Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange objective assessments of calls
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Disappearing language
Effective language
Endangered language
Foreign language competence
Language
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Minority language
OOL
Object language
Object-oriented language
Object-oriented programming language
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Store and archive objects
Store archival objects
Store objects
Storing archival objects
Teach ESOL language class
Teach ESOL language course
Teaching ESOL language class
Threatened language

Traduction de «object language » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
object language | object-oriented language | OOL [Abbr.]

object-georiënteerde tal




object-oriented programming language

object-georiënteerde programmeertaal


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

talenkennis [ gemeenschappelijk Europees referentiekader voor talen | kennis van vreemde talen | taalcompetentie | taalkwalificaties | taalvaardigheid ]




minority language [ disappearing language | endangered language | threatened language ]

minderheidstaal [ bedreigde taal | sterk bedreigde taal | verdwijnende taal ]


teach ESOL language course | teaching ESOL language class | teach English for Speakers of Other Languages language class | teach ESOL language class

ESOL-taallessen geven | lessen Engels als tweede taal geven


store objects | storing archival objects | store and archive objects | store archival objects

archiefobjecten opslaan | archiefvoorwerpen opslaan


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

objectieve beoordeling van oproepen geven | objectieve beoordeling van oproepen maken


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis waarin het kind, na een aanvankelijk normale voortgang in taalontwikkeling, zowel receptieve als expressieve taalvaardigheden verliest bij gelijkblijvende intelligentie; het begin van de stoornis gaat samen met paroxismale afwijkingen van het EEG en in de meeste gevallen ook met epileptische insulten. Doorgaans ligt het begin bij een leeftijd tussen drie en zeven jaar, waarbij de vaardigheden verloren gaan in een tijdsbestek van dagen of weken. Het chronologisch verband van het optreden van insulten en het taalverlies is wisselend, waarbij het één enkele maanden tot twee jaar aan het ander voorafgaat (of ander ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Language Action Plan sets out the context and the main policy objectives to be pursued within three broad areas: extending the benefits of life-long language learning to all citizens, improving language teaching, and creating a more language-friendly environment.

Het Talenactieplan beschrijft de context en bepaalt de belangrijkste beleidsdoelstellingen op drie grote gebieden: de verruiming van de mogelijkheden om levenslang te leren tot alle burgers, de verbetering van het taalonderwijs en het scheppen van een taalvriendelijker omgeving.


The results achieved by the SOCRATES programme in the area of languages has nevertheless suffered from some degree of tension between two objectives of the programme: one of a "qualitative" nature - all too infrequently attained - designed to encourage against a background of cultural diversity the learning of the languages of the European Union languages less widely taught, the other of a "quantitative" nature which tends to favour an increase in the number of people able to speak one or more foreign languages.

De resultaten die het Socrates-programma op taalgebied heeft behaald, hebben evenwel geleden onder de spanning tussen twee doelstellingen van het programma: de "kwalitatieve" doelstelling - die al te zelden werd bereikt - en die erin bestond het onderricht van de minst onderwezen talen in de Europese Unie in een context van culturele diversiteit te bevorderen, en anderzijds de "kwantitatieve" doelstelling die erin bestond een stijging te bevorderen van het aantal mensen dat één of meer vreemde talen spreekt.


As far as objectives are concerned actions A, B and C seek to improve the quality of language teaching in Europe, action D to develop language teaching tools and tools for assessing language skills, while action E is intended to encourage young people to learn and use other languages.

Dit zijn de doelstellingen van de acties: de acties A, B en C strekken ertoe de kwaliteit van het talenonderwijs in Europa te verbeteren. Actie D heeft tot doel didactisch materiaal voor talenonderwijs en instrumenten voor de evaluatie van de talenkennis te ontwikkelen. Actie E moet jongeren ertoe aanzetten andere talen te leren en te gebruiken.


This allows objective tests of language ability, as the CEFR covers communicative competences in all languages.

Op die manier kan de taalvaardigheid objectief worden gemeten, aangezien het CEFR communicatieve vaardigheden in alle talen bestrijkt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A Language Committee, composed of educational stakeholders and including social partners, looks at all matters related to multilingualism and coordinates the implementation of the Lisbon objectives and other European initiatives in the field of languages, such as the Action Plan.

Een taalcomité, bestaande uit mensen uit de onderwijswereld en de sociale partners, bestudeert alle aspecten die verband houden met meertaligheid, en coördineert de tenuitvoerlegging van de Lissabondoelstellingen en andere Europese initiatieven op taalgebied, waaronder het actieplan.


Of course, genuine bilingualism is an important objective. It needs to be recognised that it is only sensible that the Tibetans also study Chinese, but making it the first language of instruction is bound to be problematic, as it will mean that Tibetan culture will suffer.

Erkend moet worden dat het verstandig is als Tibetanen ook Chinees leren, maar om van het Chinees de eerste onderwijstaal te maken, is beslist problematisch, omdat de Tibetaanse cultuur daaronder te lijden zal hebben.


The new Lifelong learning programme 2007-2013 has the promotion of language learning and linguistic diversity as a specific objective and offers funding possibilities for multilateral projects and/or networks for all languages present in the European Union. Of course the selection and participation criteria, namely the number of partners, have to be respected.

Het nieuwe programma voor levenslang leren voor de periode 2007-2013 is specifiek bedoeld om het leren van talen en de taalkundige verscheidenheid te bevorderen. Het voorziet in financieringsmogelijkheden voor alle talen van de Europese Unie, zolang de criteria voor selectie en deelname, en met name het aantal partners, geëerbiedigd worden.


The new Lifelong learning programme 2007-2013 has the promotion of language learning and linguistic diversity as a specific objective and offers funding possibilities for multilateral projects and/or networks for all languages present in the European Union. Of course the selection and participation criteria, namely the number of partners, have to be respected.

Het nieuwe programma voor levenslang leren voor de periode 2007-2013 is specifiek bedoeld om het leren van talen en de taalkundige verscheidenheid te bevorderen. Het voorziet in financieringsmogelijkheden voor alle talen van de Europese Unie, zolang de criteria voor selectie en deelname, en met name het aantal partners, geëerbiedigd worden.


3. Considers that, since the European Union has adopted a mainstreaming strategy in its funding policy, the objective of promoting and protecting regional and minority languages should be clearly stated as part of the objectives, at least of all the language and content industry-related programmes;

3. is van mening dat, aangezien de Europese Unie een mainstreaming-strategie heeft vastgesteld voor haar financieringsbeleid, de doelstelling van bevordering en bescherming van regionale en minderheidstalen, tenminste bij alle taal- en aan de inhoudsindustrie gerelateerde programma's, duidelijk als een van de doelstellingen moet worden vermeld;


The European Year of Languages is targeted at achieving the following objectives: making the population aware of the rich diversity of the languages of the European Union, and of the advantages of having language skills, the promotion of lifelong language learning, and finally the collation and dissemination of information on teaching and learning languages.

Doelstellingen van het Europees Jaar van de talen zijn de bewustmaking van de bevolking van de rijke taalkundige diversiteit van de Europese Unie en van de voordelen van talenkennis, de bevordering van het leren van talen gedurende het gehele leven en de verzameling en verspreiding van informatie over het talenonderwijs en het leren van talen.


w