Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Axis in the lower half
Axis in the upper half
Bascule window
Longitudinal median plane of the vehicle
Median longitudinal plane of the vehicle
On a lateral axis
On a median axis
On the median axis
Pivoting window
Single-action windows

Vertaling van "on the median axis " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
axis in the lower half | axis in the upper half | bascule window | on a median axis | single-action windows

Tuimel raam | tuimelraam met as in de bovenste helft | tuimelraam met as in de onderste helft | tuimelraam met as in het midden


on a lateral axis | on the median axis | pivoting window | single-action windows

taatsraam | taatsraam met as in het midden | taatsraam met zijdelingse as | tolraam


A rare and isolated orofacial defect with manifestation of incomplete median clefts of both the lower lip (limited to the vermilion, with no muscle involvement) and upper lip (with muscle involvement), double labial frenulum and fusion of the upper g

familiale mediane splijting van boven- en onderlip


longitudinal median plane of the vehicle | median longitudinal plane of the vehicle

middenlangsvlak van het voertuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5.9.3. The position, as regards width, will be determined from that edge of the apparent surface in the direction of the reference axis which is the furthest from the median longitudinal plane of the vehicle when referred to the overall width, and from the inner edges of the apparent surface in the direction of the reference axis when referred to the distance between lamps.

5.9.3. De plaats in de breedte, gerelateerd aan de totale breedte, wordt bepaald vanaf de verst van het middenlangsvlak van het voertuig verwijderde rand van het zichtbare oppervlak in de richting van de referentieas en, bij relatering aan de afstand tussen de lichten onderling, vanaf de binnenranden van het zichtbare oppervlak in de richting van de referentieas.


5.4. For all light-signalling devices, the reference axis of the lamp when fitted to the vehicle shall be parallel with the bearing plane of the vehicle on the road; in addition it shall be perpendicular to the median longitudinal plane of the vehicle in the case of side retro-reflectors and of side-marker lamps and parallel to that plane in the case of all other signalling devices.

5.4. Bij alle lichtsignaalinrichtingen moet de referentieas van het op het voertuig gemonteerde licht evenwijdig zijn aan het draagvlak van het voertuig op de weg; bovendien moet deze as loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig bij zijretroflectoren en zijmarkeringslichten en evenwijdig aan dit vlak zijn voor alle andere signaalinrichtingen.


The X′ axis shall be parallel to the Child Restraint Fixture (CRF) (2) bottom surface and in the median longitudinal plane of the CRF;

de X'-as is evenwijdig aan de onderzijde van het profiel van het kinderbeveiligingssysteem (2) en ligt in het middenlangsvlak van het kinderbeveiligingssysteem;


2.1.3. The reference axis of the lighting device when fitted to the vehicle shall be perpendicular to the longitudinal median plane of the vehicle in the case of side retro-reflectors and parallel to that plane in the case of all other lighting devices, with a permitted tolerance of 3°.

2.1.3. De referentieas van de op het voertuig aangebrachte verlichtingsinrichting moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig bij zijretroreflectoren en evenwijdig zijn aan dit vlak voor alle andere verlichtingsinrichtingen, met een tolerantiemarge van 3°.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A priority axis, shall correspond without prejudice to Article 52 of Regulation No/2013 [CPR] to a thematic objective and comprise one or more investment priorities of that thematic objective in line with Articles 5 and 6 of this Regulation. Where appropriate and in order to increase the impact and effectiveness in a thematically coherent integrated approach to pursuing the objectives of the Union strategy for smart, sustainable, and inclusive growth, a priority axis may in duly justified cases, combine one or more complementary investment priorities from different thematic objectives in order to achieve their maximum contribution to a priority axis.

