Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Consult iconographic sources
Cross reference iconographic sources
Diffuse pollution source
Diffuse source
Diffuse source input
FOSS
Free and open source software
Identify customer interaction stress points
Identify points of customer stress interaction
Identify stress points of customer interaction
Information source
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
Non-point source
Non-point source input
OSS
Open source software
Point sound source
Point source
Source of information
Source of law
Study iconographic sources
Supervise check-out point

Traduction de «non-point source » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


diffuse pollution source | diffuse source | non-point source

bron van diffuse verontreiniging | diffuse bron


diffuse source input | non-point source input

inbreng vanuit een diffuse bron


Nuclear medicine phantom, point source

fantoom met puntbron voor nucleaire geneeskunde


check iconographic sources: verify iconographic sources | study iconographic sources | consult iconographic sources | cross reference iconographic sources

iconografische bronnen raadplegen


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

kassa’s opvolgen


anticipate and manage stress points of customer interaction | identify customer interaction stress points | identify points of customer stress interaction | identify stress points of customer interaction

klantervaringen analyseren | problemen bij klantervaringen onderzoeken | onderzoeken hoe klanten een product of dienst ervaren | stresspunten bij klantinteractie identificeren


source of information [ information source ]

informatiebron




open source software [ FOSS | free and open source software | OSS [acronym] ]

vrije software [ openbronsoftware | OSS ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
76. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of rivers and coastal waters are affected by diffuse pollution caused by agriculture, while between 20 % and 25 % are subjected to pollution deriving from point ...[+++]

76. herinnert eraan dat EU-burgers, via hun waterrekening, de kosten dragen voor de zuivering en behandeling van water, en benadrukt dat beleid waarbij doelstellingen op het gebied van de bescherming van watervoorraden wordt gecombineerd en in overeenstemming wordt gebracht met kostenbesparingen, zoals een aanpak gericht op "controles bij de bron", efficiënter en in financieel opzicht wenselijker is; herinnert eraan dat, volgens het rapport van het EEA over de toestand van het milieu 2015, meer dan 40 % van alle rivieren en kustwateren te lijden heeft van diffuse vervuiling die wordt veroorzaakt door de landbouw, terwijl tussen 20 % en 25 % ervan vervuild raakt door puntbronnen zoals industri ...[+++]


75. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of rivers and coastal waters are affected by diffuse pollution caused by agriculture, while between 20 % and 25 % are subjected to pollution deriving from point ...[+++]

75. herinnert eraan dat EU-burgers, via hun waterrekening, de kosten dragen voor de zuivering en behandeling van water, en benadrukt dat beleid waarbij doelstellingen op het gebied van de bescherming van watervoorraden wordt gecombineerd en in overeenstemming wordt gebracht met kostenbesparingen, zoals een aanpak gericht op "controles bij de bron", efficiënter en in financieel opzicht wenselijker is; herinnert eraan dat, volgens het rapport van het EEA over de toestand van het milieu 2015, meer dan 40 % van alle rivieren en kustwateren te lijden heeft van diffuse vervuiling die wordt veroorzaakt door de landbouw, terwijl tussen 20 % en 25 % ervan vervuild raakt door puntbronnen zoals industri ...[+++]


The E-PRTR, launched in 2009 to improve access to environmental information, contains already data reported by individual industrial facilities (point sources) and, as of today, information on emissions from road transport, shipping, aviation, heating of buildings, agriculture and small businesses (diffuse sources).

Het in 2009 ter bevordering van de toegang tot milieu-informatie opgerichte E-PRTR bevat reeds door individuele industriële installaties (puntbronnen) gerapporteerde gegevens. Vandaag komt daar informatie bij over emissies door het wegvervoer, de scheepvaart, de luchtvaart, de verwarming van gebouwen, de landbouw en kleine ondernemingen (diffuse bronnen).


Point sources other than those covered by the IPPC Directive or potential diffuse sources of pollution should be excluded if information is available in Member States.

