Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Capital gains
Complete transaction procedures for returned vehicles
Conduct returns
Deportation
Expulsion
Finish transaction procedures for returned vehicles
Handle returns
Handling a return
Handling returns
Investment income
NRZ
NRZ-1
Non-return to zero
Non-return to zero modulation
Non-return-to-reference recording
Non-return-to-zero change-on-ones recording
Non-return-to-zero mark recording
Non-return-to-zero recording
Professional reintegration
Refoulement
Refusal of entry
Reintegration into the labour market
Reintegration into working life
Removal
Removal order
Return decision
Return on capital
Return to employment
Return to the labour market
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns

Vertaling van "non-return to zero " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non-return to zero | non-return to zero modulation

non-return to zero modulatie


non-return-to-zero change-on-ones recording | non-return-to-zero mark recording | non-return-to-zero recording | NRZ-1 | NRZ [Abbr.]

niet-terug-naar-nul-vastlegging | non-return-to-zero mark recording | NRZ/M


non-return-to-reference recording | non-return-to-zero recording | NRZ [Abbr.]

niet-terug-naar-nul-vastlegging


sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

inkomstenbelasting ondertekenen


handling a return | handling returns | conduct returns | handle returns

teruggebrachte producten afhandelen | teruggezonden producten afhandelen


completing transaction procedures for returned vehicles | finish transaction procedures for returned vehicles | carry out transaction procedures for returned vehicles | complete transaction procedures for returned vehicles

transactieprocedures voor terugbezorgde voertuigen afronden


reintegration into working life [ professional reintegration | reintegration into the labour market | return to employment | return to the labour market ]

herintreding [ herintegratie in het beroepsleven | reïntegratie in het beroepsleven ]


investment income [ return on capital | Capital gains(ECLAS) ]

inkomsten uit investeringen [ winst op geïnvesteerd vermogen ]


removal [ deportation | expulsion | refoulement | refusal of entry | removal order | return decision | deportation(UNBIS) | refoulement(UNBIS) ]

verwijdering [ bestuurlijke uitzetting | ongewenstverklaring | terugsturen aan de grens | uitwijzing | uitzetting ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. The master of a purse seine catching vessel or of another catching vessel over 24 m fishing actively for bluefin tuna shall send, by electronic or other means, to the competent authorities of his flag Member State a daily catch report with, as a minimum, information on the ICCAT register number, the vessel name, the beginning and end of the period, the catch amount (including weight and number of pieces), including zero catch returns, the date and the location (latitude and longitude) of the catches, in accordance with the format set out in Annex IV or in an equivalent format.

1. De kapiteins van ringzegenvisserijvaartuig of andere visserijvaartuigen van meer dan 24 m die actief op blauwvintonijn vissen, zenden via elektronische of andere weg volgens het model in bijlage IV of een gelijkwaardig model dagelijks een vangstaangifte toe aan de bevoegde autoriteiten van hun vlaggenlidstaat, informatie over het ICCAT-registratienummer, de naam van het vaartuig, het begin en het eind van de periode, de gevangen hoeveelheid (waaronder het gewicht en het aantal exemplaren), inclusief nulvangsten, en de datum en positie van de vangsten (lengte- en breedtegraad).


2. The master of a catching vessel not referred to in paragraph 1 shall send to the competent authorities of his flag Member State a weekly catch report with, as a minimum, information on the ICCAT register number, the vessel name, the beginning and end of the period, the catch amount (including weight and number of pieces), including zero catch returns, the date and the location (latitude and longitude) of the catches, in accordance with the format set out in Annex IV or in an equivalent format.

2. De kapiteins van andere dan in artikel 1 bedoelde visserijvaartuigen zenden aan de bevoegde autoriteiten van hun vlaggenlidstaat wekelijks een vangstaangifte toe, met daarin ten minste het ICCAT-registratienummer, de naam van het vaartuig, het begin en het eind van de periode, de gevangen hoeveelheid (waaronder het gewicht en het aantal exemplaren), inclusief nulvangsten, en de datum en positie van de vangsten (lengte en breedtegraad), volgens het model in bijlage IV of een gelijkwaardig model.


Between 2006 and December 2013, FRONTEX coordinated 209 Joint Return Operations (JROs) returning 10 855 people.[11] Since 2007, FRONTEX has provided standardised training for return officers focusing on safeguarding returnees’ fundamental rights and dignity during forced return operations.[12] Since Article 8(6) of the Return Directive on forced return monitoring became binding in 2010, half of all JROs have been the subject of monitoring by independent monitors who were physically present from the start of the operation until arrival ...[+++]

Tussen 2006 en december 2013 heeft FRONTEX 209 gezamenlijke terugkeeroperaties gecoördineerd, waarbij 10 855 personen zijn teruggekeerd[11]. Sinds 2007 voorziet FRONTEX in standaardopleidingen voor terugkeerfunctionarissen, waarbij de nadruk ligt op de eerbiediging van de grondrechten en de waardigheid van de personen die gedwongen worden om terug te keren[12]. In 2010 is artikel 8, lid 6, van de terugkeerrichtlijn over het toezicht op de gedwongen terugkeer bindend geworden.


