum service braking » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
full service braking | maximum service braking

maximale remkracht


brake valve | foot brake valve | foot valve | service brake valve | treadle valve

remklep | remventiel


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. With effect from 1 November 2014, UNECE Regulation No 90 shall apply for the purposes of the sale and entry into service of new replacement brake lining assemblies concerning vehicle types of categories M with a permissible maximum laden mass not exceeding 3,5 tonnes, M with a permissible maximum laden mass not exceeding 3,5 tonnes, N, O and O for which vehicle type- ...[+++]

1. Met ingang van 1 november 2014 is VN/ECE-reglement nr. 90 van toepassing voor de verkoop en het in het verkeer brengen van nieuwe vervangingsremvoeringsets voor voertuigtypen van categorie M met een toelaatbare maximummassa in beladen toestand van niet meer dan 3,5 ton, categorie M met een toelaatbare maximummassa in beladen toestand van niet meer dan 3,5 ton en de categorieën N, O en O waarvoor typegoedkeuring is verleend overeenkomstig Richtlijn 71/320/EEG, VN/ECE-reglement nr. 13 of VN/ECE-reglement nr. 13-H op of na 7 april 199 ...[+++]


2. With effect from 1 November 2014, UNECE Regulation No 90 shall apply for the purposes of the sale and entry into service of new replacement brake lining assemblies concerning vehicle types of categories M with a permissible maximum laden mass exceeding 3,5 tonnes, M with a permissible maximum laden mass exceeding 3,5 tonnes, M, N, N, O and O for which vehicle type-ap ...[+++]

2. Met ingang van 1 november 2014 is VN/ECE-reglement nr. 90 van toepassing voor de verkoop en het in het verkeer brengen van nieuwe vervangingsremvoeringsets voor voertuigtypen van categorie M met een toelaatbare maximummassa in beladen toestand van meer dan 3,5 ton, categorie M met een toelaatbare maximummassa in beladen toestand van meer dan 3,5 ton en de categorieën M, N, N, O en O waarvoor typegoedkeuring is verleend overeenkomstig VN/ECE-reglement nr. 13 of VN/ECE-reglement nr. 13-H op of na 1 november 2014.


In the case of category Tb tractors with a maximum design speed exceeding 60 km/h, the service braking system shall, whether or not it is combined with the secondary braking system, be such that in the event of failure in a part of its transmission a sufficient number of wheels are still braked by actuation of the service brake control device; these wheels shall be so selected that the residual performance of the service braking s ...[+++]

Het bedrijfsremsysteem van trekkers van categorie Tb met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 60 km/h moet, ongeacht of het is gecombineerd met het hulpremsysteem, waarborgen dat bij een storing in een onderdeel van de overbrenging ervan, nog een voldoende aantal wielen kan worden geremd met het bedieningsorgaan van het bedrijfsremsysteem; deze wielen moeten zodanig zijn gekozen dat de restremwerking van het bedrijfsremsysteem voldoet aan de voorschriften van punt 3.1.4 van bijlage II.


After the warning signal has been activated, it shall be possible to apply the service braking control device and obtain at least the performances prescribed for residual and secondary braking in the case of tractor with maximum design speed exceeding 60 km/h or the performance prescribed for secondary braking in the case of tractor with maximum design speed not exceeding 60 km/h.

Nadat dit waarschuwingssignaal is gegeven, moet het mogelijk zijn het bedieningsorgaan van de bedrijfsrem te bedienen en ten minste de prestaties te verkrijgen die zijn voorgeschreven voor de rest- en hulpremwerking in het geval van trekkers met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 60 km/h of de remwerking die is voorgeschreven voor het hulpremsysteem in geval van trekkers met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van ten hoogste 60 km/h.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Even with the tractor engine not rotating, the combination at the maximum permissible mass remains stationary on the prescribed gradient when the activation of a single control device by the driver, from his driving seat, has applied the tractor parking braking system and the towed vehicle service braking system or only one of those two braking systems.

Zelfs als de motor van de trekker niet draait, blijft de combinatie met de maximaal toelaatbare massa in stilstand op de voorgeschreven helling wanneer de activering van één enkel bedieningsorgaan door de bestuurder vanaf zijn zitplaats het parkeerremsysteem van de trekker en het bedrijfsremsysteem van het getrokken voertuig of slechts één van deze beide remsystemen in werking heeft gesteld.


Braking effort less than 50 % of the service brake performance defined in section 1.2.2 in relation to the maximum authorized mass.

Remkracht minder dan 50% van de remkracht gedefinieerd in 1.2.2. in vergelijking met toegelaten maximummassa.


Braking effort less than 50 % of the required service brake performance defined in section 1.2.2 in relation to the maximum authorized mass.

Remkracht minder dan 50% van de vereiste remkracht gedefinieerd in 1.2.2. in vergelijking met toegelaten maximummassa


- Train characteristics in terms of braking capacity are set by train wiring and give different maximum speeds at speed traps; no train characteristics input presently in service, but can be envisaged

- Treinkarakteristieken zoals remvermogen zijn bekabeld en leveren verschillende maximumsnelheden bij het passeren van snelheidsvallen op. Programmeren van de treinkarakteristieken door de machinist wordt nog niet gebruikt, maar is mogelijk.


By way of derogation from the provisions of section 1.4 of this Annex, for vehicles intended to tow more than one of the kinds of trailers referred to in subparagraphs (b), (c), (d) and (e) above, up to three different registration/in-service maximum permissible towable masses may be defined for each technical configuration of the vehicle type, according to the characteristics of the brake connectors of the motor vehicle: one for trailers without service brakes, one for trailers with inertia brakes, and one for trailers with a continuous braking ...[+++]

In afwijking van punt 1.4 kunnen voor voertuigen die bestemd zijn voor het trekken van meer dan één van de onder b), c), d) en e) genoemde soorten aanhangwagens per technische configuratie van het voertuigtype maximaal drie verschillende voor registratie/in het verkeer brengen toelaatbare getrokken maximummassa's worden vastgesteld, overeenkomstig de kenmerken van de remverbindingen van het motorvoertuig: één voor aanhangwagens zonder bedrijfsremmen, één voor aanhangwagens met oploopremmen en één voor aanhangwagens met een continuremsysteem.


(c) vehicles with a maximum mass not exceeding 3,5 t only intended to tow trailers with service brakes: the registration/in-service maximum permissible laden mass of the vehicle, or, for off-road vehicles (see section 7.5 of Annex I), 1,5 times that mass with a maximum of 3,5 t;

c) voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 3,5 ton die uitsluitend bestemd zijn voor het trekken van aanhangwagens met bedrijfsremmen: de voor registratie/in het verkeer brengen toelaatbare massa in beladen toestand van het voertuig, of, voor terreinvoertuigen (zie punt 7.5 van bijlage I), 1,5-maal die massa, doch ten hoogste 3,5 ton;




D'autres ont cherché : brake valve     foot brake valve     foot valve     full service braking     maximum service braking     service brake     service brake valve     treadle valve     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'maximum service braking' ->

Date index: 2022-07-16
w