Andere puntbronnen dan bedoeld in richtlijn 96/61/EG inzake geïntegreerde preventie en bestrijding van verontreiniging (de IPPC-richtlijn) of mogelijke diffuse verontreinigingsbronnen moeten worden uitgesloten als daarover in de lidstaten informatie beschikbaar is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. EMPHASISES the need to strengthen efforts to protect marine biodiversity to reach the 2010 target; UNDERLINES the importance of developing and implementing marine strategies with the aim of achieving or maintaining good environmental status in the marine environment; CALLS UPON the Member States to further reduce pollution and nutrient load from agricultural and other diffuse sources as well as from urban, industrial and other point sources; STRESSES the importance of the timely and effective implementation of the Water Framewo ...[+++]

13. IS VAN OORDEEL dat, met het oog op het verwezenlijken van de doelstelling betreffende 2010, meer moet worden gedaan om de biodiversiteit in de zeeën te beschermen, BENADRUKT dat het van belang is mariene strategieën te ontwikkelen en uit te voeren om een goede milieutoestand van het mariene milieu te bereiken of te handhaven. ROEPT de lidstaten OP om de verontreiniging en nutriëntenbelasting door de landbouw en andere diffuse bronnen, alsmede uit stedelijke, industriële en andere puntbronnen, verder terug te dringen; BENADRUKT dat het van belang is dat de kaderrichtlijn water en de Aanbeveling geïntegreerd beheer van de kustzones, s ...[+++]


establishment and maintenance of (national) PRTR registers covering point sources and diffuse sources coherent and structured, publicly accessible user-friendly computerized database reporting requirements at facility level multimedia pollutant-specific reporting of releases (to air, water and land) reporting of off-site transfers of waste mandatory reporting on a yearly basis quality assessment of registered data voluntary reporting of diffuse sources

instelling en onderhoud van (nationale) PRTR’s met gegevens over puntbronnen en diffuse bronnen coherente en gestructureerde, voor het publiek toegankelijke gebruikersvriendelijke gecomputeriseerde database rapportagevereisten op het niveau van de installatie multimediaire rapportage van introducties per verontreinigende stof (in de lucht, in het water en op het land) rapportage van overbrengingen van afvalstoffen van het bedrijfsterrein naar elders verplichte jaarlijkse rapportage kwaliteitsbeoordeling van de opgeslagen gegevens vrijwillige rapportage van diffuse bronnen.


In addition, the criteria used to define significant point sources and to assess their harmfulness, and those relating to specific monitoring and decisions as to when and how to rehabilitate a point source, should be drawn up on the basis of national provisions to be set out in the management plan.

Daarnaast dienen de criteria op grond waarvan significante puntbronnen als zodanig vastgesteld worden en het verontreinigende effect daarvan beoordeeld wordt, alsmede de specifieke monitoring en het besluit vanaf wanneer en hoe een puntbron gesaneerd wordt, op nationale voorschriften te berusten, die in het beheersplan moeten worden aangegeven.


Furthermore, the main source of releases to the environment has shifted from point sources such as industrial chimneys to diffuse sources such as products, rendering traditional end-of-pipe controls ineffective.

Verder is de grootste uitstoot in het milieu verschoven van puntbronnen, zoals fabrieksschoorstenen, naar diffuse bronnen, zoals producten, waardoor de traditionele controles "aan het einde van de pijp" geen effect meer sorteren.


10. Recognises nevertheless that important progress has been achieved in a number of areas, such as the phasing out of ozone depleting substances, the positive trends regarding the reduction of point source emissions to the atmosphere and surface waters, improvements in water quality and an initial reduction of acidification;

10. Erkent evenwel dat aanzienlijke vooruitgang is geboekt op een aantal gebieden, zoals de geleidelijke uitbanning van stoffen die de ozonlaag aantasten, de positieve tendensen met betrekking tot de vermindering van puntbronlozingen in de atmosfeer en de oppervlaktewateren, de verbetering van de waterkwaliteit en een eerste beperking van de verzuring;


Diffuse and point source pollution from agricultural, industrial and urban activities still needs to be better controlled.

Vervuiling door diffuse en puntbronnen als gevolg van agrarische, industriële en stedelijke activiteiten moet nog beter worden gecontroleerd.


w