Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess occupation-related injuries
CTMR
Community trade mark
Community trade mark regulation
Community trademark
Decrease occupational hazards in dentistry practice
Do occupation analyses
EU trade mark
EU trade mark Regulation
EUTM
European Union trade mark
European Union trade mark Regulation
European trade mark
European trademark
Execute occupation analyses
Investigate an occupational injury
Investigate occupational injuries
Minimise occupational hazards in dentistry practice
Occupational hazard
Occupational health
Occupational hygiene
Occupational mark
Occupational pension scheme
Occupational retirement pension scheme
Occupational safety
Occupational scheme
Occupational stigmata
Perform an occupation analysis
Perform occupation analyses
Regulation on the Community trade mark
Report cases of occupational illness
Safety at the workplace
Worker safety

Vertaling van "occupational mark " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
occupational mark | occupational stigmata

beroepsstigmata


occupational safety [ occupational hazard | safety at the workplace | worker safety ]

arbeidsveiligheid [ beroepsrisico | veiligheid op het werk | veiligheid van de arbeider ]


Community trade mark regulation | Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark | EU trade mark Regulation | European Union trade mark Regulation | Regulation (EU) 2015/2424 amending Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark and Commission Regulation (EC) No 2868/95 implementing Council Regulation (EC) No 40/94 on the Community trade mark, and repeali ...[+++]

Uniemerkverordening | Verordening (EU) 2015/2424 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 207/2009 van de Raad inzake het Gemeenschapsmerk, en van Verordening (EG) nr. 2868/95 van de Commissie tot uitvoering van Verordening (EG) nr. 40/94 van de Raad inzake het Gemeenschapsmerk, en tot intrekking van Verordening (EG) nr. 2869/95 van de Commissie inzake de aan het Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt (merken, tekeningen en modellen) te betalen taksen


do occupation analyses | perform an occupation analysis | execute occupation analyses | perform occupation analyses

beroepsanalyses uitvoeren


investigate an occupational injury | report cases of occupational illness | assess occupation-related injuries | investigate occupational injuries

arbeidsgerelateerde letsels onderzoeken | arbeidsongevallen onderzoeken


attempt to eliminate occupational hazards in dentistry practices | decrease occupational hazards in dentistry practice | attempt to eliminate occupational hazards in dentistry practice | minimise occupational hazards in dentistry practice

beroepsrisico’s in een tandartspraktijk beperken


occupational health [ occupational hygiene | Occupational hygiene(ECLAS) ]

gezondheid op het werk [ arbeidshygiëne ]


EU trade mark [ Community trademark | Community trade mark | European trademark | European trade mark | European Union trade mark | EUTM ]

merk van de EU [ communautair merk | Europees merk | Gemeenschapsmerk | merk van de Europese Unie | Uniemerk ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

kleine gestalte door primaire zuurlabiele subeenheiddeficiëntie


occupational pension scheme | occupational retirement pension scheme | occupational scheme

bedrijfspensioenregeling | bedrijfsregeling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
34. Notes the Commission’s proposal to assess possible linkages between Regulation (EC) No 883/2004 on the coordination of social security systems and “certain” occupational pension schemes; highlights the practical difficulties experienced in applying the said regulation to the 27 Member States’ markedly differing social security systems; points to the diversity of pension systems within the EU and therefore to the complexity of applying a coordination approach to the tens of thousands of very divergent pension schemes operating in ...[+++]

34. neemt kennis van het voorstel van de Commissie om onderzoek te doen naar mogelijke verbindingen tussen Verordening (EG) nr. 883/2004 betreffende de coördinatie van de socialezekerheidsstelsels en "bepaalde" bedrijfspensioenregelingen; wijst op de praktische moeilijkheden die zich hebben voorgedaan bij de toepassing van deze verordening op de 27 duidelijk uiteenlopende socialezekerheidsstelsels van de lidstaten; wijst op de diversiteit van de pensioenstelsels in de EU, waardoor toepassing van een benadering gericht op coördinatie van de tienduizenden zeer verschillende pensioenregelingen die in de lidstaten worden gehanteerd, een complexe zaak is; betwijfelt daa ...[+++]


34. Notes the Commission’s proposal to assess possible linkages between Regulation 883/2004/EC on the coordination of social security systems and “certain” occupational pension schemes; highlights the practical difficulties experienced in applying the said regulation to the 27 Member States’ markedly differing social security systems; points to the diversity of pension systems within the EU and therefore to the complexity of applying a coordination approach to the tens of thousands of very divergent pension schemes operating in the ...[+++]

34. neemt kennis van het voorstel van de Commissie om onderzoek te doen naar mogelijke verbindingen tussen Verordening (EG) nr. 883/2004 betreffende de coördinatie van de socialezekerheidsstelsels en "bepaalde" bedrijfspensioenregelingen; wijst op de praktische moeilijkheden die zich hebben voorgedaan bij de toepassing van deze verordening op de 27 duidelijk uiteenlopende socialezekerheidsstelsels van de lidstaten; wijst op de diversiteit van de pensioenstelsels in de EU, waardoor toepassing van een benadering gericht op coördinatie van de tienduizenden zeer verschillende pensioenregelingen die in de lidstaten worden gehanteerd, een complexe zaak is; betwijfelt daa ...[+++]


Occupational and safety footwear shall carry the EC mark (in accordance with Council Directive 89/686/EEC (9)).

