Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Delegation
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of signature
Delegation of the European Parliament
Delegation of the European Union
EP delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
Host trade delegations
Host trade deputations
Look after trade delegations
Look after trade deputations
National Delegation
National delegation
National gov't. officer
Treasurers of national delegations
Union delegation

Vertaling van "national delegation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




Treasurers of national delegations

penningmeesters van de nationale delegaties




delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

delegatie van bevoegdheid [ overdracht van handtekening | volmachtoverdracht ]


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

delegatie van de Unie


EP delegation [ delegation of the European Parliament ]

delegatie EP [ delegatie van het Europese Parlement ]


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

handelsdelegaties begeleiden | handelsmissies begeleiden


Ethnicity / related nationality data

gegevens over etniciteit en gerelateerde nationaliteit


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Welcomes the idea of embedding the EPPO in existing decentralised structures through the participation of national delegated prosecutors as ‘special advisers’; is aware of the need to elaborate further on the delegated prosecutors’ independence vis-à-vis the national judiciary, and on transparent procedures for selecting them in order to avoid any suggestion of favouritism on the part of the EPPO;

21. verwelkomt het idee om het Europees Openbaar Ministerie in te bedden in bestaande gedecentraliseerde structuren door middel van de deelname van nationale gedelegeerde aanklagers als „bijzondere adviseurs”; is zich bewust van de noodzaak om de onafhankelijkheid van de gedelegeerde aanklagers ten opzichte van de nationale gerechtelijke apparaten en de transparante procedures voor hun benoeming verder uit te werken, teneinde te voorkomen dat de indruk wordt gewekt dat er sprake is van nepotisme van de kant van het Europees Openbaar Ministerie;


22. Welcomes the idea of embedding the EPPO in existing decentralised structures through the participation of national delegated prosecutors as ‘special advisers’; is aware of the need to elaborate further on the delegated prosecutors’ independence vis-à-vis the national judiciary, and on transparent procedures for selecting them in order to avoid any suggestion of favouritism on the part of the EPPO

22. verwelkomt het idee om het Europees Openbaar Ministerie in te bedden in bestaande gedecentraliseerde structuren door middel van de deelname van nationale gedelegeerde aanklagers als "bijzondere adviseurs"; is zich bewust van de noodzaak om de onafhankelijkheid van de gedelegeerde aanklagers ten opzichte van de nationale gerechtelijke apparaten en de transparante procedures voor hun benoeming verder uit te werken, teneinde te voorkomen dat de indruk wordt gewekt dat er sprake is van nepotisme van de kant van het Europees Openbaar Ministerie;


34. Holds the view that these European organisations representing societal interests must obtain a stronger role within the ESOs; calls therefore on the Commission and the ESOs to promote different measures to achieve this purpose, including, without prejudice to the national delegation principle, providing those organisations with an effective membership, but without voting rights, within the ESOs, on condition that they are associate members or cooperating partners; considers also that the NSBs must play a key role in promoting and reinforcing the participation of societal stakeholders in the standardisation process, given the primac ...[+++]

34. is van mening dat deze Europese organisaties die maatschappelijke belangen vertegenwoordigen, een sterkere rol binnen de ENO's moeten krijgen; vraagt de Commissie en de ENO's daarom verschillende maatregelen te stimuleren om dit doel te bereiken, onder meer door - onverminderd het beginsel van nationale delegatie - al deze organisaties een daadwerkelijk lidmaatschap in de ENO's aan te bieden, zij het zonder stemrecht, mits het gaat om geassocieerde leden of samenwerkende partners; is van mening dat NNO's een sleutelrol moeten spelen bij het bevorderen en versterken van de deelname van maatschappelijke belangeng ...[+++]


the Council, which does not permit the identification of the positions of the various national delegations at the time of the decision-making process: the removal of this information, which is essential to the supervision of national government positions, is against the spirit and the letter of the Regulation (EC) No 1049/2001, which permits exceptions based on the content of a document (Article 4(7)) and not on the basis of the activity of national delegations when acting as a component of the Council, it is also a contradiction because initiatives of Member States, which also aim at amending legislation, are made public;

de Raad staat niet toe dat de standpunten van de verschillende nationale delegaties tijdens het besluitvormingsproces bekend gemaakt worden. Het onthouden van deze informatie, die van wezenlijk belang is voor de controle op de standpunten van de nationale regeringen, is in strijd met de letter en de geest van Verordening (EG) nr. 1049/2001, die uitzonderingen op grond van de inhoud van een document toestaat (artikel 4, lid 7), maar niet op grond van de activiteiten van nationale delegaties, wanneer deze als onderdeel van de Raad funge ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the Council, which does not permit the identification of the positions of the various national delegations at the time of the decision-making process: the removal of this information, which is essential to the supervision of national government positions, is against the spirit and the letter of the Regulation 1049/2001, which permits exceptions based on the content of a document (Article 4 par. 7) and not on the basis of the activity of national delegations when acting as a component of the Council, it is also a contradiction because initiatives of Member States, which also aim at amending legislation, are made public;

de Raad staat niet toe dat de standpunten van de verschillende nationale delegaties tijdens het besluitvormingsproces bekend gemaakt worden. Het onthouden van deze informatie, die van wezenlijk belang is voor de controle op de standpunten van de nationale regeringen, is in strijd met de letter en de geest van verordening (EG) nr. 1049/2001, die uitzonderingen op grond van de inhoud van een document toestaat (artikel 4, lid 7), maar niet op grond van de activiteiten van nationale delegaties, wanneer deze als onderdeel van de Raad funge ...[+++]


The Conference was attended by 159 national delegations and many observers, from both the United Nations system and non-governmental organisations.

Aan de vergadering hebben 159 nationale delegaties en vele waarnemers deelgenomen, zowel van de VN als van niet-gouvernementele organisaties.


The Committee takes the view that the European Commission should encourage the representation of socio-economic interest groups on national delegations sent by Member States to the Special Session in Geneva.

De Commissie dient tevens te stimuleren dat sociaal-economische belangengroeperingen worden opgenomen in de nationale delegaties van de lidstaten voor deze speciale zitting.


8. BELIEVING that in responding to these needs, it is important to build on the basic structure of standardisation already existing in Europe, including the current status and responsibilities of national standards bodies in the European and international standards bodies (national delegation principle);

8. VAN OORDEEL dat het bij het doen van de nodige stappen belangrijk is om voort te bouwen op de reeds in Europa bestaande basisstructuur voor normalisatie, met inbegrip van de huidige status en verantwoordelijkheden van nationale normalisatieorganisaties ten opzichte van de Europese en internationale normalisatieorganisaties (beginsel van nationale delegaties);


Inter alia, harmonisation of the timetables of international meetings would allow rationalising the work of national delegations; training and information on the issues of international negotiations should also be discussed.

Harmonisatie van de internationale vergaderschema's zou onder andere een meer doordachte organisatie van het werk van de nationale delegaties mogelijk maken; ook de opleiding en de voorlichting inzake de inzet van de internationale onderhandelingen kunnen besproken worden.


Proposals must come from companies or other organisations and must be submitted to national delegates (see Annex).

Voorstellen moeten afkomstig zijn van bedrijven of andere organisaties en moeten worden ingediend bij de nationale afgevaardigden (zie Bijlage).


w