Increased financial support to Member States with €200 million in 2017 for national return efforts as well as for specific joint European return and reintegration activities; Improving information exchange to enforce return by collecting real time information at national level and sharing it using the existing Integrated Return Management Application, as well as speeding up work on adopting the proposals to reform the Schengen Information System and Eurodac and to establish an EU Entry-Exit System (EES) and a European Travel Information System (ETIAS); Exchanging best practices to ensure reintegration packages are consistent and coherent among all Member States to avoid countries of origin favouring returns from countries offering higher ...[+++]

de lidstaten in 2017 financieel ondersteunen met 200 miljoen € extra voor nationale terugkeerprogramma's en specifieke gezamenlijke Europese terugkeer- en re-integratie-activiteiten; betere informatie-uitwisseling met het oog op de handhaving van terugkeerbesluiten door realtime informatie te verzamelen op nationaal niveau en deze via de bestaande toepassing voor geïntegreerd terugkeerbeheer te delen en meer vaart te zetten achter de goedkeuring van de voorstellen tot hervorming van het Schengeninformatiesysteem en Eurodac en tot invoering van een inreis-uitreissysteem (EES) en een Europees systeem voor reisinformatie en -autorisatie (ETIAS); beste praktijken uitwisselen om te waarborgen dat alle lidstaten steeds met gelijke re-integratie ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Improve the coordination among all the services and authorities involved in the return process in each Member State by June 2017 to ensure that all skills and expertise required are available for effective returns while respecting the rights of the returnees; Remove inefficiencies by shortening deadlines for appeals, systematically issuing return decisions that do not have an expiry date and combining decisions on the ending of a legal stay with the issuance of a return decision to avoid duplicate work; Tackle abuses of the system by making use of the possibility to assess asylum claims in accelerated or, where considered appropriate, ...[+++]

de coördinatie tussen alle diensten en autoriteiten die in elke lidstaat bij de terugkeerprocedure betrokken zijn uiterlijk in juni 2017 te verbeteren, zodat er voldoende vaardigheden en deskundigheid voorhanden zijn om de terugkeerders op efficiënte wijze en met inachtneming van hun rechten terug te sturen; de termijn voor beroep tegen terugkeerbesluiten te verkorten, stelselmatig terugkeerbesluiten zonder uiterste datum uit te vaardigen en – om dubbel werk te voorkomen – besluiten tot beëindiging van het legaal verblijf te combineren met een terugkeerbesluit; misbruik van het stelsel aan te pakken door gebruik te maken van de mogelij ...[+++]


1. Condemns the coup in Guinea-Bissau and advocates a zero-tolerance approach to coups in general; calls for the immediate restoration of constitutional order, namely the unconditional return to their functions of the interim President, the legitimate government and the National Assembly, who were democratically appointed or elected, and the completion of the electoral process;

1. veroordeelt de coup in Guinee-Bissau en pleit ervoor om staatsgrepen niet te dulden; dringt aan op het onmiddellijke herstel van de grondwettelijke orde, wat inhoudt dat de interim-president, de rechtmatige regering en de Nationale Vergadering, die via democratische processen zijn aangetreden, onvoorwaardelijk in hun functies worden hersteld en dat het verkiezingsproces wordt voltooid;


(f) the quantities of each species retained on board, including zero catches returns ;

(f) de hoeveelheden van elke aan boord gehouden soort, met inbegrip van nulaangiften ;


(f) the quantities of each species retained on board, including zero catches returns;

(f) de hoeveelheden van elke aan boord gehouden soort, met inbegrip van nulaangiften;


While it is understandable that for practical reasons the act/decision concerning removal should be taken at the same time as the act/decision concerning return, it is essential to stress the difference between them, and the subsidiary nature of removal in relation to voluntary return. An easy and workable way of making that separation is to have, at least formally, two acts/decisions, one of which is subject to a contingent condition - i.e. expiry of the deadline for voluntary return.

Ook al is het om praktische redenen begrijpelijk dat het uitzettingsbevel op hetzelfde moment wordt uitgevaardigd als het terugkeerbesluit, toch dient te worden gewezen op het onderscheid tussen de twee beslissingen en op het subsidiaire karakter van de uitzetting ten opzichte van vrijwillige terugkeer. Dit onderscheid kan gemakkelijk duidelijk worden gemaakt door in elk geval formeel twee beslissingen in te voeren, waarvan er één aan een opschortende voorwaarde is onderworpen, nl. het verstrijken van de termijn voor vrijwillige terugkeer.


20. Calls on the Foreign Affairs Committee and its Subcommittee for Human Rights to follow closely the human rights situation in Turkey and in particular the implementation on the ground, especially regarding implementation of the principle of zero tolerance with respect to torture, the return process of displaced people in coordination with international agencies, the implementation of the campaign and the law to eradicate violence against women and the issue of protection and promotion of minority rights, freedom of religion, freedo ...[+++]

20. dringt er bij de Commissie buitenlandse zaken en haar Subcommissie mensenrechten op aan de mensenrechtensituatie in Turkije en de eerbiediging van de mensenrechten in het veld scherp in het oog te houden, vooral wat betreft de uitvoering van het beginsel van nultolerantie ten aanzien van foltering, de terugkeer van ontheemden in overleg met internationale instanties, de uitvoering van de campagne en de wet tot het uitbannen van geweld tegen vrouwen, de bescherming en bevordering van minderheidsrechten, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid alsmede de vrijheid van de vakbonden;


w