Op werk- en veiligheidsschoenen moet het EG-merkteken worden aangebracht (overeenkomstig Richtlijn 89/686/EEG van de Raad (9)).


U. whereas 80 % of female employment is concentrated in the service sector, which is marked by horizontal segregation, inter alia, 90.4% of domestic service workers, 71.8% of health sector workers and 65.4% of education workers, are female workers; the areas of technologically-based occupations are also marked by gender segregation,

U. overwegende dat 80% van de werkgelegenheid van vrouwen te vinden is in de dienstensector, die wordt gekenmerkt door horizontale segregatie : o.a. 90,4% van de werkers in de huishoudelijke dienstverlening; 71,8% van de werknemers in de gezondheidszorg en 65,4% van de werknemers in het onderwijs is vrouw; dat ook banen die met technologie samenhangen, worden gekenmerkt door segregatie tussen de geslachten,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
U. whereas 80 % of female employment is concentrated in the service sector, which is marked by horizontal segregation, inter alia, 90.4% of domestic service workers, 71.8% of health sector workers and 65.4% of education workers, are female workers; the areas of technologically-based occupations are also marked by gender segregation,

U. overwegende dat 80% van de werkgelegenheid van vrouwen te vinden is in de dienstensector, die wordt gekenmerkt door horizontale segregatie : o.a. 90,4% van de werkers in de huishoudelijke dienstverlening; 71,8% van de werknemers in de gezondheidszorg en 65,4% van de werknemers in het onderwijs is vrouw; dat ook banen die met technologie samenhangen, worden gekenmerkt door segregatie tussen de geslachten,


U. whereas 80 % of female employment is concentrated in the service sector, which is marked by horizontal segregation, inter alia, 90.4% of domestic service workers, 71.8% of health sector workers and 65.4% of education workers, are female workers; the areas of technologically-based occupations are also marked by gender segregation,

U. overwegende dat 80% van de werkgelegenheid van vrouwen te vinden is in de dienstensector, die wordt gekenmerkt door horizontale segregatie : o.a. 90,4% van de werkers in de huishoudelijke dienstverlening; 71,8% van de werknemers in de gezondheidszorg en 65,4% van de werknemers in het onderwijs is vrouw; dat ook banen die met technologie samenhangen, worden gekenmerkt door segregatie tussen de geslachten,


1. If a Member State establishes that vehicles, systems, components or separate technical units of a particular type pose a serious risk to road safety or occupational safety although they are accompanied by a valid certificate of conformity or are properly marked, it may, for a maximum period of six months, refuse to register such vehicles or prohibit the sale or entry into service in its territory of such vehicles, systems, components or separate technical units.

1. Indien een lidstaat aantoont dat voertuigen, systemen, onderdelen of afzonderlijke technische eenheden van een bepaald type de verkeers- of arbeidsveiligheid ernstig aantasten, hoewel ze vergezeld gaan van een geldig certificaat van overeenstemming of naar behoren van een merkteken zijn voorzien, mag die lidstaat gedurende ten hoogste zes maanden weigeren deze voertuigen te registreren of mag hij de verkoop of de ingebruikneming op zijn grondgebied van deze voertuigen, systemen, onderdelen of afzonderlijke technische eenheden verbieden.


Therefore, working towards a healthier occupational environment has to be addressed as part of the general trend in economic activities (more service-oriented), forms of employment (more diversified), the active population (more women, and an older working population) and society in general (more diverse, but more marked by social exclusion).

Samenwerken aan gezondere arbeidsomstandigheden moet daarom een onderdeel worden van de algemene trend in economische activiteiten (meer dienstgericht), vormen van werkgelegenheid (gediversifieerder), de beroepsbevolking (meer vrouwen en een oudere beroepsbevolking) en de samenleving in het algemeen (diverser maar met meer sociale uitsluiting).


It follows that working towards a healthier occupational environment has to be addressed as part of the general trend in economic activities (more service-oriented), forms of employment (more diversified), the active population (more women, and an older working population) and society in general (more diverse, but more marked by social exclusion).

De bevordering van de gezondheid op het werk moet dus worden aangepakt tegen de achtergrond van de algemene ontwikkeling van de economische bedrijvigheid - meer diensten -, de arbeidsvormen - meer gediversifieerd -, de beroepsbevolking - meer vrouwen maar ook meer ouderen -, en de samenleving in het algemeen - diverser, maar ook gekenmerkt door sociale uitsluiting.


Physical surveillance shall include: § 1 - Specifying and marking out controlled areas, that is, areas in which the maximum permissible dose of 1.5 rem per year, laid down in Article 11 (a) for special groups of the population, may be exceeded and in which protection is based on compliance with the maximum permissible doses laid down in Chapter I of Part III for occupationally exposed persons.

§ 1 - De nauwkeurige opgave en de aanduiding van de gecontroleerde zones, d.w.z. van de plaatsen waar het mogelijk is de maximaal toelaatbare dosis van 1,5 rem per jaar te overschrijden, welke in artikel 11, sub a), voor de bijzondere groepen van de bevolking is vastgesteld, en waar de bescherming is gebaseerd op de inachtneming van de maximaal toelaatbare doses, vastgesteld in Hoofdstuk I van Titel III voor beroepshalve aan straling blootgestelde personen.


w