Een prioritaire as komt onverminderd het bepaalde in artikel 52 van Verordening (EU) nr/2013 [GV] overeen met een thematische doelstelling en omvat een of meer investeringsprioriteiten van die thematische doelstelling overeenkomstig de artikelen 5 en 6 van deze verordening Waar van toepassing en met het oog op het vergroten van de impact en de effectiviteit binnen een thematisch samenhangende, geïntegreerde aanpak en teneinde de doelstellingen van de strategie van de Unie te realiseren voor een slimme, duurzame en inclusieve groei, kan een prioritaire as in naar behoren gemotiveerde gevallen een of meer aanvullende investeringsprioriteit ...[+++]


The support for the design and implementation of social experimentation that is to be available under the Progress axis of the new Programme overlaps with the support for social innovation provided for under the proposal for a regulation on the ESF.

Zo sluit het in het nieuwe programma voorgestelde toepassingsgebied van de steun voor het opzetten en het uitvoeren van sociale experimenten uit hoofde van de Progress-pijler aan bij het toepassingsgebied van de steun voor sociale innovatie in het voorstel voor een verordening betreffende het Europees Sociaal Fonds.


At the same time, the Mediterranean axis in the development of the EU policies should be linked to the Eastern dimension of the EU strategic projects. The Black Sea areas has always been linked to the Mediterranean and thus both should be comparable and put on equal footing today.

Tezelfdertijd moet in de ontwikkeling van de beleidsvormen van de EU de mediterrane as worden verbonden met de Oostelijke dimensie van de strategische projecten van de EU. De gebieden rond de Zwarte Zee waren altijd verbonden met het Middellandse Zeegebied en moeten dus vergelijkbaar zijn en op gelijke voet worden behandeld.


The route indicated here, from Vienna via Graz towards Venice/Trieste/Koper (via Villach) and Graz-Ljubljana is a central part of the axis Warsaw-Prague/Brno-Vienna-Adriatic. It is therefore of Europe-wide importance, not least in the light of future enlargements of the European Union to encompass countries in South-East Europe, which need appropriate links to EU territory for their socio-economic development.

Het hier vermelde traject van Wenen via Graz richting Venetië/Triëst/Koper (via Villach) respectievelijk Graz-Ljubljana vormt een centraal onderdeel van de as Warschau-Praag/Brno-Wenen-Adria en is daarom voor heel Europa van belang, vooral ook met het oog op toekomstige uitbreidingen van de Unie met landen in Zuidoost-Europa, die voor hun sociaal-economische ontwikkeling behoefte hebben aan dergelijke infrastructuurverbindingen met het gebied van de Unie.


Remote-controlled machinery which under normal conditions of use exposes persons to the hazards of impact or crushing must be fitted with appropriate means to signal its movements or with means to protect exposed persons against such hazards. The same applies to machinery which involves, when in use, the constant repetition of a forward and backward movement on a single axis where the back of the machine is not directly visible to the driver.

Wanneer bij gebruik van op afstand bestuurde machines onder normale gebruiksomstandigheden personen gevaar lopen gestoten of verpletterd te worden, moeten deze machines van passende middelen zijn voorzien om de blootgestelde personen op de bewegingen van de machine te attenderen of om ongelukken te voorkomen. Dit geldt ook voor machines waarvan het gebruik een systematische herhaling van voor- en achteruitbewegingen op één lijn impliceert en waarvan de bestuurder niet rechtstreeks achteruit kan zien.


>PIC FILE= "T0011103"> 2.1. The direction H = 0º and V = 0º corresponds to the reference axis (which, when the lamp is mounted on the vehicle, must be horizontal, parallel to the median longitudinal plane of the vehicle and oriented in the required direction of visibility).

2.1 . De richting H = 0 * en V = 0 * komt overeen met de referentie-as ( op het voertuig moet deze horizontaal zijn , evenwijdig met het middenlangsvlak van het voertuig , in de richting van het voorgeschreven zicht ) .




Anderen hebben gezocht naar : axis in the lower half     axis in the upper half     bascule window     on a lateral axis     on a median axis     on the median axis     pivoting window     single-action windows     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'on the median axis' ->

Date index: 2023-07-27
w